/ iStock/Getty Images
Осеммилионният автомобил премина около 10:30 часа по "Дунав мост Видин-Калафат". Това бе български товарен автомобил със софийска регистрация, който влезе в България, управляван от Симеон Георгиев от Кюстендил.

Людмил Любенов, изпълнителен директор на смесеното българо-румънско дружество „Дунав мост Видин-Калафат” АД, обяви осеммилионното превозно средство, което преминава по моста от откриването на съоръжението през 2013 г. и връчи на Георгиев плакет на дружеството, рекламни материали и фланелка.

Оставиха в ареста двама сирийци и шофьор, опитали да преминат ГКПП „Дунав мост Видин-Калафат“

"Симеон Георгиев е международен шофьор от една година, семеен е и основно пътува в Скандинавските страни", каза той. На въпрос за състоянието на пътищата в България и Скандинавските страни, Георгиев отговори, че „няма никаква прилика“.

Той допълни, че на граничния пункт "Видин-Калафат" обработката и митническия и граничен контрол става бързо, за около една минута, но опашките и от двете страни на мостовото съоръжение са големи и чакането изнервя и доста забавя движението на автомобилите. Георгиев препоръча на институциите, от които зависи намаляване на опашките и времето, в което се изчаква, да разрешат проблема.

"За 2021 г. трафикът през Дунав мост Видин-Калафат се е увеличил с близо 20 на сто, спрямо 2020 г., а за първите пет месеци на 2022 г., спрямо същия период на м.г., трафикът се е увеличил със 17 %", каза инж. Людмил Любенов.

За 2021 г. по моста в двете посоки са преминали над 1,15 млн. моторни превозни средства (МПС), от които 670 000 са товарните автомобили, което е 60 на сто от общия брой преминали. Среднодневно през 2021 г. през ГКПП "Дунав мост Видин-Калафат" са преминавали в двете посоки по 3 400 МПС - трафик, който се запазва и в момента. 

Тенденцията на увеличаване на преминалите моторни превозни средства в двете посоки по съоръжението от пуска му е трайна. Особено интензивният трафик от началото на март до момент се дължи на войната в Украйна, защото преминаването на товари по Черно море е силно ограничено и затова транспортът се пренасочва по суша.

Основно товарите, идващи от Азия, преминават през Турция и България за Западна Европа. И естествено, граничните пунктове при Видин и Русе са особено натоварени.

"Граничният пункт, който е смесен българо-румънски, но се намира на румънска територия, работи 24 часа. Отворени са шест платна, като в определени моменти, според ситуацията, на пет платна се обработват товарните автомобили. Едно е за леките. Но това се оказва недостатъчно", коментира инж. Людмил Любенов. 

Към 11:00 часа от двете страни на граничния пункт отново имаше опашки. На българска територия опашката от чакащи автомобили бе над 15 км пред подходите към моста. Краят на колоната достигаше до околовръстния път на Видин.
БТА