Прозрачна, ефективна, достъпна и бързо работеща администрация в услуга на гражданите и бизнеса. За това ще работят кандидатите за районни кметове на „Реформатори и патриоти – Решението за Варна“.
Александър Монев – кандидат за кмет на район „Одесос“
Районният кмет би могъл да подобри административното обслужване така, че то да бъде в полза на малкия и среден бизнес. Макар че проблемите са свързани с кризата на национално и дори на световно ниво, с успешно управление те могат да се решават, е мнението на Александър Монев. Според него, съвместно с Общинския съвет, би могло да се помисли и за облекчаване на таксите за бизнеса. От особено значение е и подобряването на инфраструктурата на района.
„Достъпът до много от обектите на бизнеса в „Одесос“ е затруднен. Трудно е да се паркира до ресторантите например. Общината за 25 години се раздели с големите общински парцели и пропиля възможността да изгради големи, многоетажни паркинги“, коментира Монев, според когото решението на проблема с паркирането би могло да се търси в реорганизация на движението и промяна в правилата за паркиране.
Създаването на облекчения за разкриване на нови работни места, особено за млади хора и инвалиди, също е сред приоритетите на кандидат-кмета на „Одесос“. Административните услуги трябва да бъдат електронни, за да облекчават гражданите и бизнеса и да ускоряват процедурите, смята Монев.
Александър Монев е 54-годишен, семеен, с две деца, историк и книгоиздател
Боян Георгиев – кандидат за кмет на район „Младост“
Нулева толерантност към корупцията е най-важната цел на Боян Георгиев. За да се приложи тази идея обаче, екипът в районната администрация трябва да бъде подбиран чрез сериозни конкурси, професионални и психологически тестове. Той ще има задачата да възстанови прекъснатата от години връзка на гражданите с администрацията.
„Аз съм роден в „Младост“. Много мои съученици се занимават с бизнес и споделят, че ситуацията е страшна. Корупцията е прегърнала много силно бизнеса в района. Казват го собственици на ресторанти, на складове и магазини“, посочи Георгиев.
По негови думи всяка бизнес нужда трябва да бъде основен приоритет, а районната администрация е длъжна да работи бързо и ефективно. За да бъде това възможно, е нужно да се въведат електронни услуги. Създаването на сайт, в който да бъде представена йерархично структурата на администрацията, би помогнало да се знае ясно кой какви задължения има в кметството и за какво носи отговорност, обясни Боян Георгиев, според когото с въвеждане на подходящ софтуер могат да бъдат следени и обществените поръчки.
Кандидатът за кмет на „Младост“ предлага създаването на нови звена в кметството. Едното например, ще се занимава с консултиране на гражданите и бизнеса за различни програми с еврофинансиране. Непрекъснатият контрол на вече започнати проекти също е сред приоритетите на Георгиев. Негова идея е и гражданите да могат да придвижват документите си по облекчен път срещу заплащане. За по-лесен достъп до услугите, би могло да се удължи и работното време на администрацията. Важна част от работата на един районен кмет трябва да бъде и комуникацията с неправителствения сектор, посочи още той.
Боян Георгиев е 38-годишен, семеен, с три деца. Работи в IT сектора, специалист по маркетинг и реклама, блогър.
Георги Георгиев – кандидат за районен кмет на „Владислав Варненчик“
Хората искат администрацията да бъде техен партньор, да действа бързо, коректно и прозрачно. Тя трябва да работи в улеснение на бизнеса, смята Георгиев, който е експерт по изготвяне на европроекти и смята, че с това би могъл да бъде полезен на района.
„Когато гражданите поискат придвижване на документи, това трябва да става бързо. Администрацията трябва да бъде компетентна и да съдейства на хората и бизнеса. При възникване на проблеми тя трябва да бъде и инициатор за решаването им“, е мнението на кандидат-кмета. Подобряване на инфраструктурата също е приоритет за Георгиев.
Георги Георгиев е 38-годишен, семеен с две деца. Експерт по изготвяне на европроекти.
Д-р Георги Илиев – кандидат за районен кмет на „Приморски“
За да се прави икономика, трябва да има подготвени специалисти, както и среда, в която те да работят. Затова е важно да се прецени, след среща с ръководствата на варненските университети, от какви кадри има нужда бизнесът, смята Илиев.
„В „Приморски“ намаляват работните места, а се повишава средната възраст на работещите. Има изтичане на млади кадри. Трябва да се види с какъв ресурс разполагаме. Имаме пет университета, които произвеждат кадри. Моята роля е да се срещна с ръководствата и най-после да се изготви стратегия от какви специалисти се нуждае бизнесът“, коментира той.
Според Георги Илиев гражданите трябва да могат да следят движението на документи в администрацията. За целта е необходимо тя да бъде достатъчно прозрачна, а услугите – електронни.
Георги Илиев е 30-годишен, семеен, с едно дете. Специалист „Уши, нос, гърло“ в МБАЛ „Св. Марина“.