Чавдар Трифонов вижда всички държавни структури в комплекс на мястото на затвора
Чавдар Трифонов вижда всички държавни структури в комплекс на мястото на затвора / Дарик Варна

Цялата държавна администрация, която в момента е разпокъсана в центъра на Варна, да се събере на едно място. Подходящо място за тази цел е затвора, който няма място в широкия център на града. Тази идея сподели независимият кандидат за кмет Чавдар Трифонов на среща с представители на Българска морска камара. Според Трифонов може да се помисли за един голям комплекс, който общината и държавата заедно да изградят. Така огромна част от трафика ще се изнесе от натоварения градски център.

Въвеждането на Синя зона и подземни паркинги под дворовете на училищата „Кирил и Методий" и „Климент Охридски", както и планово асфалтиране на улиците, също би спомогнало за облекчаване на трафика. Трябва да се помисли и за увеличаване на тротоарните площи в центъра и разширяване на велоалеите, посочи кандидатът за градоначалник.

Пристанището няма място в центъра на Варна, категоричен бе Чавдар Трифонов. Според него трябва да се провери каква е възможността пристанище Варна Изток да бъде преместено навътре в езерото, в района на село Казашко. В територията зад кейовете там може да се инвестира, като възможностите за логистика със сигурност биха привлекли инвеститори.

Трифонов не е убеден, че "Максуда" е добър вариант за преместване на товарното пристанище. Районът обаче е подходящ за един нов транспортен интермодален терминал, който да събере ЖП и Автогарата, както и малко пристанище за фериботи и пасажерски кораби. Може да се развие фериботна линия към Бургас, както и морска пасежерска линия до „Златни пясъци".

Варна, заедно с Бургас, трябва да натиска за изграждането на магистрала „Черно море", както и за разширяване на жп линията Варна-Русе, убеден е Чавдар Трифонов. Общината трябва да се пребори и за придобиване на терена на бившето Старшинско училище, където ще бъде изграден дълбоководния корабен терминал, посочи кандидат кметът на срещата с морските специалисти.

Варна е един от много малкото морски градове, в ръководството на който няма представител на морската гилдия. Този въпрос бе повдигнат от председателя на Българска морска камара кап. Богдан Богданов. Той изрази съжаление, че през последните 24 години нито един кмет не е намерил път към пристанището. Кап. Богданов и останалите морски експерти се обединиха около мнението, че бъдещият кмет на Варна трябва да е съпричастен с проблемите на морската индустрия.

В отговор независимият кандидат-кмет отбеляза, че като бизнесмен има много вземане-даване с българските пристанища. Чавдар Трифонов обяви, и че е „за" създаване на отделна общинска дирекция по транспорт.

Проблемът на Варна е безхаберието, клиентелизма и корупцията в общината", изтъкна още 38-годишният Трифонов. Той се обяви за професионален подбор на кадрите там, твърда реформа на администрацията, съкращения, където е необходимо, и повишаване на административния капацитет на служителите в някои звена, като например работата с еврофондовете. Една от първите задачи на Трифонов като кмет ще е да направи пълна ревизия на финансовото състояние на общината, особено за последните 3 месеца на тотално безвластие в кметството.