Роднина на участник в катастрофата на автомагистрала "Тракия" край Лозен във вторник твърди, че фирма за "Пътна помощ" е взела 800 лева от внука на ранения. По-късно от МВР излязоха с официална позиция по казуса.
Припомняме, че във вторник станаха две катастрофи на АМ "Тракия", като вторият инцидент бе на километър пети от магистралата, където кола катастрофира в мантинелата, вследствие на което един човек пострада и е с травма на крака.
Лелята на 18-годишния младеж посочва с пост във Фейсбук, че дядото е с ампутиран крак, а спътниците, които са пътували към летището за Америка също възрастни хора са с наранявания.
Според нея младежът е звъннал на 112, а линейката е дошла след 25 минути. Дядото е взет с линейка, а момчето е останало само. Според жената полицаите са казали на момчето, че колата е за скраб и трябва да се извика "Пътна помощ", а след това полицай е дал номер на младежа, откъдето са му поискали 1 000 лева. Момчето е звъннало на случаен номер от интернет, а оттам са му казали, че ще струва 1, 50 лева на км. При идването сумата е скочила на 960 лева, но все пак са се разбрали за 800 лева, обяснява още лелята.
Според нея след това колата се качва на "Пътна помощ" и се закарва в склад за скрап. На момчето са дадени 500 лева и му е казано, че номерата няма да се дадат. Според разказа на жената са му изискали документите на колата и личната карта на дядото, като са казали, че ще я бракуват и отпишат.
Жената посочва, че се е свързала с фирмата и е попитала защо са взели 800 лева на момчето, а оттам са обяснили като причина, че колата е катастрофирала. Касова бележка не е дадена. Според нея от "Пътна помощ" твърдят, че полицаите си имат свои хора.
КЗП започва масови проверки на фирмите, извършващи репатриране на коли
DarikNews изпрати запитване до МВР каква е информацията им по казуса. От МВР отговориха за DarikNews, че са направили проверка по случая и са установили няколко неща.
"Функционалните задължения на служителите на СДВР при възникнало ПТП са да обезопасят местопроизшествието, да окажат съдействие на ЦСМП и при необходимост да регулират движението", пишат от полицията.
"Полицаите нямат ангажимент за намиране и осигуряване на пътна помощ. Това е изцяло в задълженията на водача или собственика на автомобила, както и негови близки за изместване на моторното превозно средство от пътното платно", допълват още от МВР.
От полицията съобщават още, че след постъпили множество запитвания в СДВР във връзка с инцидента на 5-ти км. от АМ „Тракия“ е образувана проверка.
Междувременно в социалните мрежи беше публикувана и позиция на репатриращата фирма. Никола Йорданов посочва във фейсбук, че е преставител на въпросната фирма и иска да внесе яснота за случая от 29 април.
"Повикан бях на сигнал за катастрофирал автомобил, който беше в изключително тежко състояние – силно ударен, без гуми, със заключен волан и труден за маневриране. Качването му на платформата изискваше специализирани действия, значително време и носеше повишен риск както за техниката, така и за безопасността при работа. Това далеч не е стандартна процедура и не може да се третира като такава. Сумата от 860 лв с ДДС беше формирана на база реалните обстоятелства, вложеното време, труд и използваната техника. За извършената услуга е издаден фискален бон, с което съм спазил законовите си задължения. Разбирам, че сумата може да изглежда висока за човек, който не е запознат с конкретиката на случая, но призовавам към обективност. Не приемам разпространението на подвеждаща информация или клеветнически изказвания, които уронват престижа на моята работа", посочва Йорданов и допълва, че талоните на автомобила не ги е взимал, а са останали в тях.
"Готов съм да отговоря на всеки въпрос и да съдействам при нужда. Благодаря за вниманието. Публичното разпространяване на неверни твърдения, които уронват престижа и доброто име на физическо или юридическо лице, се счита за клевета съгласно чл. 147 и 148 от Наказателния кодекс на България. Също така, уронване на репутация в онлайн пространства може да доведе до гражданска и наказателна отговорност. При продължаващо разпространение на неверни твърдения и обиди, си запазвам правото да потърся защита по съдебен ред", допълва мъжът, предоставил пътната помощ.
Във връзка с всичко това Комисията за защита на потребителите (КЗП) съобщи, че започва масови проверки на всички фирми, предоставящи услугата репатриране.
Проверките ще са свързани с компетенции на Комисията по Закона за защита на потребителите.
Към настоящия момент няма постъпили други жалби, свързани с цените на услугите за репатриране на автомобили. КЗП не регулира цените, но следи за това потребителят да бъде уведомен предварително за стойността на услугата, е посочено в съобщението.