Николай Денков
Николай Денков / БГНЕС
Отпадането от училище са дължи на два типа проблеми – социалните, липса на достатъчно средства в семействата и неизвинените отсъствия и липсата на мотивация за посещаване на училище. Това коментира в Сливен  служебният министър на образованието и науката проф. Николай  Денков. Според просветния министър в първия случай биха могли да се намесят социалните служби, като се обвърже още по – тясно социалното подпомагане и посещаването на училище, а във втория – самите училища да станат по – привлекателно място за учениците, като им предоставят не само знания, но и ясни виждания за житейските перспективи, които дава образованието.

”Когато тази връзка се възстанови тогава ще имаме по- добра мотивация. Извънкласните дейности са отново един прекрасен начин детето да посещава училище с нещо, с което е интересно на детето и то да придобие друго усещане защо е в училище”, каза още министърът.  Служебният министър проф. Николай  Денков коментира и междуинституционален план за превенция на агресията.

Този пакет от мерки е насочен не след като стане инцидент, а какво може да се направи преди да стане той, обясни служебният министър. Изготвен е така, че да включва всички институции – от Агенцията по социално подпомагане до Агенцията за закрила на детето, общините, които имат ангажименти по охраната и наблюдението на учебните заведени.  Има промени и в две наредби - в държавния стандарт за приобщаващото образование и в наредба номер 3 за здравните кабинети.
„Основният проблем в  първата наредба е, че няма координационен механизъм когато се появи дете, което има нужда от помощ, как да се задействат институциите, така че да не се стигне до инцидент”, уточни още Денков. Сформирана е вече работна група, която подготвя промените, а те трябва да бъдат изготвени до края на месец май. Необходимо е  във всяко училище да има квалифициран медицински специалист, който да реагира при нужда, подчерта проф. Денков.

Според министъра основните причина за агресията сред децата обществото, което е изпълнено с насилие, липсата на целодневни извънкласни дейности, а учителите са оставени сами да се справят с проблемите с учениците, вместо с това да се занимават психолози и педагогически специалисти.

 Служебният министър на образованието  посети днес  Сливен, за да участва в  „Училище по толерантност“ заедно с Посланическата група за ромска интеграция, която включва посланиците на Конфедерация Швейцария, Кралство Нидерландия, Франция, както и ръководителят за България на Световна банка Тони Томпсън.