Проектът за бюджета на Община Шумен за 2019 г. е оптимален баланс между желаното, необходимото и възможното с наличния финансов ресурс. Така определи зам.-кметът Татяна Костова финансовия план за годината. Той бе представен за обсъждане в сесийна зала.
Община Шумен организира публично обсъждане на проекта за бюджет за 2019 година
Тя посочи, че настоящата 2019 г. ще бъде поредната, в която общината ще разполага с по-благоприятна рамка за общинския бюджет - общо тя е 75 млн. лв. без преходен остатък. Увеличението на субсидиите от държавата за община Шумен е 7 млн. лв. /ръст 17% спрямо 2018 г./, от които 5 млн. лв. /20% ръст/ за образование и 2 млн. лв. за останалите функции.
Съществена промяна имаме в приходния закон – ЗМДТ. Промените през 2019 г. в размера на данъка върху превозните средства, съобразно променената формула при изчисляване на данъка, която вече освен имуществена включва и екологична компонента. Неприемането на каквото и да е решение по новите коефициенти ще доведе до спад на приходите, което води до по-ниско качество и обхват на общинските услуги. След задълбочена оценка общинската администрация предлага един балансиран вариант на ставките на данък МПС, добави Костова.
Предложението на общинската администрация за решение на Общинския съвет на 31.01.2019 г. е балансиран вариант, тъй като със запазване на досегашните ставки на четири категории автомобили, а в двете нови категории по-мощни автомобили с лек ръст над минималните по закон ставки, за да бъде спазена ставката между различните категории автомобили.
7 общини в Шуменско получават 3,6 млн. лв. от държавата
Този ръст се компенсира от очакваното намаление от по-ниския екологичен компонент, компенсира се и от намалението на ставките за по-висок корекционен коефициент за екологична категория и от отпадналото облекчение за катализатор.
При този вариант поради невъзможност за детайлно изследване по партиди, главната цел на предложението от 10,560 млн. лв. е запазване на достигнатите нива на приходи от 2018 г.
Разходните политики и приоритети представени в проекта за бюджет по ръст на нарастване на средствата по функции спрямо предходната година са – образование – 19%, социална политика – 56%, строителство и благоустройство – 3%.
В бюджетната 2019 г. са предвидени за текущи ремонти и поддържане на уличната мрежа с 1,100 млн. лв., а капиталовите разходи за строителство и благоустройство от 4,440 млн. лв. се предвижда да се изразходват 6,445 млн. лв. /с 2 млн. лв. повече/.
Отново са заделени средства в план сметката на ОП СБ в размер на 612 хил. лв. за текущи ремонти: на кметства, на детски градини и ясли, на спортни имоти, на имоти в устойчивост при обекти, финансирани от европроекти.
Размерът на дълга към финансови предприятия на 31.12.2018 г. по инвестиционни кредити е 9,942 млн. лв., в т.ч. Облигационен кредит от 2011 г. – 5,250 млн. лв. към Фонд ФЛАГ от месец октомври 2015 г. – 2,500 млн. лв.
От наличните от месец ноември 2015 г. задължения в размер на 35 млн. лв. /към финансови предприятия в размер на 25 млн. лв. и към нефинансови предприятия – 10 млн. лв./ бяха разплатени близо 26 млн. лв. до 31.12.2018 г. През 2019 г. остават 2,200 млн. лв.
Бюджетната политика на община Шумен и през 2019 г. е насочена към ефективно, ефикасно и законосъобразно разходване на средства и висока събираемост
на собствените приходи. Бюджетът е балансиран, в интерес на местната общност и адекватно ще отговори на очакванията и потребностите на шуменци, каза още Костова.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари
Община Шумен организира публично обсъждане на проекта за бюджет за 2019 година
Тя посочи, че настоящата 2019 г. ще бъде поредната, в която общината ще разполага с по-благоприятна рамка за общинския бюджет - общо тя е 75 млн. лв. без преходен остатък. Увеличението на субсидиите от държавата за община Шумен е 7 млн. лв. /ръст 17% спрямо 2018 г./, от които 5 млн. лв. /20% ръст/ за образование и 2 млн. лв. за останалите функции.
Съществена промяна имаме в приходния закон – ЗМДТ. Промените през 2019 г. в размера на данъка върху превозните средства, съобразно променената формула при изчисляване на данъка, която вече освен имуществена включва и екологична компонента. Неприемането на каквото и да е решение по новите коефициенти ще доведе до спад на приходите, което води до по-ниско качество и обхват на общинските услуги. След задълбочена оценка общинската администрация предлага един балансиран вариант на ставките на данък МПС, добави Костова.
Предложението на общинската администрация за решение на Общинския съвет на 31.01.2019 г. е балансиран вариант, тъй като със запазване на досегашните ставки на четири категории автомобили, а в двете нови категории по-мощни автомобили с лек ръст над минималните по закон ставки, за да бъде спазена ставката между различните категории автомобили.
7 общини в Шуменско получават 3,6 млн. лв. от държавата
Този ръст се компенсира от очакваното намаление от по-ниския екологичен компонент, компенсира се и от намалението на ставките за по-висок корекционен коефициент за екологична категория и от отпадналото облекчение за катализатор.
При този вариант поради невъзможност за детайлно изследване по партиди, главната цел на предложението от 10,560 млн. лв. е запазване на достигнатите нива на приходи от 2018 г.
Разходните политики и приоритети представени в проекта за бюджет по ръст на нарастване на средствата по функции спрямо предходната година са – образование – 19%, социална политика – 56%, строителство и благоустройство – 3%.
В бюджетната 2019 г. са предвидени за текущи ремонти и поддържане на уличната мрежа с 1,100 млн. лв., а капиталовите разходи за строителство и благоустройство от 4,440 млн. лв. се предвижда да се изразходват 6,445 млн. лв. /с 2 млн. лв. повече/.
Отново са заделени средства в план сметката на ОП СБ в размер на 612 хил. лв. за текущи ремонти: на кметства, на детски градини и ясли, на спортни имоти, на имоти в устойчивост при обекти, финансирани от европроекти.
Размерът на дълга към финансови предприятия на 31.12.2018 г. по инвестиционни кредити е 9,942 млн. лв., в т.ч. Облигационен кредит от 2011 г. – 5,250 млн. лв. към Фонд ФЛАГ от месец октомври 2015 г. – 2,500 млн. лв.
От наличните от месец ноември 2015 г. задължения в размер на 35 млн. лв. /към финансови предприятия в размер на 25 млн. лв. и към нефинансови предприятия – 10 млн. лв./ бяха разплатени близо 26 млн. лв. до 31.12.2018 г. През 2019 г. остават 2,200 млн. лв.
Бюджетната политика на община Шумен и през 2019 г. е насочена към ефективно, ефикасно и законосъобразно разходване на средства и висока събираемост
на собствените приходи. Бюджетът е балансиран, в интерес на местната общност и адекватно ще отговори на очакванията и потребностите на шуменци, каза още Костова.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари