Планираното увеличение на цената за таксиметров превоз в община Пловдив ще бъде в рамките на 10 %.
Това съобщиха от Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи. Новите цени все още не са определени окончателно, тъй като в момента тече обществено обсъждане на новата наредба, която ще определя максималните и минималните им прагове.
Проектът е публикуван на сайта на Община Пловдив за обществено обсъждане на 17 май. В проекта е заложено минималната цена да стане 1,19 лева на километър през деня, а максималната - 1,80 лева на км. Нощната тарифа пък трябва да е минимум 1,29 лв./км и максимум 1,90 лв./км.
В момента пловдивчани плащат за таксиметрови услуги 1,09 лв. през деня и 1,19 лв. през нощта. Първоначалната такса след повикване е фиксирана на 1,95 лв. за дневна тарифа и 2,05 лв. за нощна. В старата наредба размерът на таксата за престой е 0,30 лв. на минута.
Ако измененията на цените влязат в сила, таксиметровите водачи ще имат правото сами да определят ценоразписа си в рамките на предвидения минимум и максимум.
По повод предстоящото увеличение на цените за таксиметров превоз от Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи излязоха с отворено писмо, в което опровергават разпространявана информация, според която увеличението на цените ще бъде тройно.
"Таксиметровите превози няма да поскъпнат тройно. Да, ще има повишение на цената на предлаганата услуга, но ще бъде по-малко от 10 %", каза Володя Домашенко, съпредседател на асоциацията.
Той допълни, че от 2014 година досега всички искания за увеличение на цените са били отхвърлени, поради което в момента максималните допустими тарифи в Пловдив са по-ниски от минималните в други градове.
Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи входира до Общински съвет-Пловдив искане за актуализиране на тарифите на таксиметровите услуги на 28 февруари 2024 г., а на 29 април беше проведена среща за съгласуване по това искане. За да влязат в сила новите цени, е необходимо предвидените изменения в наредбата да бъдат гласувани от Общинския съвет.
С 10 на сто ще бъдат увеличени таксиметровите автомобили, които работят в община Пловдив. Това предвижда новият проект за промяна на квотата за максималния брой издадени разрешителни за таксиметрови услуги, който е в процес на обществено обсъждане от 17 май до 17 юни.
ъм момента квотата, одобрена от Общински съвет, е 2000 разрешителни, а проектът предвижда те да бъдат увеличени на 2200. Това означава, че толкова ще е максималният брой на таксиметрови автомобили, които ще имат правото да работят на територията на община Пловдив.
Проектът за увеличение на разрешителните беше внесен за обществено обсъждане от кмета на града Костадин Димитров с мотивите, че населението на Пловдив е нараснало, а настоящата квота от 2000 автомобила е недостатъчна, за да удовлетвори нуждите на гражданите.
Целта е да се повиши качеството и ефективността на таксиметровите услуги, както и да се отговори на нуждите на населението на града, което значително нараства през последните години.
В обосновката и мотивите за приемането на решението е посочено, че очакваните резултати са свързани с предлагане на по-ефективна и качествена услуга по предоставяне на таксиметрови услуги за обществен превоз, която да отговаря на българското и европейското законодателство.
Броят на разрешителните за таксиметрови услуги е определен на 2000 с решение № 394, взето с Протокол №20 от 05.11.2009 г. на Общински съвет и оттогава не е променян. По данни на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи, към момента в община Пловдив работят 1715 таксиметрови автомобила.
От асоциацията се обявиха против увеличение на квотата с аргумента, че е ненужно и ще доведе до допълнителни проблеми. "Решително сме против предложението. Към днешна дата не са обособени дори половината от таксиметровите стоянки, които са предвидени в устройствения план.
Наличните места не са достатъчно, дори и за работещите в момента 1715 коли. Всекидневно на колегите съставят фишове, защото няма достатъчно регламентирани места, на които да изчакваме клиенти.
Настояваме първо да се разреши проблемът с недостатъчния брой стоянки, а след това да се обсъжда увеличаване на броя на таксиметровите автомобили", коментира Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Това съобщиха от Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи. Новите цени все още не са определени окончателно, тъй като в момента тече обществено обсъждане на новата наредба, която ще определя максималните и минималните им прагове.
Проектът е публикуван на сайта на Община Пловдив за обществено обсъждане на 17 май. В проекта е заложено минималната цена да стане 1,19 лева на километър през деня, а максималната - 1,80 лева на км. Нощната тарифа пък трябва да е минимум 1,29 лв./км и максимум 1,90 лв./км.
В момента пловдивчани плащат за таксиметрови услуги 1,09 лв. през деня и 1,19 лв. през нощта. Първоначалната такса след повикване е фиксирана на 1,95 лв. за дневна тарифа и 2,05 лв. за нощна. В старата наредба размерът на таксата за престой е 0,30 лв. на минута.
Ако измененията на цените влязат в сила, таксиметровите водачи ще имат правото сами да определят ценоразписа си в рамките на предвидения минимум и максимум.
По повод предстоящото увеличение на цените за таксиметров превоз от Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи излязоха с отворено писмо, в което опровергават разпространявана информация, според която увеличението на цените ще бъде тройно.
"Таксиметровите превози няма да поскъпнат тройно. Да, ще има повишение на цената на предлаганата услуга, но ще бъде по-малко от 10 %", каза Володя Домашенко, съпредседател на асоциацията.
Той допълни, че от 2014 година досега всички искания за увеличение на цените са били отхвърлени, поради което в момента максималните допустими тарифи в Пловдив са по-ниски от минималните в други градове.
Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи входира до Общински съвет-Пловдив искане за актуализиране на тарифите на таксиметровите услуги на 28 февруари 2024 г., а на 29 април беше проведена среща за съгласуване по това искане. За да влязат в сила новите цени, е необходимо предвидените изменения в наредбата да бъдат гласувани от Общинския съвет.
С 10 на сто ще бъдат увеличени таксиметровите автомобили, които работят в община Пловдив. Това предвижда новият проект за промяна на квотата за максималния брой издадени разрешителни за таксиметрови услуги, който е в процес на обществено обсъждане от 17 май до 17 юни.
ъм момента квотата, одобрена от Общински съвет, е 2000 разрешителни, а проектът предвижда те да бъдат увеличени на 2200. Това означава, че толкова ще е максималният брой на таксиметрови автомобили, които ще имат правото да работят на територията на община Пловдив.
Проектът за увеличение на разрешителните беше внесен за обществено обсъждане от кмета на града Костадин Димитров с мотивите, че населението на Пловдив е нараснало, а настоящата квота от 2000 автомобила е недостатъчна, за да удовлетвори нуждите на гражданите.
Целта е да се повиши качеството и ефективността на таксиметровите услуги, както и да се отговори на нуждите на населението на града, което значително нараства през последните години.
В обосновката и мотивите за приемането на решението е посочено, че очакваните резултати са свързани с предлагане на по-ефективна и качествена услуга по предоставяне на таксиметрови услуги за обществен превоз, която да отговаря на българското и европейското законодателство.
Броят на разрешителните за таксиметрови услуги е определен на 2000 с решение № 394, взето с Протокол №20 от 05.11.2009 г. на Общински съвет и оттогава не е променян. По данни на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи, към момента в община Пловдив работят 1715 таксиметрови автомобила.
От асоциацията се обявиха против увеличение на квотата с аргумента, че е ненужно и ще доведе до допълнителни проблеми. "Решително сме против предложението. Към днешна дата не са обособени дори половината от таксиметровите стоянки, които са предвидени в устройствения план.
Наличните места не са достатъчно, дори и за работещите в момента 1715 коли. Всекидневно на колегите съставят фишове, защото няма достатъчно регламентирани места, на които да изчакваме клиенти.
Настояваме първо да се разреши проблемът с недостатъчния брой стоянки, а след това да се обсъжда увеличаване на броя на таксиметровите автомобили", коментира Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня