Фирма „Дрита” е обжалвала обществената поръчка за възлагане на 13-те линии от градския транспорт на Пловдив, чиито договори вече изтекоха. Това съобщи зам.-кметът по транспорт Златин Велев. Това обаче не спира процедурата, категоричен е той. Оферти ще се приемат до 23 ноември, т.г., уточни Велев.
Припомням, че поръчката възлиза на малко над 36 милиона лева без ДДС и след приключването й близо 120 нови автобуса трябва да тръгнат по маршрутите на автобуси с номера 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222.
Възложителят в лицето на Община Пловдив счита, че разделянето на поръчката на обособени позиции не е целесъобразно. „Мрежата на градския транспорт в Пловдив е структурирана, като са изградени множество директни линии между всички важни дестинации в града.
От изготвения анализ за приходите и разходите на 13-те линии е видно, че 8 от тях генерират разходи на км пробег над средния за общия пакет от всички линии, и приходи на км пробег под средния за общия пакет. В абсолютна стойност тези линии генерират и най-малко продадени билети.
В тази връзка обособяването на всяка линия в самостоятелна обособена позиция създава условия за реализиране на риск от прекъсване на услугата за дадена линия, поради очакваната липса на интерес“, пише в документацията на обявената поръчка.
Участниците в конкурсната процедура трябва да разполагат с минимум 118 технически изправни автобуса (105 основни и 13 резервни) - всички с над 50 места общо.
Най-малко 59 от тях трябва да са с над 70 места и да са оборудвани за превоз на трудно подвижни лица.
Возилата трябва да са с двигатели Евро 6, с климатични и отоплителни системи и с лиценз за извършване на превоз на пътници на територията на Република България или за извършване на международен превоз на пътници.
Припомням, че поръчката възлиза на малко над 36 милиона лева без ДДС и след приключването й близо 120 нови автобуса трябва да тръгнат по маршрутите на автобуси с номера 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222.
Възложителят в лицето на Община Пловдив счита, че разделянето на поръчката на обособени позиции не е целесъобразно. „Мрежата на градския транспорт в Пловдив е структурирана, като са изградени множество директни линии между всички важни дестинации в града.
От изготвения анализ за приходите и разходите на 13-те линии е видно, че 8 от тях генерират разходи на км пробег над средния за общия пакет от всички линии, и приходи на км пробег под средния за общия пакет. В абсолютна стойност тези линии генерират и най-малко продадени билети.
В тази връзка обособяването на всяка линия в самостоятелна обособена позиция създава условия за реализиране на риск от прекъсване на услугата за дадена линия, поради очакваната липса на интерес“, пише в документацията на обявената поръчка.
Участниците в конкурсната процедура трябва да разполагат с минимум 118 технически изправни автобуса (105 основни и 13 резервни) - всички с над 50 места общо.
Най-малко 59 от тях трябва да са с над 70 места и да са оборудвани за превоз на трудно подвижни лица.
Возилата трябва да са с двигатели Евро 6, с климатични и отоплителни системи и с лиценз за извършване на превоз на пътници на територията на Република България или за извършване на международен превоз на пътници.