Австралийски съд отхвърли делото, заведено от пет жени, които настояват за компенсации от авиокомпания „Катар Еъруейс“ заради инвазивни гинекологични прегледи, на които са били подложени като пътнички на летището в Доха през 2020 г., предаде Асошиейтед прес. Делото на жените, заведено срещу фирмата, обслужваща летището, все още продължава.
Петте жени, чиято самоличност не се съобщава от съда, са сред стотици други, насилствено изведени от самолети в Доха на 2 октомври 2020 г., докато властите издирваха майката на новородено бебе, намерено изхвърлено в кофа за боклук.
13 жени са свалени от полета за Сидни. Много от тях казват, че са били принудени да преминат безсмислени гинекологични или интимни физически прегледи.
Съдия Джон Хейли от Федералния съд постанови, че аргументите на жените срещу държавната авиокомпания „Катар Еъруейс“ не отговарят на международните протоколи за отговорност на авиокомпаниите.
Съдията освен това постанови, че няма да даде ход на делото на жените срещу Службата за гражданска авиация на Катар. Делото, заведено срещу катарската компания за експлоатация и мениджмънт на летищата (МАТАР), която стопанисва и летището в Доха, обаче може да продължи. МАТАР е дъщерна фирма на „Катар Еъруейс“.
Адвокатът на жените Деймиън Стързакър, каза, че клиентките му обмислят обжалване.
"Отбелязваме, че исковете срещу фирмата, обслужваща летището, МАТАР, остава в ход. Нашите клиентки решиха да продължат делото, а исканията им остават непроменени", каза Стързакър. Следващото заседание по делото е на 10 май.
Министърката на транспорта на Австралия Катрин Кинг засега не е коментирала решението на съда. Миналата година тя разкри, че прегледите на пътничките са били част от причината през юни тя да откаже на „Катар Еъруейс“ да увеличи полетите си до Австралия.
Вицепрезидентът на „Катар Еъруейс“ Мат Раос отговори на запитване от австралийския Сенат през септември, в което каза, че подобни прегледи на пътнички никога няма да се повторят. "Никога не се е случвало подобно нещо в историята ни досега и сме напълно ангажирани да гарантираме, че подобно нещо никога няма да се случи отново", каза Раос пред комисията на Сената.
Петте жени, чиято самоличност не се съобщава от съда, са сред стотици други, насилствено изведени от самолети в Доха на 2 октомври 2020 г., докато властите издирваха майката на новородено бебе, намерено изхвърлено в кофа за боклук.
13 жени са свалени от полета за Сидни. Много от тях казват, че са били принудени да преминат безсмислени гинекологични или интимни физически прегледи.
Съдия Джон Хейли от Федералния съд постанови, че аргументите на жените срещу държавната авиокомпания „Катар Еъруейс“ не отговарят на международните протоколи за отговорност на авиокомпаниите.
Съдията освен това постанови, че няма да даде ход на делото на жените срещу Службата за гражданска авиация на Катар. Делото, заведено срещу катарската компания за експлоатация и мениджмънт на летищата (МАТАР), която стопанисва и летището в Доха, обаче може да продължи. МАТАР е дъщерна фирма на „Катар Еъруейс“.
iStock photos/Getty images
"Отбелязваме, че исковете срещу фирмата, обслужваща летището, МАТАР, остава в ход. Нашите клиентки решиха да продължат делото, а исканията им остават непроменени", каза Стързакър. Следващото заседание по делото е на 10 май.
Министърката на транспорта на Австралия Катрин Кинг засега не е коментирала решението на съда. Миналата година тя разкри, че прегледите на пътничките са били част от причината през юни тя да откаже на „Катар Еъруейс“ да увеличи полетите си до Австралия.
Вицепрезидентът на „Катар Еъруейс“ Мат Раос отговори на запитване от австралийския Сенат през септември, в което каза, че подобни прегледи на пътнички никога няма да се повторят. "Никога не се е случвало подобно нещо в историята ни досега и сме напълно ангажирани да гарантираме, че подобно нещо никога няма да се случи отново", каза Раос пред комисията на Сената.