Независимо дали сте почитатели на далечната галактика от приключенските филми "Междузвездни войни" или просто скромни пътешественици, които се възхищават на съвременната наука отдалеч, едно нещо е сигурно: всички сме поне малко любопитни какво се случва на Уран. НАСА не беше изпращала космически апарат до далечния газов гигант от повече от 30 години, когато "Вояджър 2" извърши тест по прелитане през 1986 г. Сега според Science.org изглежда, че най-накрая сме готови да изследваме огромните непознати кухини на Уран, като използваме орбитални апарати и сонди за обстойни проучвания.

Уран, разбира се, е седмата планета от слънцето на нашата Слънчева система, наречена на божество от гръцката митология, дядо на Зевс. Със своята повърхност от 3,121 милиарда квадратни мили планетата има четвъртата по големина планетарна маса и третия по големина планетарен радиус в Слънчевата система. Всичко това означава, че Уран е абсолютно огромен и просто изобилства от странности за изследване.

Без дори да се вземат предвид 27-те луни, които обикалят около газообразния леден гигант, далечната планета съдържа изобилие от завладяващи научни съкровища, които трябва да бъдат проучени. Откакто през 1969 г. човек за първи път стъпва на Луната, НАСА работи върху още по-големи открития в цялата Слънчева система, включително няколко изумителни открития на вода и кристали на Марс. Именно това се надява да повтори ученият от НАСА Катлийн Е. Мандт със сонда на далечната повърхност на Уран, търсейки течна вода или различни степени на твърдост по обширната повърхност на планетата.

Въпросната сонда също така ще научи децата и бъдещите поколения за произхода на Уран, например преди колко време се е образувал и какъв процес е довел до неговото съществуване. Сондата също така ще се опита да проучи колко се е изместил Уран от първоначалното си положение, ако изобщо се е изместил. Уран е толкова голям, че измерването на траекторията му би изисквало стотици учени да работят денонощно, като внимателно анализират и най-малките промени в курса.

Едно потенциално изследване на Уран може да разкрие тайни на Слънчевата система, за които учените от миналото само са могли да мечтаят. Тъй като през последните 30 години науката и технологиите отбелязаха неописуем напредък, бъдещето на космическите изследвания скоро може да се окаже същото като това във филмовите прогнози на Кристофър Нолан във филма "Интерстелар" от 2014 г. Един ден Уран може да се окаже ключът към осъществяване на междузвездни космически пътувания до далечни галактики във Вселената.