Светофарът на столичния булевард „Ал. Малинов” е възстановен, а аварията там е възникнала на базата на строителни работи, тъй като в тази част на булеварда се прави разширение за още едно платно. Това обясни в предаването „Дарик кафе” заместник-кметът по транспорта Велизар Стоилов. Той направи този коментар във връзка с това, че светофарните уредби в столичния квартал „Младост” към центъра не работят и се налага служители на КАТ да регулират движението. Според него при извършване на изкопните работи и преместването на уличното осветление се е скъсал кабел, който е бил трудно възстановим и два-три дни не е имало светофар. Той е бил възстановен вчера. Построяването на новото платно ще даде възможност за престрояването на автомобилите и така потокът да може да се отпуши, посочи заместник-кметът по транспорта.
Ето какво още каза Велизар Стоилов за Дарик: Какво се случва в „Младост”? Вчера разбрах за този случай, тъй като не бях на работа и бях извън София. Взехме бързи мерки и светофарът е възстановен. Причината за аварията е извършването на строителни работи, тъй като в тази част на булевард „Ал. Малинов” правим разширение за още едно платно. При преместването на уличното осветление е скъсан кабел, който трудно е бил възстановен и 2-3 дни не е имало светофар. Благодаря на КАТ – София, които са се отзовали да регулират това трудно кръстовище, особено в пиковите часове. Вчера следобед светофарът беше пуснат, в което се уверих лично. Това е по повод разширението на бул. „Ал. Малинов”? Разширението е само в това кръстовище, в което правим допълнителна лента за левия завой, тъй като идвайки автомобилния поток от „Цариградско шосе” към Бизнес парка в тази част се натрупват много автомобили за ляв завой и задръстват движението. Това наложи да се лишим от междинната ивица зелена площ, да направим платно, което да даде възможност за престрояване на автомобилите за наляво и да може да се отпуши потокът за направо. Вече можем да успокоим софиянци, че движението ще е нормално? Това дали е нормално движението в цяла София, всички го виждаме, но ние сами си го правим. Тръгвайки сутрин с колата сам – мъжът със собствена си кола, жена му – с нейната, едно от децата и то с кола, и сами се досещате какво се случва в пиковия час. Вечер между 18.00-19.30 часа пикът е много голям, но след 20.00 часа движението е нормално и няма опашки по светофарите. Нормално, както и при европейските големи градове, при нас се явяват пикови часове, когато всички сутрин тръгват на работа и вечер се прибират. Много варианти за решение чуваме с проблема с трафика в София, какво е на дневен ред в Столичната община? Искам да съм откровен и да не заблуждаваме никого. Основната причина за трафика е броят на автомобилите и той се увеличава ежедневно, така че няма реално решение. Това, което чувам, е, че в пленарна зала ще влезе ново изменение в Закона за движение по пътищата и се надявам този път да се наложи това, което сме предложили. Ние, пускайки метрото, вече можем да предприемем мерки за ограничаване движението в центъра. Догодина ще пуснем метродиаметъра „Младост – центъра”, което е доста сериозна придобивка. Предлагаха се планове за винетки в центъра на столицата, слагане на бариери, общината мисли ли по този въпрос? Бариери в никакъв случай. Има доста модерни решение по този въпрос. Това ще може да се случи когато дадем алтернативно решение на хората, т.е. когато пуснем метрото – срещу 1 лев за 10 минути да слизат до центъра без кола и тогава вече, който реши да пътува с кола, трябва да плаща. Как ще бъде регулирано плащането? Изучили сме нещата, които са направени в Лондон, и Стокхолм и те не са много сложни. Въпрос на не много средства, защото те се възстановяват бързо. Слагат се електронни чипове на автомобилите и се зареждат постоянно. При преминаване на съответните места, пресичайки определени центрови зони, с валидиращи устройства или камери се регистрира влизането – дали си платил или не си. Ако не си платил, те заснемат и получаваш съобщение с глоба. Кой ще извършва контрола? Общината, това е функция на града, който въвежда този режим. Ще искате ли помощ от КАТ? Ние отдавна искаме помощ от КАТ и тази седмица продължават преговорите за въвеждането на бюрократични неща. Провежда се обществена поръчка за избор на полиция. Аз знам, а и всички вие знаете, че полицията в България е една – МВР, но така е записано в закона. Сега тече поръчка 52 дни, за да изберем полицията като партньор, за да подпишем договор за решаване на проблемите с трафика в София. Така е записано в закона. Ние сме длъжни да го спазваме и може би юристите имат основание за това. Ние ще получим тези 65 полицаи, които да помогнат за трафика.