Близо 6 хиляди заявления за достъп до обществена информация са подадени, обработени или са в процес на обработка в законовия срок, на електронната платформа https://pitay.government.bg от стартирането ѝ през 2019 г. до момента, съобщават от правителствената пресслужба.
Чрез единната, публична, уеб базирана информационна система граждани, юридически лица, представители на медиите могат да поискат информация по теми от компетентността на т.нар. „задължени субекти“ по Закона за достъп до обществена информация – централни и териториални органи на власт, в т.ч. министерства, агенции, областни, общински и районни администрации, специализирани териториални администрации.
Широк е тематичният обхват на търсената информация - в национален или локален мащаб. Сред интересните питания от последните 2 месеца са: колко са тежките пътно-транспортни произшествия през летния сезон по области; какъв е общият брой морски инциденти на плажовете в регионите Варна и Бургас; ще има ли нова процедура за концесиониране на летище Пловдив; колко са подадените на тел. 112 сигнали за нарушения от заведения за хранене; колко административни нарушения са установени за нерегламентирано изхвърляне на боклук в община Варна; кои са почетните консули на чужди държави у нас и наши в чужбина – в рамките на международно журналистическо разследване; какви средства за представителни и протоколни нужди са изразходвани за конкретен период в Министерския съвет; колко системи за измерване на шума има на територията на столицата; каква е програмата на Столична община за подкрепа на инвитро процедурите; какъв е съставът на екипа за отбелязване на Европейската година на младежта.
Получената чрез платформата информация е публична и може да се използва не само от заявителя, но и от проявили интерес други потребители – физически лица, фирми, научни работници, журналисти, при стриктно спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни. В секция „Статистика“ на платформата се създава нов раздел, където регулярно ще бъде публикувана обобщена информация за броя и проблематиката на постъпилите въпроси и отговори, съобщават от пресцентъра на Министерски съвет.
Чрез единната, публична, уеб базирана информационна система граждани, юридически лица, представители на медиите могат да поискат информация по теми от компетентността на т.нар. „задължени субекти“ по Закона за достъп до обществена информация – централни и териториални органи на власт, в т.ч. министерства, агенции, областни, общински и районни администрации, специализирани териториални администрации.
Широк е тематичният обхват на търсената информация - в национален или локален мащаб. Сред интересните питания от последните 2 месеца са: колко са тежките пътно-транспортни произшествия през летния сезон по области; какъв е общият брой морски инциденти на плажовете в регионите Варна и Бургас; ще има ли нова процедура за концесиониране на летище Пловдив; колко са подадените на тел. 112 сигнали за нарушения от заведения за хранене; колко административни нарушения са установени за нерегламентирано изхвърляне на боклук в община Варна; кои са почетните консули на чужди държави у нас и наши в чужбина – в рамките на международно журналистическо разследване; какви средства за представителни и протоколни нужди са изразходвани за конкретен период в Министерския съвет; колко системи за измерване на шума има на територията на столицата; каква е програмата на Столична община за подкрепа на инвитро процедурите; какъв е съставът на екипа за отбелязване на Европейската година на младежта.
Получената чрез платформата информация е публична и може да се използва не само от заявителя, но и от проявили интерес други потребители – физически лица, фирми, научни работници, журналисти, при стриктно спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни. В секция „Статистика“ на платформата се създава нов раздел, където регулярно ще бъде публикувана обобщена информация за броя и проблематиката на постъпилите въпроси и отговори, съобщават от пресцентъра на Министерски съвет.