Да се даде дефиниция на религиозните символи, забранени за демонстративно излагане в училище, поиска председателят на комисията за защита от дискриминация Кемал Еюп в коментар на закона за училищното образование, който не беше подложен на обсъждане на последното заседание на кабинета, въпреки желанието на просветния министър. По думите на Еюп това трябва да стане с наредба или друг подзаконов нормативен акт.
Ето какво още каза той по отношение на забрадките и случая в Пазарджишко, където учителка преподава с традиционно мюсюлманско религиозно облекло:
По-важното е да се дефинират кои са религиозните символи, забранени за натрапчиво демонстративно излагане, тъй като забрадка се носи във всички религии, както в църквите, така и в джамиите, така и в някои училища децата ги носят при лошо време. А типът и начинът на връзване или носене трябва да се дефинира много правилно, тъй като ще се получи разминаване, ще предлагат по един начин, други по друг. Трябва да се уеднаквят нещата и да има строга дефиниция и списък от религиозни символи. Сигурно има и други учителки, които ходят със забрадки, ако са например болни, възрастни и т.н. Има обаче начини на връзване, които са, условно казано, демонстриране на принадлежност. Затова трябва да има регламент, ако не в закона, то в подзаконов нормативен акт, наредба или заповед на министъра и др., ако това е проблем за обществото. Но мисля, че повече се раздува, отколкото реално съществува.
Кемал Еюп съобщи, че е възможно оглавяването от него комисия да се самосезира по твърденията за радикален ислям в Рибново, но след като се запознае в детайли с казуса.