"С отпускането на парите за пътните фирми започнахме да развързваме един от големите казуси, завещани от предното управление. По тяхно време са направени обществени поръчки за 710 млн., а възлаганията са за 3,3 млрд. лева. Това ни доведе до тази ситуация - да плащаме огромни суми и бъдещето на пътния сектор да бъде поставено на карта. След днешното решение пътните фирми ще могат да работят в най-спешен порядък и всеки техен разход ще бъде поет оттук нататък". Това заяви за NOVA Йордан Терзийски, депутат от "Продължаваме Промяната".
По думите му има сертифицирани 1,2 млрд. лева стари задължения, част от възложените и изпълнени проекти. "Изплащаме 50% от тях и комисия на МФ и МРРБ изследва всеки от 34-те договора", обясни той. И допълни, че за първите 2 месеца Регионалното министерство е изхарчило 32 млн.
"Има предостатъчно пари във ведомството да се извършат нужните разходи. Липсват инфраструктурни проекти, но има финансова обезпеченост", посочи Терзийски. И уточни, че голяма част от парите по Плана за възстановяване ще бъдат разпределени на проектен принцип, така че зависи от инициативата на кандидатстващите субекти. "Северна България ще има приоритет в точкуването, защото индустриалните зони ще бъдат важно за развитието на региона", поясни депутатът.
От своя страна експертът по пътна безопасност Диана Русинова смята, че никога текущите ремонти не са заплащани авансово, а за реално свършена работа. "Притеснена съм, защото парите, които сега ще се платят, ще се вземат от бюджета на АПИ, имам опасения, че може да не достигнат. Състоянието на пътната инфраструктура също е обезпокоително, много тежко, след като една година не е пипнато нищо по нея", коментира тя.
Целия разговор гледайте във видеото.
По думите му има сертифицирани 1,2 млрд. лева стари задължения, част от възложените и изпълнени проекти. "Изплащаме 50% от тях и комисия на МФ и МРРБ изследва всеки от 34-те договора", обясни той. И допълни, че за първите 2 месеца Регионалното министерство е изхарчило 32 млн.
"Има предостатъчно пари във ведомството да се извършат нужните разходи. Липсват инфраструктурни проекти, но има финансова обезпеченост", посочи Терзийски. И уточни, че голяма част от парите по Плана за възстановяване ще бъдат разпределени на проектен принцип, така че зависи от инициативата на кандидатстващите субекти. "Северна България ще има приоритет в точкуването, защото индустриалните зони ще бъдат важно за развитието на региона", поясни депутатът.
От своя страна експертът по пътна безопасност Диана Русинова смята, че никога текущите ремонти не са заплащани авансово, а за реално свършена работа. "Притеснена съм, защото парите, които сега ще се платят, ще се вземат от бюджета на АПИ, имам опасения, че може да не достигнат. Състоянието на пътната инфраструктура също е обезпокоително, много тежко, след като една година не е пипнато нищо по нея", коментира тя.
Целия разговор гледайте във видеото.