По 10 тона гориво седмично продавала групата, крала от БДЖ
По 10 тона гориво седмично продавала групата, крала от БДЖ / снимка: Sofia Photo Agency, архив, Надя Коцева
Инспектор Емил Димитров от отдел „Транспортна полиция” в Главна дирекция „Криминална полиция”
54792
Инспектор Емил Димитров от отдел „Транспортна полиция” в Главна дирекция „Криминална полиция”
По 10 тона гориво седмично продавала групата, крала от БДЖ
  • Инспектор Емил Димитров от отдел „Транспортна полиция” в Главна дирекция „Криминална полиция”
  • По 10 тона гориво седмично продавала групата, крала от БДЖ

Между 1 и 1,50 лв. за литър се е продавало откраднатото дизелово гориво от цистерните на БДЖ, съобщиха от полицията. Това заяви инспектор Емил Димитров от отдел „Транспортна полиция” в Главна дирекция „Криминална полиция”.

По-рано днес стана ясно, че 4,5 тона дизелово гориво, бензин и керосин са открити и иззети от частни имоти в София и Ихтиман. Претърсени са седем обекта и са задържани петима служители на Холдинг БДЖ. Групата е извършвала кражби от началото на 2011 г. Те са продавали средно 10 тона горива седмично, които били източвани от цистерни и от резервоари на локомотиви.

Тартор на разбитата група за кражба на горива е криминално проявеният Петко Иванов-Нафтата, който е ръководител на поделението за товарни превози за района на София. В ареста са и Калоян Кърлов, Стоян Русенин, Емил Димитров и Георги Младенов. На петимата са повдигнати обвинения и са привлечени като обвиняеми. Те са задържани за 72 часа. Предстои Специализираната прокуратура да реши дали да бъде внесено искане за удължаване на мярката им.

В голяма част от случаите горивото е било произведено от „Лукойл” и е било предназначено или за летището в София, или за бензиностанции. Откраднатото гориво е било продавано на частни лица, като източването на цистерната е ставало на гара Искър. Съхраняваният дизел и керосин е престоявал в бидони в домовете на петимата задържани.

Кражбите на групата са ставали не от пълни цистерни, а от минимум, който е оставал в товарните вагони и не е било възможно да бъде източван. Това е ставало при маневрирането на цистерните, като групата с подръчни средства - кофи и маркучи са източвали това, което е оставало на дъното на товарните вагони. Средно от една цистерна, която е със съвместимост 60 тона, се източвали между 100 и 250 литра, обясни инспектор Димитров.