/ Правителствена информационна служба
Приключилият мандат на Министерството на образованието и науката /МОН/ беше белязан от множество предизвикателства и изпитания. Знам, че образованието е ключ към проспериращо общество, към успешно бъдеще, към икономически и социален прогрес. Разбирам, че в утрешния свят успехът зависи от знанието и образоваността. Осъзнавам, че бъдещето на всички ни може да се изгради само от образовани, будни и търсещи млади хора. Знам, че проспериращата нация означава образована нация, заяви във Фейсбук Красимир Вълчев - министър на образованието и науката за изминалите четири години.

Кой е Николай Денков - служебен министър на образованието и науката

Вълчев отбеляза, че за правителството модернизирането на образователната ни система беше основен управленски приоритет. Израз на това са поставените от екипа на министерството високи цели, които с много труд и упоритост успяхме да започнем да изпълняваме, а немалко от тях доведохме до успешен край.

Инвестирахме в българския учител, защото само мотивирани и професионално подготвени учители могат да изградят млади и можещи хора. Спазихме предизборното обещание за двойно увеличение на учителските възнаграждения, заяви Красимир Вълчев. Успяхме да обърнем продължилата дълги години тенденция и все повече студенти проявяват интерес към педагогическите специалности, което ще доведе до трайно нарастване на младите учители, допълни той.

От 2017 г., когато започна работата по Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система, в училище и детска градина са върнати или записани за първи път близо 60 000 деца и ученици, а необхванатите намаляват, припомни досегашният образователен министър.

Денков: Няма да има промяна в провеждането на матурите и изпитите

Той отбелязва, че беше модернизирана учебната база, като се откриха СТЕМ центрове в много училища, а амбицията е във всяко да има такива иновативни кабинети по природни науки и съвременна образователна среда, която да провокира интереса на децата към дигиталните технологии и инженерните професии.

"Последните две учебни години минаха под знака на връхлетялата страната и света пандемия от COVID-19. Тази сложна ситуация постави българското училище повече от всякога във фокуса на общественото внимание. Образователната система посрещна новите предизвикателства и отлично се справи с трудностите. Кризата ни откри нови възможности. Електронните ресурси в образованието вече не са изключение, а практика. Дигиталната ера и иновативните начини на обучение трайно присъстват в образователния процес, като това ще продължи и когато животът ни се нормализира след пандемията", заяви още Вълчев.

Той допълни, че независимо от това на всички ни е ясно, че живото общуване между учител и ученици е в основата на качественото образование. В настоящите времена на изпитание, общественото ни разбра, че учителят ще бъде винаги необходим, че тази достойна професия е незаменима. Учителите предават знание чрез слово, възпитават добри хора, откриват нови хоризонти пред бъдещите граждани на страната ни, предизвикват мисълта, поощряват мечтите. Въпреки трудностите, българските учители вложиха огромно старание, за да изпълнят отговорно своята мисия.

Образованието е динамична и постоянно развиваща се система. В нея резултатите понякога се забелязват след 10 или повече години, но през този мандат бяха заложени основи, които неминуемо ще доведат до успех. Работата в тази сфера следва да бъде надграждана, укрепвана и доразвивана през следващите години, за това продължавам да работя за образованието. За мен беше чест да заемам този пост, каза досегашният образователен министър Вълчев, който беше на този пост през целия четиригодишен мандат в правителството на ГЕРБ.