Децата и учениците, чийто майчин език не е българският, ще посещават допълнителни уроци. Детските градини в страната ще имат възможността да организират до още 200 часа по български език, а училищата - и по други предмети. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев при посещението си в Панагюрище.
Средствата за допълнителните уроци по български език ще бъдат осигурени по два стартиращи проекти по оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж".
По думите на Красимир Вълчев всички деца трябва да бъдат обхванати в образователна институция и да им се осигури допълнителна подкрепа. "Чрез двата нови проекта ще имаме възможността да направим обученията по български език по-многочасови и да обхванем повече деца. Учителите трябва да направят индивидуални оценки, които да покажат нуждите. Целта е да не се натрупват образователни затруднения и учениците да не отпадат от системата", заяви образователният министър.
Той посети две детски градини, ремонтирани със средства от ОП "Региони в растеж". Там министър Вълчев обясни, че детските градини са сред най-важните институции и призова учителите да положат максимални усилия за овладяването на българския език от всяко дете. Според него тези допълнителни часове също ще се заплащат по линия на проектите.
Министър Красимир Вълчев присъства и на среща за въвеждането на дуалното образование в Панагюрище. На нея той потвърди ангажимента за мотивирането на повече ученици към професионалното образование. "То задържа повече млади хора в регионите и в страната. Бизнесът има нужда от тези кадри и това е все по-трайна тенденция", каза образователният министър.
Средствата за допълнителните уроци по български език ще бъдат осигурени по два стартиращи проекти по оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж".
По думите на Красимир Вълчев всички деца трябва да бъдат обхванати в образователна институция и да им се осигури допълнителна подкрепа. "Чрез двата нови проекта ще имаме възможността да направим обученията по български език по-многочасови и да обхванем повече деца. Учителите трябва да направят индивидуални оценки, които да покажат нуждите. Целта е да не се натрупват образователни затруднения и учениците да не отпадат от системата", заяви образователният министър.
Той посети две детски градини, ремонтирани със средства от ОП "Региони в растеж". Там министър Вълчев обясни, че детските градини са сред най-важните институции и призова учителите да положат максимални усилия за овладяването на българския език от всяко дете. Според него тези допълнителни часове също ще се заплащат по линия на проектите.
Министър Красимир Вълчев присъства и на среща за въвеждането на дуалното образование в Панагюрище. На нея той потвърди ангажимента за мотивирането на повече ученици към професионалното образование. "То задържа повече млади хора в регионите и в страната. Бизнесът има нужда от тези кадри и това е все по-трайна тенденция", каза образователният министър.