„Според новите мерки, които гласувахме, ако потребителят е закупил цифрово съдържание онлайн (игри, софтуер, облачни услуги) и забележи дефект, той ще може да избира дали продуктът да бъде заменен, поправен без допълнително заплащане или да получи парите си обратно”, обясни евродепутатът Ева Майдел, която е докладчик за групата на ЕНП по Директивата за продажба на цифрово съдържание, приета заедно с Директивата за продажба на стоки онлайн в Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в Европейския парламент.
След драстичното намаляване на таксите за трансграничните парични преводи от миналата седмица това е следващ успех в подобяването на защитата на потребителите - този път в дигиталната среда.
Новите мерки засягат много активни българи, които все повече пазаруват он-лайн. А по данни на Европейската комисия седем от всеки десет български потребители на игри, музика, антивирусни програми и облачни услуги поне веднъж са имали проблем с качеството на услугата.
„В аналоговия свят знаем, че като се повреди хладилникът, докато е в гаранционен период, то имаме правото на рекламация. В дигиталния свят обаче това не е точно така. Работихме за хармонизиране на правилата така, че да няма значение дали потребителят закупува услуга или стока по интернет или в магазин, като целта е да улесним максимално механизма за рекламация. Потребителското доверие нараства, когато има ясни правила как хората да търсят правата си”, отбеляза Ева Майдел.
Споразумението цели хармонизираните правила да понижат и разходите на търговците, като ги насърчи да разширяват дейността си зад граница. В същото време им се спестява ресурс, който в момента отделят да се запознават с различията в договорното право на отделните страни от ЕС, в които желаят да предлагат своите продукти.
След драстичното намаляване на таксите за трансграничните парични преводи от миналата седмица това е следващ успех в подобяването на защитата на потребителите - този път в дигиталната среда.
Новите мерки засягат много активни българи, които все повече пазаруват он-лайн. А по данни на Европейската комисия седем от всеки десет български потребители на игри, музика, антивирусни програми и облачни услуги поне веднъж са имали проблем с качеството на услугата.
„В аналоговия свят знаем, че като се повреди хладилникът, докато е в гаранционен период, то имаме правото на рекламация. В дигиталния свят обаче това не е точно така. Работихме за хармонизиране на правилата така, че да няма значение дали потребителят закупува услуга или стока по интернет или в магазин, като целта е да улесним максимално механизма за рекламация. Потребителското доверие нараства, когато има ясни правила как хората да търсят правата си”, отбеляза Ева Майдел.
Споразумението цели хармонизираните правила да понижат и разходите на търговците, като ги насърчи да разширяват дейността си зад граница. В същото време им се спестява ресурс, който в момента отделят да се запознават с различията в договорното право на отделните страни от ЕС, в които желаят да предлагат своите продукти.