След като първата процедура за избор на инвеститор на терминала за опасни химични товари е пропаднала, в момента е обявена втора, допълни Мутафчиев. Според първото обявление, съоръжението ще бъде изградено върху територия от 120 дка. Концесионерът е задължен да построи пристан за разтоварване на танкери със сливно-наливни съоръжения, тръбопроводи, сгради и инсталации за електроснабдяване и водоснабдяване, пътища и подходи. Следва да осигури и съответната технология и технически средства за обработка на следните видове товари – дихлоретан, сярна киселина, солна киселина и течен тор. Размерът на инвестициите, които трябва да вложи концесионерът за изграждането и оборудването на новия терминал, е минимум 16 милиона лева.
Обмисля се и издаването на смесени дружества и същевременно отдаване на концесия, заяви още транспортният министър. По думите му, на начален етап са и преговорите с Министерство на отбраната за избор на място за дълбоководния терминал във Варна. Военното министерство притежава терена на островната част, където би могло да се изгради пристанищното съоръжение. То ще е с дълбочина 14 метра и ще бъде изградено в района на канала “море – езеро”, преди Аспаруховия мост.
Изграждането на дълбоководното корабно място ще струва около 85 млн лева, които пристанището ще осигури чрез заем от Японска банка, посочи по-рано тази година шефът на порт Варна Данаил Папазов.
Откритото днес специализирано пристанище за приемане и съхранение на рафинирани базови масла ще бъде най-големият и модерен терминал в Черно море. Инвестицията в съоръжението е около 10 милиона евро. На откриването присъства и бившият министър на вътрешните работи Румен Петков, който според фирмата предприемач им съдействал за промяната на трудно изпълнима наредба за пожарна безопасност.
Пламен Бобоков, председател на управителния съвет на фирмата инвеститор, посочи, че очаква цените на моторните масла да се покачват още. В същото време консумацията им ще спадне.
По повод инцидента с български самолет в Истанбул, Петър Мутафчиев коментира, че авиацията ни отговаря на европейските стандарти за сигурност, но "все пак 100% гаранция няма никъде".