Ресурсните центрове остават като специализирани обслужващи звена към Министерството на образованието и науката. Те ще имат нови функции, свързани с въвеждане на приобщаващо образование. Това е нова философия - средата в училище да се организира около детето, а не детето със затруднения да се адаптира към вече съществуваща среда. Това каза за Дарик председателят на Националната асоциация на ресурсните учители Калоян Дамянов, който участва в работна среща между представители на НАРУ и Комисията по образование и наука в НС.
„Съществуващите ресурсни центрове ще бъдат преструктурирани в регионални центрове за приобщаващо образование. Те ще отговарят за мониторинга, насочването, квалификацията, работата със семейства на деца със специални образователни потребности. Ще подкрепят учебните заведения и ще оценяват дали са успели да изградят подходяща среда за тези деца. Това е един радикално нов подход", коментира Дамянов.
Той допълни, че ще се направи скрининг на всички училища и детски градини, в които се обучават деца със специални потребности. Ще се издадат предписания към директорите на учебни заведения как да организират средата. Започват и информационни кампании.
1400 са ресурсните учители в България. В Старозагорска област учебните заведения, които се посещават от деца със специални образователни потребности са около 100.