Недостигът на средства в градския транспорт на София е в размер на 201 милиона лева и следва да бъде осигурен от Държавния бюджет. Това стана ясно на заседание на Комисията по транспорт към СОС. На него бяха изслушани шефовете на транспортните дружества относно тяхното финансово състояние. Информацията бе поискана от зам.-председателя на ресорната комисия Зафир Зарков. „Липсата на държавен бюджет и съответно на общински усложнява ситуацията, причинена от сливането на двете кризи – здравна и енергийна. Ние, обаче като общински съветници сме длъжни да я проследим и планираме решенията навреме.“, каза Зарков.
И още от позицията на съветниците: "При отчитане на възможността да не бъде изплащана 5% разумна печалба на дружествата, която е в размер на 23 милиона лева, необходимите средства от Държавния бюджет по Регламент 1370 са в размер на 178 милиона лева. Като всичко това е на база цените на суровините в момента".
Във връзка със състоянието на градския транспорт председателят на ресорната комисия Карлос Контрера каза, че се налага да решават задача с три неизвестни.
Директорът на Центъра за градска мобилност представи пред съветниците от комисията информация за очакваните резултати от транспортната задача за 2022-а , а именно – дружеството планира запазване на транспортната задача и увеличаване на приходите си, но поради повишението на цените на горивата и електроенергията, загубите в транспорта също се увеличават. Планираната задача за 2022 година е в размер на 63 930 хиляди километра. Съгласно разчетите на отделните дружества, цените им на километър пробег са както следва: за Столичния електротранспорт – 9,02 лв. без ДДС за трамваен и тролейбусен превоз и 4,14 лв. без ДДС за превоз с електробуси, за Столичния автотранспорт – 4,95 лв. без ДДС и за Метрополитена – 22,80 лв. без ДДС.
При така направените разчети, необходимата сума за финансиране на обществения транспорт за 2022 г. е 503 милиона лв. с частично ДДС. Част от предвидените средства за разплащане на транспортната задача са от приходи от продажба на превозни документи – 131 милиона лв. с ДДС (94 милиона лв. са предвидени в бюджета на ЦГМ, което представлява увеличение с 8%, спрямо заложените в икономическата рамка за 2021 година и 37 милиона лв. чрез продажби на транспортните оператори). Също и от приходи от компенсации за преференциални карти – 176 милиона лв. с ДДС (150 милиона от бюджета на Столична община и 21 милиона от държавния бюджет). От ЦГМ докладват, че е предвидено е и увеличение на приходите от платено паркиране в размер на 5 милиона лева, поради увеличаването на зоните за платено паркиране.
И още от позицията на съветниците: "При отчитане на възможността да не бъде изплащана 5% разумна печалба на дружествата, която е в размер на 23 милиона лева, необходимите средства от Държавния бюджет по Регламент 1370 са в размер на 178 милиона лева. Като всичко това е на база цените на суровините в момента".
Във връзка със състоянието на градския транспорт председателят на ресорната комисия Карлос Контрера каза, че се налага да решават задача с три неизвестни.
Директорът на Центъра за градска мобилност представи пред съветниците от комисията информация за очакваните резултати от транспортната задача за 2022-а , а именно – дружеството планира запазване на транспортната задача и увеличаване на приходите си, но поради повишението на цените на горивата и електроенергията, загубите в транспорта също се увеличават. Планираната задача за 2022 година е в размер на 63 930 хиляди километра. Съгласно разчетите на отделните дружества, цените им на километър пробег са както следва: за Столичния електротранспорт – 9,02 лв. без ДДС за трамваен и тролейбусен превоз и 4,14 лв. без ДДС за превоз с електробуси, за Столичния автотранспорт – 4,95 лв. без ДДС и за Метрополитена – 22,80 лв. без ДДС.
При така направените разчети, необходимата сума за финансиране на обществения транспорт за 2022 г. е 503 милиона лв. с частично ДДС. Част от предвидените средства за разплащане на транспортната задача са от приходи от продажба на превозни документи – 131 милиона лв. с ДДС (94 милиона лв. са предвидени в бюджета на ЦГМ, което представлява увеличение с 8%, спрямо заложените в икономическата рамка за 2021 година и 37 милиона лв. чрез продажби на транспортните оператори). Също и от приходи от компенсации за преференциални карти – 176 милиона лв. с ДДС (150 милиона от бюджета на Столична община и 21 милиона от държавния бюджет). От ЦГМ докладват, че е предвидено е и увеличение на приходите от платено паркиране в размер на 5 милиона лева, поради увеличаването на зоните за платено паркиране.