Министърът на образованието Сергей Игнатов се срещна в Сливен със световноизвестния учен и създател на науката сугестопедия проф. д-р Георги Лозанов. „Тук сме заедно с Румен Стоилов от комисията по образование, за да се срещнем с проф. Лозанов и да разберем какво е състоянието на сугестологията в България и какво може да се направи, за да запазим това българско ноу-хау” – каза министър Игнатов. Той припомни, че през 60-те и 70-те години на миналия век България е била много силна в тези изследвания.
„И след като имаме такова съкровище като проф. Лозанов, очакваме той да ни каже какво се очаква от нас. Моите научни занимания имат връзка – знаете, че аз се занимавам с Изтока. Но знам, че България има изключително големи постижения. Затова искаме да разберем какво можем да направим, за да се възстановят нашите позиции. Науката прилича като гребане срещу течението – спреш ли да гребеш и лодката ще бъде отнесена. Но бихме могли да възстановим част от нещата и да създадем условия, това, което той е натрупал като знания, да продължи. Нашата задача, като представители на държавни институции е да запазим българската наука” – допълни министърът.
Според министър Сергей Игнатов от идеята в проекта за Закон за училищното и предучилищно образование учениците да преминават в по-горен клас дори и с двойка ще спечели държавата и българското общество. „Защото училището освен че готви хора с добри оценки, готви и за живота. Представете си дете, което има успех 4.50 и има само една двойка, защо трябва да губи една година от живота си. Мисля, че нямаме право да не дадем възможност на ученика, наваксвайки новия материал да покрие и своите задължения” – мотивира се Игнатов. Той каза още, че новият проект за закон е резултат от огромен труд на много хора. В направата му са участвали повечето институции, които имат отношение към образованието на децата , експерти от министерството, синдикатите,дори ученици. „Мисля, че се получи добър текст” – даде оценка министър Игнатов.
Основател на метода сугестопедия е българинът Георги Лозанов, който през 60-те години на миналия век започва изследвания в Научно-изследователския институт по сугестология. През 70-те години на 20 век методът се прилага в 16 училища в България.
Сугестопедията е педагогически метод за ефикасно предаване на знания чрез неманипулирано внушение, по позитивен и радостен начин, при който се възприема огромен обем информация. Комисия на ЮНЕСКО през 1978 година препоръчва незабавното му разпространение по целия свят.
Институтът е закрит след 1991 г., след което се организират частни курсове.
„Един от законите за сугестопедията е „Изкуство и етика", навлизането в обучението на красивото, чистото, естетичното. А навлезе ли то в обучението, то след 10 години, може би, ще рефлектира и върху обществения живот. А в България има нужда естетиката да се позасили" - казва проф. Лозанов.