Община „Тунджа” представя опит в Брюксел
Община „Тунджа” представя опит в Брюксел / netinfo

Образователна практика на община „Тунджа” е избрана да бъде представена в Брюксел на конференция, посветена на мерките срещу  ранното напускане на училище. На 1 и 2 март в европейската столица ще се проведе конференция „Намаляване на ранното напускане на училище: ефикасни и ефективни политики в Европа”.

Министерство на образованието селектира за участие в Брюксел опита на община „Тунджа” за по-пълен обхват на децата в училище. Кандидатурата на „Тунджа” е избрана в конкуренция с общини от цялата страна. Така местният опит има шанс да стане модел, който да се прилага в цялата европейска общност.

Конкретната практика, избрана за участие, е назначаването на образователни наставници, които подпомагат дейността на преподавателите и възпитателите във всички 8 средищни училища при целодневна форма на образователния процес, въвеждането и  на допълнителни форми на извънкласни  дейности.

Зам.-кметът Станчо Ставрев ще представи на форума уникалния опит на община „Тунджа. В конференцията като представител на МОНМ ще вземе участие Стела Мицова – началник отдел „Политики за достъп до качествено образование".

Отмяната на таксата в детските градини за децата на 5 и 6 години, въвеждането на безплатно обедно хранене за всички ученици в общинските училища, осигуряването на пълноценни условия за целодневна организация на образователния процес за всички ученици и въвеждането на дейността на образователните наставници при работа с подрастващи, които за застрашени от ранно напускане на училище, са мерки, които община „Тунджа” и Сдружението на директорите на учебно–възпитателни заведения успешно прилагат  по отношение на по–пълния обхват на децата и учениците в рамките на общинската образователна инфраструктура. Тези дейности община „Тунджа” формулира и реализира в рамките на националните приоритети за развитие на образованието.

Благодарение на всички тези мерки броят на децата в училищата на „Тунджа” нараства. Фактите показват, че през 2008 г. към 30 – 40% от децата са били обхванати в общинските училища, към момента в полуинтернатни групи или занимални са обхванати към 85% от децата.