Проблемът с напускането на училище е основен за области от Североизточния регион на страната, като Търговище, Варна и Добрич. Това е установено по проект „Гласът на българските деца”, който се осъществява от Българското училище за политика "Димитър Паница" и се реализира с експертната подкрепа на Националната мрежа за децата, предвижда общо шест срещи за обмен на опит в страната. След успешното им осъществяване през есента на тази година ще бъдат факт общо шест регионални анализа за състоянието на детските политики, проблемите, които съществуват на регионално ниво, както и на добрите практики по места. Целта е на базата на всичко това да се формулират проблемите на регионите в България, да се обменят идеи за преодоляването им и най-важното – да се изгради мрежа от хора на различни позиции в законодателната, изпълнителната и местната власти с една кауза - закрила правата на децата.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа от фондация “Оук”.
От анализа, изготвен от фондация „Ръка за помощ“ става ясно, че в Добрич отпадналите от основно и средно образование са 5,0% при 2,8% средно за страната. Това е и областта, шампион по второгодници - 2,1% при 1,0% за България. През 2016 г. средният успех на учениците от област Добрич на матурите по БЕЛ е 4,25, което подрежда областта на пето място по най-висок успех на зрелостните изпити. В областта се забелязва също и плавно увеличение на децата и учениците със специални образователни потребности, които се обучават в детски градини и училища. За 2016 г. техният брой е 314. Според експерти причината за нарастването е осъзнаването на проблема от родителите и търсенето на необходимите специалисти.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа от фондация “Оук”.
От анализа, изготвен от фондация „Ръка за помощ“ става ясно, че в Добрич отпадналите от основно и средно образование са 5,0% при 2,8% средно за страната. Това е и областта, шампион по второгодници - 2,1% при 1,0% за България. През 2016 г. средният успех на учениците от област Добрич на матурите по БЕЛ е 4,25, което подрежда областта на пето място по най-висок успех на зрелостните изпити. В областта се забелязва също и плавно увеличение на децата и учениците със специални образователни потребности, които се обучават в детски градини и училища. За 2016 г. техният брой е 314. Според експерти причината за нарастването е осъзнаването на проблема от родителите и търсенето на необходимите специалисти.