Приключи работата по втория трансграничен проект на Добрич и Констанца
Приключи работата по втория трансграничен проект на Добрич и Констанца / Дарик Добрич

Община Добрич и Областен съвет Констанца реализираха втория си общ проект с европейско финансиране - „Устойчивост, мобилност, достъпност в Трансграничен регион Констанца - Добрич - Транспортна инфраструктура". Той е финансиран по Програма за Трансгранично сътрудничество (ТГС) Румъния - България 2007-2013 и е на стойност 7 834 096 евро.

По проекта бяха реконструирани три пътни отсечки в Добрич, бе закупено пътно оборудване и специализирани автомобили в Констанца. За Община Добрич финансирането е в размер на 4.5 млн.евро. Дейностите бяха насочени към реновиране на улици, разположени на вход/изхода на града към северната ни съседка - 2 км участък от бул."25 септември" от Военно гробище до околовръстен път, ул."Калиакра с дължина 1.5 км и ул."Поп Богомил" - 1 км. Отсечките осъществяват връзката с индустриалната зона в града, където са концентрирани множество икономически обекти, а също и с централната градска част.

Приключи работата по втория трансграничен проект на Добрич и Констанца
netinfo

От Областен съвет Констанца пожелаха повишаване на стокооборота между двете държави след направените подобрения. Румънската страна е избрала да вложи средствата от проекта - 3.3 млн.евро, в 19 специализирани превозни средства. Те са закупили 6 линейки с 3 степени на оборудване; пожарни коли, от които някои с капацитет 2 тона вода и една - за 5 тона; 4 автомобила за контрол на трафика с камери; 2 верижни машини за трудно достъпни терени, които могат да влязат и във вода до 10 метра дълбочина; както и 2 многофункционални машини за разчистване - с кран, гребло за сняг и пръскачка за пясък и сол. От Областен съвет Констанца посочиха, че тези автомобили са на разположение и на област Добрич при необходимост.

Приключи работата по втория трансграничен проект на Добрич и Констанца
netinfo

В рамките на проекта, е изготвена съвместна стратегия за подобряване на трансграничната мобилност, с помощта на „Институт за транспортни изследвания" София с управител Тодор Анастасов. Стратегията е направена на база проучване, анализ и оценка на движението в района, включително с датчици за скоростта.

Проектът, познат като SMART, стартира през 2011 г. и продължи 25 месеца. И двете страни изявиха желание добрите партньорски взаимоотошения да продължат и в рамките на бъдещата трансгранична оперативна програма.

Приключи работата по втория трансграничен проект на Добрич и Констанца
netinfo