Нова интерактивна образователна игра, посветена на 3 март, бе демонстрирана днес в общината. Идеята е на музейния специалист Надежда Иванова и е вдъхновена от туристическа игра в гръцкия град Каламата.
Логото на проекта „Търси се България” и въпросите разработиха ученици от частната гимназия „Райко Цончев”. За да започне играта, трябва да бъде изтеглено безплатно мобилно приложение. В началото трябва да се изпишат имената на членовете на отборите. След това започва изпълнението на задачи в музейните сгради и културните институти в Добрич.
Ново мобилно приложение ще рекламира забележителностите в областта
„Например участниците трябва да отидат в музея в градския парк, да видят анотацията на един от експонатите - корабно оръдие от руско-турската война, и да отговорят на въпрос. Следват маршрути и въпроси на други места – Художествената галерия, библиотеката, Възрожденското училище. Хубавото е, че културните институции се обединиха около тази идея”, коментира Надежда Иванова.
Играта ще има конкурсен характер. Приложението ще стартира на 20 февруари в 9 часа сутринта - тогава ще може да бъде свалено от ученици, но и от възрастни, които могат да планират такава разходка.
„Нужен е само телефон с интернет, селфи стик и желание да се научи нещо ново и да се забавлаваш”, отбеляза Иванова. Играта приключва на 27 февруари, а на 28-и ще бъдат обявени победителите – това ще е отборът, дал най-верни отговори и изминал маршрута за най-кратък период от време.
Наградата е осигурена от общината и е образователна екскурзия до село Кайнарджа, където е сключен Кючуккайнарджийският мирен договор през 1774 година.
Логото на проекта „Търси се България” и въпросите разработиха ученици от частната гимназия „Райко Цончев”. За да започне играта, трябва да бъде изтеглено безплатно мобилно приложение. В началото трябва да се изпишат имената на членовете на отборите. След това започва изпълнението на задачи в музейните сгради и културните институти в Добрич.
Ново мобилно приложение ще рекламира забележителностите в областта
„Например участниците трябва да отидат в музея в градския парк, да видят анотацията на един от експонатите - корабно оръдие от руско-турската война, и да отговорят на въпрос. Следват маршрути и въпроси на други места – Художествената галерия, библиотеката, Възрожденското училище. Хубавото е, че културните институции се обединиха около тази идея”, коментира Надежда Иванова.
Играта ще има конкурсен характер. Приложението ще стартира на 20 февруари в 9 часа сутринта - тогава ще може да бъде свалено от ученици, но и от възрастни, които могат да планират такава разходка.
„Нужен е само телефон с интернет, селфи стик и желание да се научи нещо ново и да се забавлаваш”, отбеляза Иванова. Играта приключва на 27 февруари, а на 28-и ще бъдат обявени победителите – това ще е отборът, дал най-верни отговори и изминал маршрута за най-кратък период от време.
Наградата е осигурена от общината и е образователна екскурзия до село Кайнарджа, където е сключен Кючуккайнарджийският мирен договор през 1774 година.