Защо шофьорите в Китай доубиват пешеходците, които са блъснали?
Защо шофьорите в Китай доубиват пешеходците, които са блъснали? / ThinkStock/Getty Images

Може да ви се струва абсурдно, но е факт. В Китай шофьорите, ранили пешеходец, се опитват да го убият. На китайски език дори има поговорка за този феномен: "По-добре е да удариш, за да убиеш, отколкото да удариш и нараниш", пише сайтът slate.com, цитиран от money.bg

Охранителните камери в страната периодично заснемат водачи, които карат напред-назад върху жертвите, за да се уверят, че са починали.

Повечето хора се обединяват около мнението, че явлението „удари, за да убиеш" произтича поне отчасти от безумните закони за обезщетяване на жертвите.

В Китай компенсацията за убийството на жертва в пътен инцидент е относително малка. Обикновено сумите варират между 30 000 и 50 000 щатски долара. Когато плащането е извършено, въпросът приключва. За сравнение - плащането за доживотна грижа за осакатен, оцелял при катастрофа, може да стигне до милиони.

Шофьорите, които решават да убият хората, които са блъснали, го правят, защото е много по-икономично, но и защото очакват да избегнат обвинения за убийство.

Във времето преди камерите за видеонаблюдение да станат широко разпространени е било рядкост да има доказателства, че водач е ударил жертвата два пъти. Дори в днешната епоха на смартфони с камери шофьорите изглеждат уверени, че могат или да подкупят местните служители, или да си наемат адвокат, за да избегнат обвинения в убийство.

Много често водачите се измъкват, като посочват, че при инцидентите са смятали, че карат върху торба за боклук или картонена кутия.

Най-потресаващи са случаите, при които първоначалният сблъсък не е наранил жертвата сериозно и въпреки това шофьорът отново минава през нея, за да е сигурен, че я е убил.

Във всеки един от случаите, въпреки видео материалите и снимките, които показват как шофьорът удря жертвата за втори, а често дори и за трети, четвърти и пети път, водачите накрая плащат същата или по-ниска компенсация и лежат в затвора за по-малко, отколкото ако само бяха наранили пешеходеца.

Все пак не всички шофьори, убили жертвите си, избягват наказание. Някои от тях лежат по повече от 10 години в затвора или получават смъртни присъди.