За да защити екосистемата и наследството на Венеция, италианското правителство забранява от днес достъпа на круизните лайнери до лагуната, информира Ройтерс.
Мярката слага край на продължило с години политическо колебание, очевидно поставяйки исканията на жителите и културните органи над тези на пристанищните работници и туристическата индустрия.
"За нас това е голяма победа", заяви Томазо Качари, член на активистката организация "Не на големите кораби" ("No Grandi Navi"). "Мнозина ни сравняваха с Давид срещу Голиат", добави той.
Италия забранява влизането на круизни кораби във Венеция
Битката обаче може да не е приключила, отбелязва Ройтерс.
И ако активистите се притесняват от замърсяването и ерозията в града, който вече е в опасност от покачването на морското равнище, то пристанищните работници, засегнати с месеци от локдаун, се страхуват за прехраната си.
"Това беше много голям удар, почувствах се ужасно", каза Антонио Велека, който от 15 години работи за кооперация за обработка на багаж на круизни кораби във Венеция.
"Почувствах, че съм загубил сигурността на живота си", допълни той, надничайки през заключените порти на частично затворения терминал.
Според въведената забрана кораби над 25 000 тона вече не могат да навлизат в плиткия канал Джудека, който минава покрай площад "Сан Марко", най-известната забележителност на Венеция. Круизните лайнери обикновено тежат поне четири пъти повече.
Бъдещето остава несигурно. В миналото Рим е приемал множество закони, за да ограничи достъпа на корабите до лагуната, но все още няма готов алтернативен пристан.
Мярката слага край на продължило с години политическо колебание, очевидно поставяйки исканията на жителите и културните органи над тези на пристанищните работници и туристическата индустрия.
"За нас това е голяма победа", заяви Томазо Качари, член на активистката организация "Не на големите кораби" ("No Grandi Navi"). "Мнозина ни сравняваха с Давид срещу Голиат", добави той.
Италия забранява влизането на круизни кораби във Венеция
Битката обаче може да не е приключила, отбелязва Ройтерс.
И ако активистите се притесняват от замърсяването и ерозията в града, който вече е в опасност от покачването на морското равнище, то пристанищните работници, засегнати с месеци от локдаун, се страхуват за прехраната си.
"Това беше много голям удар, почувствах се ужасно", каза Антонио Велека, който от 15 години работи за кооперация за обработка на багаж на круизни кораби във Венеция.
"Почувствах, че съм загубил сигурността на живота си", допълни той, надничайки през заключените порти на частично затворения терминал.
Според въведената забрана кораби над 25 000 тона вече не могат да навлизат в плиткия канал Джудека, който минава покрай площад "Сан Марко", най-известната забележителност на Венеция. Круизните лайнери обикновено тежат поне четири пъти повече.
Бъдещето остава несигурно. В миналото Рим е приемал множество закони, за да ограничи достъпа на корабите до лагуната, но все още няма готов алтернативен пристан.