/ Снимката е илюстративна/ThinkStock/Getty Images
Шведски учени установиха, че откритото преди столетие тяло на почитан викингски воин, за когото се смяташе, че е мъж, всъщност е жена.

Екип от изследователи от Стокхолмския университет е извършил ДНК анализ на намерения скелет, който е потвърдил, че останките всъщност принадлежат на жена. Скелетът от 10 в. представлява първият потвърден случай на високопоставена жена в редиците на викингските воини, пише британският в. „Индипендънт“.

Археологическите открития, които шокираха света (ВИДЕО)

Досега учените предполагаха, че останките са на мъж, въпреки първоначалните мнения, че може да е женски, най-вече заради символите на висок статус, с които е извършено погребението.

Развенчаха фалшиви митове за викингите

Жената воин е била погребана с меч, брадва, копие, стрели, боен нож, два щита и два коня,
което говори, че мъртвият е имал статут на „професионален войн“. Други открити предмети пък говорят, че жената е имала „познание за тактика и стратегия“ и е била високопоставена във военната йерархия, смятат учените.

Викингите не са били изнасилвачи и мародери

Заради тези открития и заради факта, че досега не е откривана жена викинг с толкова висок ранг, повечето изследователи смятаха, че тялото е на мъж.

За да се разсеят съмненията е бил извършен ДНК тест с проби от ръката и един от зъбите на жената. Също така учените посочват, че костната структура с „тънки, нежни и деликатни“ кости също говори за жена.

Откриха най-голямото златно съкровище от епохата на викингите в Дания

За първи път гробът е бил открит през 80-те години на 19 в. в шведския град Бирка на остров Бьоркьо, който е бил важен търговски център за викингите. Регионът, където останките са открити, съдържат също над 3000 викингски гроба.

Според учените откритието за жената викинг „осигурява ново разбиране за обществото на викингите, неговата социална конструкция и нормите в епохата“, в която те са живели.