Защо КАТ се бави при катастрофи и задръствания
Защо КАТ се бави при катастрофи и задръствания / netinfo

Знаете ли, че на ден в София стават 150 леки и 10 тежки катастрофи, като най-критични остават Орлов мост, булевард „Цариградско шосе”, булевард „Христо Ботев” и Петте кьошета…

В такива ситуации най-вероятно сте свикнали да ругаете катаджиите, които не регулират движението и често идват, след като задръстването вече се е сформирало. Катаджиите също имат версия по въпроса.

Пред Нина Александрова инспектор Любка Георгиева от столичната служба на КАТ – Пътна полиция обясни защо катаджиите не пристигат навреме при катастрофи и задръствания.

Това не е точно така, защото в рамките на своите възможности и правомощия КАТ си върши работата. Тъй като София вече е почти двумилионен град, софийските улици са изчислени за движение на 200 автомобили за 1000 жители, а сега автомобилите са повече от 500 на 1000 жители.

Това са обективни условия и ние трябва да се съобразяваме с тях. Но знаете, че Пътната полиция също не може понякога да достигне до пътнотранспортните произшествия, които причиняват водачите и по този начин се създават условия за задръствания. Искам да помоля тези, които са претърпели леки пътнотранспортни произшествия, да отстранят автомобилите от активната лента за движение, за да могат да освободят пътя за останалите водачи и да не създават задръствания.

В такива случаи линейките на Националния медицински координационен център или на Бърза помощ също много трудно пристигат до мястото на катастрофата, защото КАТ се бави в осигуряването на Зелен коридор.

Не е точно така. Знаете, че в повечето случаи ние придружаваме линейките и ги пилотираме до мястото на катастрофата, това е тежко пътнотранспортно произшествие. Но всеки ден в столицата стават над 150 леки пътнотранспортни произшествия и 10 тежки. Все пак гражданите трябва да участват в този процес и самите те да облекчат движението, като не навлизат в кръстовището, не правят трета или четвърта лента за изпреварване и не създават условия за пътнотранспортни произшествия.

Но когато има задръстване, нашите хора отиват, регулират. Когато има повреда на светофара, нашите служители са там. В рамките на възможностите и правомощията си Пътната полиция си върши работата. Достатъчно хора сме, но има много пътнотранспортни произшествия, които се обслужват от Пътната полиция.

Има ли добра координация между КАТ – Пътна полиция и линейките?

Разбира се – дори и гражданите да не са позвънили на Бърза помощ, ние звъним от нашата дежурна. Моля гражданите, които претърпят катастрофа, първо да се обадят на КАТ. След това при възможност да изтеглят автомобилите си от активната лента за движение или ако са на кръстовище, да запомнят къде точно са били и да обяснят при пристигането на КАТ при какви обстоятелства те са катастрофирали.

И Пътна полиция има ресурс да реагира, когато стане задръстване, да регулира движението?

Разбира се. Не винаги ние можем да достигнем до мястото на задръстването и мястото на катастрофата в кратко време. Защото ние не разполагаме с хеликоптери, знаете, че няма как колите да минат толкова бързо. Това понякога създава условия за задръстване и по-бавно се движат автомобилите. Но твърде наситен е градът с автомобили.