99005
Спешните повиквания на 112 вече ще стигат по-бързо до линейките
Сигналите на телефон 112 вече ще стигат до Спешна помощ за секунди. Това ще се случи благодарение на нов хардуер в системата. По думите на зам. здравния министър Бойко Пенков досега е отнемало около 3 минути, за да бъде получен сигнал в Спешна помощ. Новият хардуер ще позволи да бъдат приемани до 3000 обаждания към системата по едно и също време.
В момента сигнал при спешен случай се подава на телефон 112 , на който се провежда разговор с оператор. След това сигналът се препраща към Бърза помощ, откъдето изпращат линейка и екип на място. По думите на зам. здравния министър Бойко Пенков това отнема около 2-3 минути. С новия хардуер, който се въвежда, сигнал в Спешна помощ ще бъде подаван в рамките на 5-10 секунди.
Куриозни сигнали на телефон 112 за спукан матрак, раждаща котка, салам... (ВИДЕО)
"Няма да губим никакво време, няма да загубим две минути или три за разговор от едната или другата страна, а директно се прехвърля сигналът към наш диспечер, който ще започне телефонен триаж и ще прецени какъв екип да прати на място", обясни зам.-министърът.
Пенков отбеляза, че в момента се работи и по това спешните приемни отделения на големите болници да станат част от системата. "Това означава, че ще може екипът, който е на място, когато тръгва, да предаде информация през системата към спешното приемно отделение да знаят колегите какво чакат, какъв тип проблем идва, за да може да съберат необходимия екип, който трябва да реагира", коментира Пенков.
Линейки закъснявали заради пациенти, на които не им се чакало пред лекарски кабинети
Въвеждането на нов хардуер за системата на спешния телефон ще позволи да бъдат приемани до 3000 обаждания от един пост. В момента се работи и над създаването на изцяло нова платформа, чрез която сигналите да бъдат подавани дори като видео. Освен това се очаква да заработи и приложение, което ще позволи на хора с увреден слух и зрение също да подават сигнали.
Дете търси помощ на 112 за трудна задача по математика
За десет години на тел 112 са приети над 44 милиона обаждания. В същото време борят на фалшивите сигнали намалява, а реалните обаждания с искания за помощ растат, като вече са над 53 на сто. Всеки оператор приема средно около 200 обаждания на ден.
В момента сигнал при спешен случай се подава на телефон 112 , на който се провежда разговор с оператор. След това сигналът се препраща към Бърза помощ, откъдето изпращат линейка и екип на място. По думите на зам. здравния министър Бойко Пенков това отнема около 2-3 минути. С новия хардуер, който се въвежда, сигнал в Спешна помощ ще бъде подаван в рамките на 5-10 секунди.
Куриозни сигнали на телефон 112 за спукан матрак, раждаща котка, салам... (ВИДЕО)
"Няма да губим никакво време, няма да загубим две минути или три за разговор от едната или другата страна, а директно се прехвърля сигналът към наш диспечер, който ще започне телефонен триаж и ще прецени какъв екип да прати на място", обясни зам.-министърът.
Пенков отбеляза, че в момента се работи и по това спешните приемни отделения на големите болници да станат част от системата. "Това означава, че ще може екипът, който е на място, когато тръгва, да предаде информация през системата към спешното приемно отделение да знаят колегите какво чакат, какъв тип проблем идва, за да може да съберат необходимия екип, който трябва да реагира", коментира Пенков.
Линейки закъснявали заради пациенти, на които не им се чакало пред лекарски кабинети
Въвеждането на нов хардуер за системата на спешния телефон ще позволи да бъдат приемани до 3000 обаждания от един пост. В момента се работи и над създаването на изцяло нова платформа, чрез която сигналите да бъдат подавани дори като видео. Освен това се очаква да заработи и приложение, което ще позволи на хора с увреден слух и зрение също да подават сигнали.
Дете търси помощ на 112 за трудна задача по математика
За десет години на тел 112 са приети над 44 милиона обаждания. В същото време борят на фалшивите сигнали намалява, а реалните обаждания с искания за помощ растат, като вече са над 53 на сто. Всеки оператор приема средно около 200 обаждания на ден.