Няма изготвено разрешение за строеж на лот шест от АМ"Хемус", каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова пред журналисти по време на инспектирането на пътното съоръжение. Тя изрази недоумение защо при липсата на подобно разрешително е сключен договор на 22 май 2020 година между "Автомагистрали" ЕАД и фирма изпълнител за авансово плащане в размер на сто и единадесет милиона и половина лева за доставка на материали и изделия.
Според министър Комитова е необяснимо защо на бъдещия пътен възел с пътя Велико Търново - Русе, в близост до село Куцина са разположени над 100 тежки машини, необходими за строителните дейности. Вчера мястото е било посетено от служители на МРРБ и там е имало само няколко машини, днес техниката и хората, които я обслужват са на мястото, което според министъра е незаконен строителен обект заради огромните изкопи около него.
Освободиха досегашното ръководство на „Автомагистрали” ЕАД
Министърът посочи, че за обекта е направен ПУП, който е влязъл в сила на осми февруари тази година и е бил съгласуван с повече от 50 институции, одобрен е от заместник-министър Николай Нанков. Тя подчерта, че след приключването на ПУП-а започва тежка процедура по проекта за самия път докато се стигне до разрешението за строеж. "Ще мине много време - една, две, три пет години, докато изготвим техническия проект и получим разрешение за строеж и тогава ще отрежем лентата - откриваме строителството", подчерта Комитова.
Съгласно проверки на Сметната палата и НАП има около милиард и половина лева разплатени авансови плащания за строежи, които ще започнат след около 4-5 години, което е проблем, затова е нужен закон, който да забранява започването на строителство без разрешение за строеж, каза тя.
Назначиха новото ръководство на АПИ
Бившият шеф на АПИ: Всъщност строим най-евтините магистрали
Според Комитова държавата има нужда в момента от тези пари, но няма как да си ги върне заради сключените договори с изпълнителите. Тя посочи, че парите, раздадени авансово се пазят чрез застрахователна компания. Министърът беше категоричен, че това няма да доведе до замразяване на строителството на магистралата.
На място бяха представители на "Автомагистрали" ЕАД, според които има одобрени проекти на ниво Експертен съвет, но предстоят отчуждителните процедури. Според Цветан Петков, машините са поставени на паркинг, за да са в готовност за работа. Земята за обособения паркинг е собственост на земеделска кооперация и за него се плаща наем, посочиха от фирмата изпълнител и допълниха, че няма авансово плащане за мобилизацията на техниката, но то ще бъде доставено, когато машините заработят.
Говорителят на правителството Антон Кутев, коментира, че в казуса трябва да се намеси прокуратурата възможно най-бързо, но да не засекрети проверяваните документи в "Автомагистрали" ЕАД, а да направи проверката така, че накрая парите да се върнат обратно в държавата, а виновните да отидат в затвора.
Той изрази становище, че парите, които са дадени авансово не са, за да бъде постигнат резултат, а за да бъдат отклонени.
По време на инспекцията работници от фирмата изпълнител скандираха "Искаме работа".
Според министър Комитова е необяснимо защо на бъдещия пътен възел с пътя Велико Търново - Русе, в близост до село Куцина са разположени над 100 тежки машини, необходими за строителните дейности. Вчера мястото е било посетено от служители на МРРБ и там е имало само няколко машини, днес техниката и хората, които я обслужват са на мястото, което според министъра е незаконен строителен обект заради огромните изкопи около него.
Освободиха досегашното ръководство на „Автомагистрали” ЕАД
Министърът посочи, че за обекта е направен ПУП, който е влязъл в сила на осми февруари тази година и е бил съгласуван с повече от 50 институции, одобрен е от заместник-министър Николай Нанков. Тя подчерта, че след приключването на ПУП-а започва тежка процедура по проекта за самия път докато се стигне до разрешението за строеж. "Ще мине много време - една, две, три пет години, докато изготвим техническия проект и получим разрешение за строеж и тогава ще отрежем лентата - откриваме строителството", подчерта Комитова.
Съгласно проверки на Сметната палата и НАП има около милиард и половина лева разплатени авансови плащания за строежи, които ще започнат след около 4-5 години, което е проблем, затова е нужен закон, който да забранява започването на строителство без разрешение за строеж, каза тя.
пресцентър, МРРБ
Бившият шеф на АПИ: Всъщност строим най-евтините магистрали
Според Комитова държавата има нужда в момента от тези пари, но няма как да си ги върне заради сключените договори с изпълнителите. Тя посочи, че парите, раздадени авансово се пазят чрез застрахователна компания. Министърът беше категоричен, че това няма да доведе до замразяване на строителството на магистралата.
На място бяха представители на "Автомагистрали" ЕАД, според които има одобрени проекти на ниво Експертен съвет, но предстоят отчуждителните процедури. Според Цветан Петков, машините са поставени на паркинг, за да са в готовност за работа. Земята за обособения паркинг е собственост на земеделска кооперация и за него се плаща наем, посочиха от фирмата изпълнител и допълниха, че няма авансово плащане за мобилизацията на техниката, но то ще бъде доставено, когато машините заработят.
Говорителят на правителството Антон Кутев, коментира, че в казуса трябва да се намеси прокуратурата възможно най-бързо, но да не засекрети проверяваните документи в "Автомагистрали" ЕАД, а да направи проверката така, че накрая парите да се върнат обратно в държавата, а виновните да отидат в затвора.
Той изрази становище, че парите, които са дадени авансово не са, за да бъде постигнат резултат, а за да бъдат отклонени.
По време на инспекцията работници от фирмата изпълнител скандираха "Искаме работа".