Причината за забавянето на резултатите е, че специалистите от разследващото звено в транспортното министерство дълго време не са било допускани до вагоните от следствените органи, обясни Мутафчиев. Чрез разследването да уточним причината за това по какъв начин се извършват ремонтите, контрола. Коя е причината поради, която се допуснаха толкова много жертви, допълни той. Има опасност финалния доклад да бъде готов дори след една година.
За да окаже съдействие на българското разследване, на посещение у нас е Жан Жерар Кьониг, директор на звеното за разследване към френското транспортно министерство. Кьониг е разследвал аналогичния случай с опожарения влак Париж-Мюнхен през 2002 г, когато край гара Нанси загиват 12 човека.
По думите му бързината, с която се е разпрострял огънят в спалния и кушет-вагона у нас, не е изненадваща. Във френския влак пожара се е запалил за по-малко от 10 минути. Изгорелите спални вагони в двата случая са от една епоха. Друга установена аналогия е, че жертвите са били блокирани заради заключените врати.
След пожара с влака край Нанси са взети решения за осигуряване на аварийни изходи. Разследването във Франция е продължило четири месеца, обясни Кьониг.