Сериозен спад в туризма отчитат от бранша
Сериозен спад в туризма отчитат от бранша / снимка: Guliver/Getty Images
Сериозен спад в туризма отчетат от бранша
75403
Сериозен спад в туризма отчетат от бранша
  • Сериозен спад в туризма отчетат от бранша

Под 50 000 лева е сумата, която Министерството на икономиката е отделило за медийна туристическа реклама за първите 7 месеца на 2014 г. Около 200 000 лева са дадени за външна реклама, а нито лев не е отделен за интернет реклама.

От Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти заявиха, че липсата на реална рекламна кампания извън страната е една от причините за спада на туристи у нас през тази година.

Само за първите 8 месеца има 15% по-малко туристи от Европейския съюз и то от ключови за България пазари като Германия, Великобритания и Скандинавските държави. Подробности от Вили Янкова.

Според Байко Байков от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти най-големият пропуск на държавата е липсата на адекватна туристическа рекламна кампания на външните пазари, което може да даде още по-сериозни отражения в бъдеще.

"Трябва да се отбележи, че за медийна реклама извън страната в това число вестници, радио и телевизия са изразходени 49 732 лева. Това е бюджетът, който нашата държава е изразходила за подкрепа на българския туризъм зад граница. Считаме, че това е изключително неглижиране на бизнеса. Общият спад за първите осем месеца е 5.7 процента. От Европейския съюз спадът е 15.5 процента. За първите осем месеца отстъплението на германски туристи в България е 10.4 процента, спадът на румънския пазар е 17.8 процента, Великобритания има спад от 24.4 процента", каза Байков.

Нито един лев не е отделен и за интернет реклама през 2014 година. Страната ни остава извън всички социалните медии и мрежи като Фейсбук и Youtube, което според Байко Байков показва пълното неглижиране на туризма от страна на държавата.

"За електронно присъствие ние сме отделили нула лева, тоест България не съществува в електронна среда в този професионален контекст така, както съществуват други пазари и аз бих дал за пример съседна Македония. По отношение мога да приложа конкретен показател, за който получих официална информация. Само за присъствие в търсещите машини на Google изразходват между 300 000 и 400 000 евро годишна сума", каза той.

Нито един лев не е вложен и в маркетингови проучвания на пазарите преди да бъдат изготвени рекламните материали, които представят страната ни.