Бързината на административните услуги е от изключителна важност за повече от една трета от българите, според резултати от представително изследване на Националния център за изследване на общественото мнение. Двадесет и седем на сто определят за най-важно да бъде гарантирана сигурността и надеждността на получаваната и изпращана информация и услуги.
За да отговори на обществените очаквания, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията разработи проект „Подобряване на административното обслужване на потребителите чрез надграждане на централните системи на електронното правителство". Той е на стойност почти 12 милиона лева и се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет", съфинансирана от ЕС. Една от най-важните за потребителите дейности е създаването на регистър за електронна идентичност и разработване на смарт карта с електронно ЕГН.
С картата за електронна идентичност могат да бъдат заявявани и получавани по всяко време услуги от администрацията, които са необходими във всекидневието на всеки от нас. Всяка година стотици хиляди документи и справки се предоставят от общините например за доказване на дата и място за раждане, на семейно положение или пък на адрес. В списъка на най-ползваните административни услуги са и справки за платени данъци и такси върху превозни средства или недвижими имоти.
Всички тези услуги могат да се ползват с електронно ЕГН без чакане на опашки. Общинската администрация в София е една от първите, които приспособяват системите си, така че услугите да бъдат ползвани с карта за електронна идентичност.
Проект „Подобряване на административното обслужване на потребителите чрез надграждане на централните системи на електронното правителство" съгласно Договор № К11-32-1 от 20 септември 2011 г., се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.