Министерството на здравеопазването да разграничи и унифицира в указание обектите за обществено хранене, които трябва да въведат цялостно системата за самоконтрол на критичните точки, известна като ХАСЕП, от тези, които ще прилагат само процедури в съответствие със системата за безопасност и контрол на критичните точки в производството на храни.
Това са поискали вчера с официално писмо санитарните инспектори от РИОКОЗ – Пловдив, съобщи пред Дарик радио началникът на отдел “Контрол на хранителните обекти и храните” д-р Владимира Стефанова.
7 месеца преди задължителното въвеждане на ХАСЕП няма кой да ни обясни кои обекти какви правила ще въвеждат, каза ресторантьорката Тони Симидчиева. Тя посочи, че по тази причина хората от бранша не могат да планират необходимите средства за внедряване на системата за контрол, което ще изисва и подмяна на оборудване и частични преустройства на някои заведения.
От сертифициращите по ХАСЕП организации посочват цена на консултантските услуги в твърде широки граници – от 3 000 до 10 000 лева, с уговорката че изискванията са твърде индивидуални. “Собствениците на заведения трябва веднага да започнат процедурата, защото обследването, въвеждането и сертифицирането по ХАСЕП отнема 5-6 месеца”, предупреди Мила Тодорова от “Муди интернешънъл”.
В 10 ч. в хотел “Лайпциг” пловдивският Съвет по туризъм и Сдружението на ресторантьорите организират конференция за въвеждането на евростандартите в заведенията. Поканени са над 300 собственици на ресторанти, лекторите са от сертифицираща организация.