Предсрочно бе завършен основният ремонт на третокласния републикански път между Велико Търново, Арбанаси и Горна Оряховица. Целият път е основно преасфалтиран, където е възможно – разширен, оформено е отводняването, укрепени са и местата с риск от свлачищни процеси, монтирани са нови мантинели, положена е нова хоризонтална и вертикална маркировка.
Церемонията по откриването на обновеното 5-километрово трасе се състоя в местността „Арбанашко бърдо“. Участваха кметът на Велико Търново Даниел Панов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, народният представител от Великотърновски регион и председател на най-голямата парламентарна група Цветан Цветанов, кметът на Горна Оряховица Добромир Добрев, областният управител проф. Любомира Попова и др.
Даниел Панов, Николай Нанков и Цветан Цветанов припомниха, че шосето не е било основно ремонтирано близо 40 години, а с извършените дейности значително се подобрява най-пряката транспортна връзка между двата града, както и с архитектурния резерват Арбанаси. Посочено бе, че пътят е особено натоварен и дневно по него преминават между 4000 и 7000 автомобила.
Ремонтните дейности бяха разделени на два етапа – първият обхвана участъка между Велико Търново и с. Арбанаси, където строителството приключи в края на миналата година, а втората фаза включваше отсечката между архитектурния резерват и Горна Оряховица.
Инвестицията е за 1,8 милиона лева. Финансирането бе осигурено от правителството, като средствата бяха преведени по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, с цел подобряване на пътната инфраструктура в страната.
До края на годината ще бъде извършен ремонт и на друга важна за общината пътна отсечка – между селата Присово и Миндя. Регионалният министър Николай Нанков посочи, че дейностите се очаква да стартират през есента.
Отново бе потвърдено приоритетното значение на магистралите „Хемус“ и „Русе – Велико Търново“. Министър Нанков обясни, че до дни предстои първа копка на източния участък от Буховци към Белокопитово – между Търговище и Шумен. Работи се усилено и по изграждането на близо 10 километра от Ябланица към пътен възел „Боаза“. До края на септември стартират тръжните процедури за строителство на 52 км – от п.в. „Боаза“ до разклона с пътя между Ловеч и Плевен. В същия срок се очаква да бъдат обявени процедурите за инженеринг на следващите 83 км до Велико Търново. По думите на министъра, през следващия месец се чака решението на Върховния административен съд по делото за оценката на въздействие върху околната среда на бъдещата магистрала от Русе до Велико Търново и ако то е в полза на пътната агенция, ще бъде даден ход на инженеринга на трасето.
netinfo
netinfo
netinfo
Ремонтните дейности бяха разделени на два етапа – първият обхвана участъка между Велико Търново и с. Арбанаси, където строителството приключи в края на миналата година, а втората фаза включваше отсечката между архитектурния резерват и Горна Оряховица.
Инвестицията е за 1,8 милиона лева. Финансирането бе осигурено от правителството, като средствата бяха преведени по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, с цел подобряване на пътната инфраструктура в страната.
До края на годината ще бъде извършен ремонт и на друга важна за общината пътна отсечка – между селата Присово и Миндя. Регионалният министър Николай Нанков посочи, че дейностите се очаква да стартират през есента.
Отново бе потвърдено приоритетното значение на магистралите „Хемус“ и „Русе – Велико Търново“. Министър Нанков обясни, че до дни предстои първа копка на източния участък от Буховци към Белокопитово – между Търговище и Шумен. Работи се усилено и по изграждането на близо 10 километра от Ябланица към пътен възел „Боаза“. До края на септември стартират тръжните процедури за строителство на 52 км – от п.в. „Боаза“ до разклона с пътя между Ловеч и Плевен. В същия срок се очаква да бъдат обявени процедурите за инженеринг на следващите 83 км до Велико Търново. По думите на министъра, през следващия месец се чака решението на Върховния административен съд по делото за оценката на въздействие върху околната среда на бъдещата магистрала от Русе до Велико Търново и ако то е в полза на пътната агенция, ще бъде даден ход на инженеринга на трасето.