От няколко години във варненските училища се работи за намаляване на агресията. Вътре в школата тя почти липсва, но се изнесе на улицата. Това коментира пред Дарик началникът на Регионалното управление по образование Венцеслава Генова. Усилията са насочени към преодоляване на тези организирани прояви на насилие сред учениците извън училище, увери тя.
Агресията сред подрастващите се дължи на копиране на модели на подражание заради занижен семеен контрол или усвояване на родителски и обществени негативни модели, обясни Генова.
По нейни думи има механизъм за отработване на агресията в училище и преподавателите са обучени как да реагират.
Преместването в друго училище на агресивни деца е крайна мярка и не решава проблема, коментира специалистът.
С такива ученици трябва да се работи в посока коригиране на поведението им. Едва когато всички мерки за въздействие са изчерпани и не дават резултат, се пристъпва към преместване в друго училище.
„Когато ги мести от едно училище в друго, за да нямаме проблем, нищо не се решава. Ученикът се възприема като герой и негативен лидер. Пренася лошото си поведение в другото училище и не го възприема като наказание. Така не му се помага”, добави Генова.
Агресията сред подрастващите се дължи на копиране на модели на подражание заради занижен семеен контрол или усвояване на родителски и обществени негативни модели, обясни Генова.
По нейни думи има механизъм за отработване на агресията в училище и преподавателите са обучени как да реагират.
Преместването в друго училище на агресивни деца е крайна мярка и не решава проблема, коментира специалистът.
С такива ученици трябва да се работи в посока коригиране на поведението им. Едва когато всички мерки за въздействие са изчерпани и не дават резултат, се пристъпва към преместване в друго училище.
„Когато ги мести от едно училище в друго, за да нямаме проблем, нищо не се решава. Ученикът се възприема като герой и негативен лидер. Пренася лошото си поведение в другото училище и не го възприема като наказание. Така не му се помага”, добави Генова.