Колко лесно звучи да кажеш, че „жадните за сензации журналисти" не обръщат внимание на добрите новини? Колко лесно е да отговориш с наложеното от киното клише, че „добрата новина не е новина“. Е, новина е, при това бихте се изненадали колко много хора обичат да научават добри новини. Може ли обаче да замъгляваш съзнанията, като удобно пропускаш тъй нареченото негативно, за да зареждаш с позитивни новини аудиторията? Отговорът е очевиден, но не оправдава представители на медийния бранш, които целенасочено се стремят да „заредят“ публиката си с негативната енергия, с нещо вълнуващо, което стресира съзнанието.
Този период от годината е много ползотворен да се отворим към доброто. Внесените отвън, но вече приети в българското общество звуци като: „зън-зън-зън“, и наложеното в по-ново време „хоу-хоу-хоу“ – изпълват атмосферата и някак естествено се преливат с песните и наричанията на коледари и сурвакари. Едни си спомнят за Дядо Мраз, други очакват Дядо Коледа, но независимо как назоваваме Добрия Старец, той идва при нас с шейна теглена от елени. Така са ни разказвали, когато сме били малчугани, така го разказваме на нашите деца. Магията е във вярата, че шейната Му, теглена от елени, е пълна с подаръци, с които Той радва човеците.
Защо трима мъже - Стоян Иванов, Тодор Русев и Цоньо Стоянов, са решили да играят ролята на лошите? В землището на габровското село Музга, няколко дни след Коледа и малко преди Нова година в автомобил, в който са били тримата е открит разфасован труп на благороден елен. Дали защото не са получили желаните подаръци и това ги е озлобило? Или просто са решили, че за следващата Коледа Добрия Старец ще впрегне в шейната с подаръците си друг елен? А точно този може да им стане новогодишен подарък!
Трима бракониери с ловни билети - Стоян Иванов, Тодор Русев и Цоньо Стоянов, превозвали убит благороден елен
Надявам се, всеки схваща иронията. Няма значение дали човек вярва в историята с шейната, пълна с подаръци. Няма никакво значение дали тя е теглена от елени в реалността. Има неща като Традиция, Коледен дух, Вяра в по-добрата Нова година. Всички те в наши дни имат връзка с Добрия Старец и теглената му от елени шейна.
Да убиеш животно по принцип е отвратително деяние за една категория хора. Други го приемат като част от действителността. Най-много от хората приемат, че обичат да ядат месо, но не биха убили. Витрините на съвременните супермаркети правят тази позиция лесна за възприемане.
Независимо как се отнасяш към ситуацията, има нещо необяснимо в това да убиеш елен точно в този период от годината. Ненормално е! Празниците, почитани в края на декември имат пряка връзка точно с елените. И изведнъж трима души – Стоян, Тодор и Цоньо, без да им мигне окото решават да отнемат живота точно на елен. Когато човек чете тази информация може да продължи историята. Ако тримата не са били хванати, вероятно са щели да разделят останките от трупа на елена и да ги сервират на новогодишната си трапеза. И да подканят близките си да разкъсват мръвките на едно същество, което е символ на Коледния дух и на Доброто.
„Че какво толкова?“, вероятно биха си мислили Стоян, Тодор и Цоньо, ако решат да задълбаят в темата. „Елените са внесени като символика в България, при нас характерни са коледарите и сурвакарите.“
Бракониерското убийство, извършено със съдействието на тримата „ловци“ би могло да се дължи на нещо, дълбоко залегнало в съзнанията им. Дали пък Добрия Старец някога, преди години, не е пропуснал да направи подаръци на малките Стоянчо, Тодорчо и Цончо? Дали елените, водени от прочутия Рудолф, не са направили по една обиколка над домовете им и са продължили пътя си под звездното небе, а Тодорчо, Стоянчо и Цончо са останали тъжни да се чудят: „защо окачените над камината чорапчета са празни?“.
Дали Стоян Минчев Иванов, Тодор Кръстев Русев и собственикът на превозното средство, в което е открит трупа на елена - Цоньо Иванов Стоянов, имат някаква травма от детството и искат да отмъстят на някого, убивайки коледен символ? Нека психолозите кажат. За такъв анализ е нужен професионален подход, а не разсъждения на базата на една ситуация. Може пък хората просто да са искали да си правят луканки!
Луканките, кюфтетата, кебапчетата и печеното месо не растат по дърветата
Има ли изобщо някакво доказателство, че ловците и бракониерите понякога не са едни и същи лица? Колко престъпления са извършени зад прикритието на законността? Вероятно тримата тъй наречени ловци, а всъщност бракониери, отнели живота на благороден елен в землището на габровско село, са сложили в домовете си някоя апликация на Добрия старец, чиято шейна, както е известно, се тегли от елени. Е, да, те са северни, а не благородни елени! Но дали това не е подробност?
Защото не само е отнет един живот! Част от духа на Коледата е убит с изстрел, покосил един благороден елен в землището на габровско село.
Този период от годината е много ползотворен да се отворим към доброто. Внесените отвън, но вече приети в българското общество звуци като: „зън-зън-зън“, и наложеното в по-ново време „хоу-хоу-хоу“ – изпълват атмосферата и някак естествено се преливат с песните и наричанията на коледари и сурвакари. Едни си спомнят за Дядо Мраз, други очакват Дядо Коледа, но независимо как назоваваме Добрия Старец, той идва при нас с шейна теглена от елени. Така са ни разказвали, когато сме били малчугани, така го разказваме на нашите деца. Магията е във вярата, че шейната Му, теглена от елени, е пълна с подаръци, с които Той радва човеците.
Защо трима мъже - Стоян Иванов, Тодор Русев и Цоньо Стоянов, са решили да играят ролята на лошите? В землището на габровското село Музга, няколко дни след Коледа и малко преди Нова година в автомобил, в който са били тримата е открит разфасован труп на благороден елен. Дали защото не са получили желаните подаръци и това ги е озлобило? Или просто са решили, че за следващата Коледа Добрия Старец ще впрегне в шейната с подаръците си друг елен? А точно този може да им стане новогодишен подарък!
Трима бракониери с ловни билети - Стоян Иванов, Тодор Русев и Цоньо Стоянов, превозвали убит благороден елен
Надявам се, всеки схваща иронията. Няма значение дали човек вярва в историята с шейната, пълна с подаръци. Няма никакво значение дали тя е теглена от елени в реалността. Има неща като Традиция, Коледен дух, Вяра в по-добрата Нова година. Всички те в наши дни имат връзка с Добрия Старец и теглената му от елени шейна.
Да убиеш животно по принцип е отвратително деяние за една категория хора. Други го приемат като част от действителността. Най-много от хората приемат, че обичат да ядат месо, но не биха убили. Витрините на съвременните супермаркети правят тази позиция лесна за възприемане.
Независимо как се отнасяш към ситуацията, има нещо необяснимо в това да убиеш елен точно в този период от годината. Ненормално е! Празниците, почитани в края на декември имат пряка връзка точно с елените. И изведнъж трима души – Стоян, Тодор и Цоньо, без да им мигне окото решават да отнемат живота точно на елен. Когато човек чете тази информация може да продължи историята. Ако тримата не са били хванати, вероятно са щели да разделят останките от трупа на елена и да ги сервират на новогодишната си трапеза. И да подканят близките си да разкъсват мръвките на едно същество, което е символ на Коледния дух и на Доброто.
„Че какво толкова?“, вероятно биха си мислили Стоян, Тодор и Цоньо, ако решат да задълбаят в темата. „Елените са внесени като символика в България, при нас характерни са коледарите и сурвакарите.“
Бракониерското убийство, извършено със съдействието на тримата „ловци“ би могло да се дължи на нещо, дълбоко залегнало в съзнанията им. Дали пък Добрия Старец някога, преди години, не е пропуснал да направи подаръци на малките Стоянчо, Тодорчо и Цончо? Дали елените, водени от прочутия Рудолф, не са направили по една обиколка над домовете им и са продължили пътя си под звездното небе, а Тодорчо, Стоянчо и Цончо са останали тъжни да се чудят: „защо окачените над камината чорапчета са празни?“.
Дали Стоян Минчев Иванов, Тодор Кръстев Русев и собственикът на превозното средство, в което е открит трупа на елена - Цоньо Иванов Стоянов, имат някаква травма от детството и искат да отмъстят на някого, убивайки коледен символ? Нека психолозите кажат. За такъв анализ е нужен професионален подход, а не разсъждения на базата на една ситуация. Може пък хората просто да са искали да си правят луканки!
Луканките, кюфтетата, кебапчетата и печеното месо не растат по дърветата
Има ли изобщо някакво доказателство, че ловците и бракониерите понякога не са едни и същи лица? Колко престъпления са извършени зад прикритието на законността? Вероятно тримата тъй наречени ловци, а всъщност бракониери, отнели живота на благороден елен в землището на габровско село, са сложили в домовете си някоя апликация на Добрия старец, чиято шейна, както е известно, се тегли от елени. Е, да, те са северни, а не благородни елени! Но дали това не е подробност?
Защото не само е отнет един живот! Част от духа на Коледата е убит с изстрел, покосил един благороден елен в землището на габровско село.