Четвъртокласници и петокласници от иновативното СУ „Димитър Талев“ проведоха интегриран урок на открито на археологическите разкопки на античния град Палматис край село Оногур. Посещението им е част от заложените дейности по проекта за иновативно училище. На място учениците се докоснаха до материални извори от Античността, като по този начин видяха нагледно обяснените им в учебника методи на изучаване на историята.
Учениците бяха посрещнати от директора на Регионалния исторически музей - Добрич - Добри Добрев и проф. Казимир Попконстантинов – ръководител на археологическите разкопки, който разказа на учениците за откриването на античния град, за това как протичат разкопките, какво точно е разкрито до този момент и какви са очакванията на специалистите. Той показа на децата схеми и рисунки, които илюстрират как е изглеждала преди 1 500 години откритата епископска базилика. Изключително интересна за децата беше възможността да се докоснат до част от откритите находки.
След този урок по история на открито учениците тестваха своите знания и умения по география за ориентиране в природата, като използваха както природни обекти, така и съвременни средства за ориентиране – компаси и различни приложения на мобилните си телефони. Изследвайки каньона Суха река, около язовир Оногур, учениците разгледаха и някои от пещерите в района, които са били убежища на монаси. В края на урока учениците получиха задача от преподавателя си по БЕЛ да разкажат писмено за своите преживявания и лични наблюдения. От направените снимки в часовете по информационни технологии ще бъдат изготвени албуми и постери.
Учениците бяха посрещнати от директора на Регионалния исторически музей - Добрич - Добри Добрев и проф. Казимир Попконстантинов – ръководител на археологическите разкопки, който разказа на учениците за откриването на античния град, за това как протичат разкопките, какво точно е разкрито до този момент и какви са очакванията на специалистите. Той показа на децата схеми и рисунки, които илюстрират как е изглеждала преди 1 500 години откритата епископска базилика. Изключително интересна за децата беше възможността да се докоснат до част от откритите находки.
След този урок по история на открито учениците тестваха своите знания и умения по география за ориентиране в природата, като използваха както природни обекти, така и съвременни средства за ориентиране – компаси и различни приложения на мобилните си телефони. Изследвайки каньона Суха река, около язовир Оногур, учениците разгледаха и някои от пещерите в района, които са били убежища на монаси. В края на урока учениците получиха задача от преподавателя си по БЕЛ да разкажат писмено за своите преживявания и лични наблюдения. От направените снимки в часовете по информационни технологии ще бъдат изготвени албуми и постери.