Лидерът на КНСБ: Има проблеми, които трябва да бъдат решавани спешно
Лидерът на КНСБ: Има проблеми, които трябва да бъдат решавани спешно / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Има проблеми, които трябва да бъдат решавани спешно според лидерът на КНСБ
54854
Има проблеми, които трябва да бъдат решавани спешно според лидерът на КНСБ
  • Има проблеми, които трябва да бъдат решавани спешно според лидерът на КНСБ

Лидерът на КНСБ Пламен Димитров в „Седмицата” на Дарик:

Кои са горещите синдикални точки? ОЦК в Кърджали?

Безспорно ОЦК за пореден... шести месец вече, така, нагнетява социалното пространство...

Вчера съдия-изпълнител влязъл от името на най-големия кредитор Първа инвестиционна банка.

Да, значи през последните дни буквално... мога да кажа, че според мен в следващите няколко дни ще има развръзка за ОЦК-Кърджали, така прогнозирам аз. Може би следващата седмица ще бъде седмицата, в която ще стане ясно ще има ли изобщо наемател, говоря за... „Силезия” или тя ще се оттегли.

И тогава - вариантът е „Кремиковци”.

След което единственият вариант остава несъстоятелност, която може да има две измерения - несъстоятелност с ликвидация или несъстоятелност с някакъв план за оздравяване, ако кредиторите се споразумеят за това. Това не е добър сценарий безспорно, така че в тази ситуация, макар че имахме известни резерви към „Силезия” и продължаваме да я проучваме. Правихме среща между другото с тях, аз ги видях онзи ден представителите на „Силезия”, опитахме заедно с тях да направим среща и с Първа инвестиционна банка, това искам да се каже, публично да се знае във вчерашния и днешния ден, тя не се получи. Няма разговор, няма диалог между потенциалния наемател и един от най-големите кредитори, която е ПИБ, която всъщност е трета по големина, като кредитор. Най-големият кредитор на ОЦК е самият собственик, пред собствените си фирми и холдинга, който управлява. Вторият по големина кредитор е „Париба”, както е известно и след това идва ПИБ-ът, който в момента опитва да защити и да охрани очевидно вземанията си по един не докрай коректен според мен начин към останалите кредитори най-малкото, да не говорим към работниците. Та не знам дали това е решението, по-скоро не, ако няма съгласие между кредиторите, аз очаквам да възникне, да стигне, така, конфликтът до катализация между тях и няма как да очакваме, че другият голям кредитор ще си опише вземанията и ще очаква едната банка сама да реализира изцяло своя интерес.

А вариантът да спре и работниците всъщност да загубят работата си - колко реалистичен?

Той и в момента е спрял.

Не, става дума да... трайно, както стана и софийския „Кремиковци”.

Както казах, ние съветваме работниците единствено и само да изчакат няколко дни още, да видим дали със „Силезия” има някакъв шанс да се получи, тъй като договорът със собственика е пред финализация и ако банките, разбирайте Първа инвестиционна най-вече подкрепи този договор, тъй като официално заявление, макар и не писмено, от „Париба” има, че подкрепя този формат, като наемателят се задължава да изплаща съответните месечни такси, разбирайте във вид на погасяване на лихвите поне по задълженията към двете банки, ако стане това факт за следващите дни, това е единственият начин да продължи да има шанс за работещите. Ако не стане, ние ще посъветваме сами работниците всички да напуснат, те започнаха да го правят вече, и да отидат в бюрото по труда, преди да е обявил заводът несъстоятелност, за да могат да получават обезщетение за безработица известно време поне, докато видим дали има някаква друга развръзка или няма. След това естествено, ако се стигне до несъстоятелност, ще търсим начин да ги образуваме като кредитори, т.е. да ги констатираме като кредитори, за да могат поне да получат това, което получиха работниците от "Кремиковци най-накрая след тази епопея, която мина там, но да припомня, че те 58, ако не се лъжа, милиона лева за заплати те ги получиха благодарение на КНСБ и на синдиката и се споразумяха със синдика след това. Тъжна съдба е тази, която се вижда на хоризонта според това, което говоря в момента. Аз все още имам някаква малка надежда, но тя следващата седмица най-вероятно ще приключи или с решение, или с това движение, за което говоря.

Други неща са актуални.

ВМЗ. ВМЗ-Сопот, е оръжейният завод, който от вчера и онзи ден е в предстачна готовност. Той започна процедура по Закона за уреждане на колективни трудови спорове. Има дължими възнаграждения...трудно е да ги обяснявам, половинки... всъщност заплатите за април и май не са платени. Платени са само аванс и една част от януарската заплата също не е издължена. По-скоро обаче по-проблемното е, че само авансът, който беше даден с допълнителен кредит в началото на тази седмица, не реши въпроса по никакъв начин. Авансът за месец юни имам предвид, хората си искат пълните възнаграждения, виждайки какво става наоколо. От друга страна, мениджмънтът не може да осигури необходимите сделки. Говорим от доста време, от шест месеца и... осем месеца или десет станаха вече, ще сбъркам за някои големи сделки, да не ги назовавам в ефир, те не се случват всъщност и оттук нататък заводът няма производствена програма, всъщност. Така че това е по-големият въпрос и заради това синдикатите не виждат причина, и КНСБ, и „Подкрепа” в завода, да продължат да чакат нещо да се случи.

Т.е. стачка другата седмица.

Стачка, т.е. процедура по започване на стачни действия. Това значи, вие сте юрист, знаете какво значи. Има стъпки по т.нар. чл.3 от Кодекса...

Предупредителна стачка.

Първо се водят преговори на ниво предприятие, след това с министъра на икономиката, тъй като това е държавно предприятие за разлика от ОЦК-Кърджали, и след това вече да се търсят, ако не се намерят решения и споразумения, и ангажименти, стачно споразумение може да бъде подписано с ангажименти на принципала или пък на работодателя за осигуряване на изплащане на заплатите. Разбирайте с необходимата работа естествено, защото, ако не работи заводът, всички си дават сметка, че няма накъде. И оттук нататък бъдещето с приватизацията на ВМЗ. Забави се две години приватизацията, неясно защо. Ще припомня, че стратегията за приватизация беше подкрепена от нас и беше гласувана в парламента преди почти две години. Вярно е, че е тежък завод, особен е като режим и като нужда за процедури, правни и всякакви други, от съответните специализирани органи, но тъй или иначе две години са прекалено много. Сега вече тя е обявена, процедурата, но като че ли в горящия завод много трудно ще влезе някой собственик. Преди два месеца, три месеца заводът нямаше никакви задължения все още. За едно малко парченце от заплатата от януари не значеше, че щеше да бъде взривен мирът. Сега аз започвам да ставам песимист какво ще стане с приватизацията, дали ще има наистина собственик нов да се появи със сделки и с готовност да натовари завода или бъдещето му няма да бъде добро. Така че въпросителната за ВМЗ става все по-голяма и в следващите седмици, макар да е юли, ще има наистина нужда от конкретни решения.

Други съобщения от седмицата, заводът за стоманобетонови конструкции „Генерал Ганецки”-Плевен, и там вашата организация щяла да вдига стачка. Но там става дума за 40 души, работещи в завода.

Да. Има и няколко други огнища, аз не искам сега да...

Имате ли обобщена представа за напрежението в България заради неплатени заплати?

Това, което мога да кажа, е, че неплатените заплати са в неколкостотин предприятия, никой няма точни данни. Ние сме събрали последни данни от миналата седмица за 64 предприятия, в които има неплатени заплати. В тези 64 предприятия, предимно от строителството, машиностроенето, в тия сектори са концентрирани тия предприятия, не са равномерно разпределени по цялата страна. В тях ние имаме повишено внимание, опитваме да намерим решения, търсим, без да занимаваме медиите още и без да стигаме до конфликти и стачки. Но по-големият проблем е, че няма наблюдение. Аз предизвиках през седмицата една среща с ръководството на НСИ, Националния институт по статистиката, и там коментирахме възможните начини как този въпрос да се наблюдава малко по-устойчиво. Стана ясно, че без да се товарят фирмите допълнително, има много лесен начин. В тия декларации ежемесечни, които подава всяка фирма за изплатените заплати, да бъдат добавени и няколко реда и да се отразяват неизплатени заплати за месеца или просрочени заплати за предишни периоди. И сега има такъв ред, но той се наблюдава веднъж годишно - просрочие към персонала статистиката дава на годишна база, които не топлят никого и не действат превантивно спрямо такива случаи, които заявява държавата. Така че за нас това е по-важният въпрос, да има системност и държавата всъщност не е гид, както каза Тотю Младенов, макар че и това е стъпка напред. Видяхме се с шефа на Главната инспекция по труда през седмицата. Те наистина ще правят собствена система за наблюдение на неплатените заплати, но само там, където правят проверки. Така че това пак е половинчато решение. Ние правим, само дето ние имаме информация, НСИ и НАП. Това е решението.

А тази система за рейтинг на работодателите, която ще правите заедно с Българската стопанска камара, тя това ли ще наблюдава всъщност, неплатени заплати?

И това всъщност, и това, но тя е и малко по-амбициозна. Идеята тук е да стъпим върху официални данни, които касаят и дават производствени и финансови резултати на даденото предприятие, в т.ч. и неговите пазарни позиции, което ще прави стопанската камара като представител на бизнеса, като съвместен екип имам предвид. Плюс това задълженията към фиска, доколкото ги има и ги няма данъчни, осигурителни и към работниците си, но и климата. Ние преди една година произведохме един индекс на трудовия климат, който е по подобие на това, което правят нашите колеги, не синдикатите, а нашите... австрийските колеги и бизнес и труда, да го кажа така, произвеждат такъв климат ежегодно и той мери доколко гъвкавостта и сигурността на работното място в предприятията са балансирани. Тук става дума и за начина, по който се наемат работниците, условията на работа, безопасните условия, работното време, разценки, норми, почивки и отпуски, и в т.ч. заплатите - как се формират и как се изплащат. Той е композитен индекс. Това е нашият принос и още няколко други такива ще формират критериалния апарат. Ние сме амбицирани в рамките на няколко месеца, до новия сезон, да го наречем така, през септември може би ще се опитаме да сме готови, има доста работа, да бъде тая система сериозна, да не е някакъв пореден балон. Засега говорим за някъде около стотина индикатора, които да могат, както казах, и икономически, финансови, екологични дори, как се справя с околната среда това предприятия, т.е. дали е френдли към средата, корпоративната му социална отговорност като компонент към общностите пък и след това към персонала, към работниците. Т.е. един интегриран подход, за да може да кажем рейтинговането на тези работодатели в България, колкото на първо време искаме да видим тези, които са над 50 работници, тъй като това са по-големите субекти и по-лесно могат да бъдат обхванати, това са 7700 предприятия в България по официални данни. Имат толкова заети, с над 50 работещи. Тях искам първо да центрираме като фокус и за догодина, ако можем да произведем първата класация. Последните очевидно ще бъдат най-нелоялните. Ние тръгнахме оттам, нали, нашето синдикално мислене е все такова - да покажем лошите работодатели, но пък бизнесът ни върна обратно и каза „Ок, по-добре да покажем пък добрите работодатели” и сборът от двете идеи дойде от тази рейтингова стена, която всеки сам ще види къде е и всеки може да разбере и работещият в това предприятие, но и този, който иска да постъпи в това предприятие, къде се намира това предприятие в нашата обективна, надявам се, оценка, която не е само на синдикати или само на работодатели, а съвместна.

Ще има ли стачки в администрацията по две линии? Едната - недоволство на социалните работници. Четох предупреждение от „Подкрепа” и КНСБ.

Аз мисля, че специално в Агенцията за социално подпомагане намерихме решение, макар че това не може да бъде устойчиво решение, но 20% увеличение на работните заплати в средата на годината, при гласуван бюджет като допълнителни средства, мисля, че достатъчно сериозно действие, което всички оценяват, в т.ч. и работещите в социално подпомагане...

Т.е., не очаквате стачки на социалните работници.

И... Не очаквам там. След като направихме допитване до тях, те казват, че на този етап приемат това като една добра стъпка в тази посока. Естествено занапред, за следващата година ще търсим нови решения. Виж, заплатите наистина са смешни там, бяха по 320, по 350 лв. заплати, а контингентът, с който работят, са...

Сега стават 400.

Пак казвам, няма да забогатеят толкова много, а контингентът, с който работят, известно е колко е труден, така че очевидно там има нужда от подкрепа. Подкрепа трябва да се намери и за работещите в затворите и тук не само за надзирателите, които, така, обявиха и един протест преди няколко седмици, но и работещи по трудово правоотношение, тъй като надзирателите са държавни служители. Условията са изключително тежки, заплатите са от същия порядък - малко по-високи, 400-450 лв. за... те са по трудово правоотношение на надзирателите са по-високи. Но тъй или иначе има категории от държавната администрация, която не е чиновникът с чантата, както обикновено всички в главата ни стоят и казват „абе на тези чантаджии какво ще им вдигам заплатите”. Та за тях всъщност съм убеден, че има нужда да се направят стъпки, ако е възможно, доколкото бюджетът позволява и неговото преизпълнение и това търсим в диалог постоянно с министър Дянков и с министър Горанов. Имаме наистина принципна договорка, че допълнителни средства ще бъдат дадени и в системата на средното образование, защото единният разходен стандарт там е замразен четири години. Между другото в момента тече конгресът на най-големия синдикат в България, Синдикатът на българските учители, и там също се коментира този въпрос и министър Игнатов беше, и кметът на София също. Как оттук нататък образованието да остане приоритет, като средната работна заплата в средното образование вече е под средната за страната, а беше доста над нея. След стачката на учители, след започналата реформа делегираните бюджети, които очевидно са стъпка във вярна посока... но начинът, по който се предлагат, невинаги очевидно е ефективен. Защото много училища вече или в част училищата парите, първо, не се разпределят ефективно, понеже няма контрол ефективен върху директорите, а там, където не е така, очевидно и училищата са добри и хората получават добри заплати. Т.е. освен повече пари трябва и по-голяма ефективност в системата на делегирани бюджети, за което си говорихме, и съм убеден, че ако това се направи с допълнението, което може би ще получат в рамките на около 15 млн. цялата система на средно образование, но не от юли, а от септември, това е, така, опитът за договаряне в момента, за да се вдигнат началните педагогически заплати, които са 450 лв. в момента. Млад учител в училище, като влезе, получава 450 лв.

Колко ще се вдигне?

С 15 млн., ако това наистина стане факт, както водим разговорите с финансовото министерство, с 15 лева поне ще бъде вдигната.

Става 465 лв.

...65 с нагласата обаче единният разходен стандарт за догодина да бъде увеличен, това е нашето искане, искането и на министерството между другото, поне с 10%. Впрочем, за да завършим темата за администрацията...

Т.е. да мине над 500 лева.

Да.

Не, като говорим за администрацията, КНСБ през седмицата се обяви срещу някои от промените в системите за заплащане,  заради които щяло да стане така, че младшите да взимат повече от старшите. Но това пък може би има логика - да не се водиш по това дали си младши или старши, а как работиш.

Ами точно това е въпросът, че тези наредби всъщност, за които говорим, те са 4-5 наредби за оценка, атестация и заплащане, както и класификаторът на функциите в служебната администрация. В последната им редакция за съжаление не отчитат много от предложенията, които направихме в Националния съвет за тристранно сътрудничество и които министър Дянков възприе на това заседание, искам да кажа много дебело. Т.е. тези, които работиха по наредби след 8 юни, до 20 юни, когато влязоха в Министерския съвет, не отразиха предложенията, които на НСТС бяха възприети. И те са точно тези съображения, за които говорим. Бяхме чути и така наречената добавка за привличане и задържане беше отменена. Неясно защо обаче беше отменено доплащането за научна степен. Когато го ползваш по предназначение. Т.е., когато работиш в такава администрация, в която твоята научна степен има принос, това не е, че си някакъв професор, пък правиш нещо различно и да ти дават някакви пари. Обратното, това беше също махнато неясно защо. Този въпрос, за който вие говорите тук, г-н Вълчев, всъщност е следното. Вкарването на класа в заплатата и цялата таблица, която е малко сложна да я обясним в ранговете и степените, които... и диапазоните, една голяма мрежа да я наречем от числа, предполага в момента, за да не говорим за млади и стари, да говорим за хора с малък опит и с по-голям опит. И ще кажа веднага - този, който е завършил образованието си, и е на 21 години примерно или 22 години, е млад човек, нали така. А този, който е на 31 години, също е млад човек според мен, но има 10 години стаж. В момента този, който е на 31 години, вкарвайки му класа в заплатата и получавайки така, че той получава една сума средства, той стърчи достатъчно много вече в момента над заплатата, която получава младият човек. И затова в администрациите масово започват и ще увеличават повече, това е проблемът, ще увеличават повече заплатата на новопостъпилия млад човек, а не на този, който е пак млад човек, само, че има 6, 7, 8, 10 години стаж и повече. Това е проблемът, че ще има подценяване всъщност. За да може да няма такава голяма разлика за сходни длъжности...

Т.е. ще се подценява този на 31, за сметка на този на 21?

За сметка на този на 21. Аз не знам кое е по-ценното. Трудно ми е да кажа и не искам да влизам в този спор.

Ще има ли стачки заради това?

Вижте, за стачки не сме говорили. В момента ние говорехме, че тези наредби имат своите недъзи, както и самият закон, възприет, без да се гледа в националния съвет. Така че нашите юристи обсъждат в момента възможността да бъде атакуват във ВАС целият процес.

Имате предвид кое - наредбите...

Закона всъщност и произтичащите от него наредби.

Законът не може да се атакува във ВАС.

Кой казва това?

Аз ви казвам, че не може. Законите се атакуват в Конституционния съд, а наредбите се сезират във ВАС.

Наредбите във ВАС. Вярно ме коригирахте, наредбите - във ВАС, а законът в Конституционния съд. Но законът сам по себе си процедурно също може да бъде включен към наредбите, защото не е минал, процедурно говоря, на обсъждане в НСТС. Т.е. на процедурна причина, а не на съдържателна причина. Ние не искаме да бъде гледан във ВАС Законът за държавния служител като съдържание...

Като съдържание законът,

...а процедурно, че не е спазена процедурата, която изисква всички закони, които, знаете, по членовете от кодекса, трудовите, осигурителните...

Да не влизаме в тези правни подробности, защото ще е много интересно какво ще каже ВАС.

Ние не сме казали, че го правим утре. Казваме, че изследваме тази възможност и все още се надяваме да чуем някакъв смислен отговор защо, отново казвам и още веднъж го подчертавам, възприетите от министър Дянков наши предложения не видяха бял свят в окончателния вид на тези наредби. В това число и някои, свързани с начина, по който се формира заплащането. Не говоря за класа, класът наистина ние не приемаме да влезе там, но по това си оставаме на различие.

Прегледът на горещи точки от началото на годината през януари бяха мини „Марица-изток”, после БДЖ. Там спокойно ли е сега?

В БДЖ има напрежение. В понеделник имаме среща при министър Московски, която е ключова. Двамата директори на БДЖ и директорът на НКЖИ, Националната компания „Железопътна инфраструктура”, два въпроса, които останаха, уж решени с подкрепата на министър Московски, но в момента железничарите в „Товарни превози” се тресат, защото продължават съкращения над тези, които бяха договорени и записани в плана за оптимизация на персонала, на самото дружество. Нови 200 човека се съкращават в момента. Той пое лично ангажимента, че до приватизацията на „Товарни превози” няма да има други съкращения, защото няма нужда от това, в число и министърът на финансите. Макар че той няма пряко отношение, но всички знаем, че има косвено отношение към процедурата. Така, че това е напрежението и решението оттук нататък в понеделник, ако няма спиране на тези съкращения, железничарите са готови за нови протестни действия. Вторият въпрос е, картите за безплатно пътуване, който... неразбирателството между новото ръководство... новото, то вече не е ново, между ръководството на БДЖ и НКЖИ как точно и кой на кого да плаща тези карти доведе до заповед на изпълнителния директор на НКЖИ за отнемането им и за отмяна им. Сега железничарите в момента нямат карти за пътуване вече по железопътния транспорт безплатен, а всяко пътуване трябва да им се осребрява, и то само ако е в деня, в който те са на работа. Т.е. това е предимство, което имат отдавна всички железничари, не само нашите междувпрочем - и австрийски, и германски, и френски.

А сега трябва да си вземат билета и да идат да им го...

Не го... И само, ако е на работа. Т.е., ако е пътувал до работа и обратно. А досега можеха да пътуват по цялата железопътна мрежа, както пътуват, отново казвам, всички техни колеги от цялата европейска мрежа на железниците. Това не е привилегия на българските железничари. Това нагнетява напрежение.

Има ли по-голямо от нормалното за една страна в криза напрежение в България, което да породи национални стачки, общи протести...

Не бих казал, но смятам, че има проблеми, които трябва да бъдат решавани спешно. Друга голяма област, която не коментирам и която тлее в момента, но може да гръмне много бързо, е цялата енергетика, която е базирана на въгледобив. Задлъжняването на НЕК, драматичното неразплащане към тецовете, основните тецове на България, води до намаляване н на поръчките и спирането дори на поръчки към съответните мини. Това не важи за „Марица-изток” още, макар че има намалено искане, важи за всички мини в софийския басейн, значи тецовете, ТЕЦ „Бобовдол”, ТЕЦ „Перник”, ТЕЦ „Сливен”, ТЕЦ "”Варна”, в това число ТЕЦ... ще пропусна сигурно някой, имат да получават пари от НЕК в размер на над 450 милиона, енергийният комплекс, сърцето на въгледобива в „Марица-изток” много повече, двата американски теца най-вече, но и ТЕЦ-2, който е държавен. Това, ако не се разреши в следващите дни, в четвъртък ние ще се опитаме да направим такава среща с ръководството на НЕК и всички тецове - мениджмънтът, собствениците и нашите синдикални лидери, да чуем има ли някаква стратегия, ще търсим, естествено след това, ако НЕК няма такава визия, и министъра на икономиката, тъй като това е огромен проблем и наистина може да взриви България посред лято. Това е проблемът, който може да взриви страната и неплатените заплати, ако не бъдат управлявани добре. Другите конфликти са важни, сериозни, но управляеми, както, да речем, както споменах вече за някои от тях.

Намаляват ли членовете на синдиката ви с увеличаването на безработицата.

И да, и не, 15% е намалила заетостта през последните пет години, така...

Значи, сега сте с 15% по-малко...

А ние сме със 7% по-малко от общо цялото преброяване...

А, т.е., който е член на КНСБ, го уволняват два пъти по-малко от който не е член, така ли?

Може и така да се каже, г-н Вълчев, т.е. успяваме да защитаваме членовете си в по-голяма степен. Естествено там, където се ликвидират предприятията, няма как да се запази никой, какъвто е случаят с много предприятия в строителството, да речем, но и в промишлеността, 400 000 души, наистина това е нещо, върху което трябва всички да се замислят и дай боже, след снощното решение в Брюксел, за нов пакт за растеж и заетост, да имаме едни нови решения и в България в тази посока.

Вие сте за този пакт и се радвате, че на финала отиват двете южни държави, дето в взимат парите от тези, които работят с...

Не, аз... Не става дума за това. Аз се радвам, че пактът сам по себе си прокламира нови политики и насърчава правителствата заедно с фискалната стабилност, искам добре да бъдат чут, заедно с фискалната стабилност, не въпреки нея и за сметка на нея, да стимулират мерки за растежа и заетостта. Искам бързо да подчертая и да поясня, че България е... (не се разбира - бел. ред.)... на държава в тази област, не знам дали е известно това. На 16 юли Международният валутен фонд и Международната организация по труда, за първи път съвместно в света, в България на 16 и 17 юли, съвместна конференция с нашето правителство, работодателите и синдикатите, за новите двигатели на растежа, които дават заетост при запазване на фискалната устойчивост. Дали ще се открие топлата вода не знам, но се надявам и това да доведе до нови хоризонти, а тях ги има, вярвайте ми. Значи, има начин да съвместиш едното с другото, ако имаш добра визия. И аз съм убеден, че и финансовият министър все повече си дава сметка за това, поглежда и какво става отвъд океана, макар че не може да печата долари.

Испания или Италия ще стане шампион на Европа.

Хубав въпрос. Италия, да речем.

То няма особено значение. От гледна точка на парите и едните, и другите взимат от немците, но немците паднаха.

Италия е по-стабилна, ако това трябва да кажем, на този етап поне. И много по-голяма.

Тогава кое е по-добре от гледна точка на социални напрежения. Ако Испания стане, нацията ще има нов дух, щастлива, нашите гастарбайтери там ще останат да работят, защото са повече, отколкото в Италия, от друга страна пък, казват, че ако Италия стане, ще са уморени повече и... защото след това ще празнуват и като заиграят наесен срещу нас на квалификациите за световното, ще е по-добре за нас...

Интересни разсъждения направихте, да не забравяме, че и в Италия има много българи, които работят, и стабилизирането на Италия е... не през купата естествено това става, но това също дава своето отражение, безспорно...

А вие за кого сте?

За Италия, аз казах.

За Италия, твърдо.

Да, да.

Добре. КНСБ за Италия на финала.

Не, не, Пламен Димитров за Италия. КНСБ не знам за кого е, но аз съм за Италия.