Фандъкова: Промяната към по-добро в София е видима
Фандъкова: Промяната към по-добро в София е видима / netinfo

Догодина бул. "Витоша" в столицата ще стане изцяло пешеходна зона, като ще бъдат премахнати и трамвайните релси от него. Това съобщи в съвместния сутрешен блок на Дарик и БНТ "Денят започва с Витамин" столичният кмет Йорданка Фандъкова. По думите й, въпреки желанието на много софиянци ул. "Иван Шишман" също да стане пешеходна зона, засега това не се планира. В дългосрочен план целта на Столична община е в центъра да има повече пешеходни зони и добър градски транспорт, така че влизането с автомобили да е ограничено. Кметът на София е категорична, че промяната в столицата към по-добро е видима и допълни, че по много от проблемите на града се работи. Ето какво още каза тя:

София е един прекрасен град. Разбира се, с натрупани в годините много, много проблеми, всички ги виждаме, всички ги знаем. Това, което смятам, че се вижда, вече е видимо, това е обърната тенденция. Тенденцията за промяна, и то за промяна към по-добро, разбира се, както всички искаме, очакваме и работим за това. Мисля, че видимо София е по-чиста, по-зелена, по-цветна, разбира се, има, пак подчертавам, много, много работа още, но за мен беше важно да имаме трайна тенденция, устойчива тенденция за развитие и в същото време комплексен подход за решаване проблемите на града. Това, което наложихме през последните години, това е именно комплексен подход. Когато правим канализация, защото една четвърт от София нямаше дори проекти за изграждане на канализация, прави се канализацията, след това се прави улицата, тротоарите, осветлението, озеленяването, садят се дръвчета, такъв е примерът с бул. „Петко Тодоров" и Южният парк, такъв е примерът с метрото, което означава трайно решаване на няколко проблема: проблема с трафика и проблема с градския транспорт, удобен, екологичен градски транспорт. Между другото, напредъкът на метрото е чувствителен, ние само след няколко месеца вече ще пуснем, следващия май, ще пуснем метрото от „Младост" до Цариградско шосе. В същото време имаме готовия проект за удължаване до аерогарата и очакваме да се започне още в началото на следващата година. Затова говоря за трайно и устойчиво решаване на проблемите. Бул. „Ломско шосе", след излизането от метрото - чисто нов, прекрасен булевард, с велоалея. Очаквам в началото на месец септември да бъде пуснат до края, т.е. да имаме 3 км. нов изграден тротоар, велоалеи, осветление, тротоари, скосени тротоари, пълна достъпност, каквато липсва на много места все още в София, това са тенденциите за развитието на града.

Знаете ли, искате ли в началото на разговора да почнем с малко социология, но не онази социология, която мери в момента рейтингите на кандидат-кметовете, тя в случай не е най-важната, едно проучване, което мери нагласите на столичани към работата на общината, към свършеното и несвършеното. То е на „Сова Харис" от началото на лятото, и чуйте, вероятно сте го видели, но за какво става въпрос в него - близо 47% от пълнолетните жители на общината смятат, че по времето на мандата на сегашната общинска администрация са били направени много неща за развитието на Столична община. Високи нива на удовлетвореност на гражданите от управлението на общината се отчитат по отношение на уличното осветление, 51% от столичани казват: то е добре; сметосъбирането и сметоизвозването, 49% одобрение; благоустройство, наличие и поддръжка на паркове и зелени площи, места за отдих и развлечение, 39%. Това е одобрението. Учудва ли Ви нещо до тук в социологията?

Не, не. Даже мисля, че и на мен и на вас не ни е нужна социология когато вървим по улиците и виждаме състоянието на града. Пак казвам, това, което се вижда като промяна и това, което се вижда като проблеми.

Имате ли усещане, искам да Ви обърна внимание на един случай, той е конкретен, в никакъв случай не трябва да се вглеждаме в него, но е много показателен, свързан е с един от хубавите паркове в София, любим на софиянци, това е градинката „Заимов", в която основно майки с деца идват. Преди една година тук ми гостува кметът на район „Оборище", г-жа Пенка Арменкова. С нея отдавна обсъждаме един проблем - отстъпите от тази страна на булеварда към градинката. Там често пъти хората паркират. Госпожа Пенка Арменкова има един чудесен план, който тя ми донесе в „Дарик" - колко колчета трябва да се сложат. Колчетата са, мисля, че десетина. Аз ще Ви оставя този план да го видите.

Хубаво щеше да бъде да го донесе и на мен госпожа Арменкова.

Сега ще Ви разкажа какво се случва обаче. Госпожа Арменкова пише едно писмо, понеже „Зелена система" трябва да се грижи. Пише едно писмо, първото писмо е от 16.07.2009 г., никакъв отговор не получава.

Вижте, не може един районен кмет да пише писма, когато моят кабинет е отворен за всички кметове. Вчера само, във вчерашния ден дойдоха трима с конкретно решение и придвижваме. Това не е никакъв проблем. Не „Зелена система" се занимава с колчетата, с колчетата се занимава друга структура. Моя работа е да насоча колегите за решаването на тези проблеми.

Аз ще Ви оставя тези неща тогава.

Ето това е координацията, която е необходима, и която с повечето от районните кметове имаме наистина, и тогава се решават проблеми, и то конкретни проблеми на хората, като този случай. Това е нещо, което изисква единствено координация и малко усилия, нищо повече.

Аз щях да Ви питам, имате ли понякога усещането, че някъде по трасето се губи комуникацията?

Разбира се. Градът е голям, администрацията е огромна, пак казвам, че имаме и леко разкъсване в комуникацията между Столична община и районните кметове, те се оплакват, някои от тях, че нямат пари, нямат правомощия. Точно затова аз говоря винаги, че трябва да има единен механизъм, единна система за отговорности, възможности и контрол обаче, за да може да се случват нещата. Пак казвам, аз съм благодарна на колегите районни кметове. В много райони нещата се променят благодарение на съвместната ни работа. Кметът не може сам да свърши всичко. Неговите решения, реализацията на тези решения от районните кметове, районните кметове заявяват ремонти на малките улички. Тази година ние успяхме да се справим по-бързо и за по-малко пари с централните улици и ремонтите, пролетните ремонти, и влязохме по-усилено, 2.5 млн. спестихме от ремонтите на големите улици, за да ги насочим към малките улици. И тук това се прави заедно, съвместно с районните кметове.

Като заговорихте за ремонтите, пак ще се върна на социологията, защото според същото социологическо проучване, според 30% от столичани състоянието на пътищата, на пътната инфраструктура е проблемът.

Така е. Това е един от сериозните проблеми на града и затова трайното решаване, безспорно, това е цялостната реконструкция. Ние имаме няколко програми, които изпълняваме в момента, една от тях е ремонтът на моста „Чавдар". Това е цялостната реконструкция на мостове, които не са ремонтирани основно откакто са построени, това са повече от 30 години. Говорим за сериозни съоръжения, които при това могат да бъдат и опасни, ако не се ремонтират.

А кога ще приключи ремонтът на моста „Чавдар"?

Мостът „Чавдар" в началото на септември, срокът е до 15 септември, но имам уверението на строителите, че 5-6 максимум, защото все пак бързаме, хората се прибират от отпуски. Днес отивам да проверя как върви ремонтът на мост на „Драган Цанков", също огромно съоръжение, не е ремонтирано откакто е създадено. Миналата година ремонтирахме основата, сега и настилката. Започваме ремонта на надлез „Надежда" на 4 от съоръженията, също един тежък обект. Ремонтът на мостовете на Сточна гара. Това са вече трайно ремонтиране, поддържане на тези системи. В същото време, казах вече за бул. „Ломско шосе", „Петко Тодоров", транспортното решение пред залата, изцяло реконструиран път с дъждовна канализация, за да не може да се разрушава по-нататък. Т.е. това ни е ежедневната работа. Имаме проектите, имаме осигуреното финансиране, остава времето и усилията за тяхното изпълнение.

В тази връзка, през лятото явно София успява да подиша. Поздравления за Вашето участие в проекта „София диша". Какъв е шансът „Шишман" да бъде само пешеходна, събираха подписка тази неделя.

На този етап е трудно. Аз даже искам да се извиня на хората, които имат бележки по този повод, защото не може всички да бъдат еднакво доволни. Даже обсъждахме вчера с колегата последната седмица, хората се прибират, поне през седмичните дни да пуснем движението, но в нашите планове са откриването на истински пешеходни зони, след, разбира се, решаването на проблема с трафика и паркирането. Ние трябва да дадем...

Говорите за бул. „Витоша", може би?

Бул. „Витоша" след излизането на метрото, той остава изцяло пешеходен, без трамвай по него, и с цялостна реконструкция, разбира се, така че той да бъде любимо място за заведения, кафенета. Цялостна реконструкция на парка на НДК.

Какъв е срокът, горе-долу, за „Витоша"?

Това е следващата година. Метрото приключва лятото, 2012 г.

2012 г.

Само след една година всъщност вторият метродиаметър ще бъде пуснат в движение, т.е. още 200 000 души на ден ще ползват метрото, а заедно с това изцяло реконструиран бул. „Черни връх" и изцяло реконструиран бул. „Витоша".

Сигурен град за живеене ли е столицата ни? Питам Ви, защото според същото
проучване, 39% от столичани смятат, че сигурността на града ни е проблем. Ето, след убийството на младото момиче, на Яна Кръстева в Борисовата градина, Вие обещахте да се започне проект, който да направи тази градина по-осветена, както и още в 7 парка да се случи това. Случва ли се?

В момента изграждаме видеонаблюдение в 7 паркове и градини. Борисовата градина е осмият парк, за който се проектира видеонаблюдението. В същото време, до края на септември очаквам готов проект за осветление на няколко алеи - централната алея, алеята до бул. „Яворов", включително подлезът, по който минават много велосипедисти, така че ще започнем след това веднага и с изграждането на осветлението. Безспорно, сигурността в големия град винаги е сериозен проблем. Тук вече ние имаме съдействието на Министерство на вътрешните работи, защото общината сама не може да се грижи за сигурността. Това, което правим, е именно проектите за видеонаблюдение, Общинската полиция, която създадохме тази година започна работа за първи път, първата община, която започна работа. Все още имаме малък състав, но пък направихме една добра организация, колегите работят чудесно, аз съм им благодарна на полицаите, които охраняват парковете, влизат вече в гробищните паркове, един също така сериозен проблем, язва в града. С видеонаблюдение и с охрана, т.е. работим наистина усилено в тази посока.

Знаете ли, любопитна ми е позицията и на човек с професия учител, на преподавател, трябва ли, според Вас, да бъдат намалени парите за сигурност, за системата ни за сигурност, за сметка на повече пари за образованието, за науката, за културата?

Не трябва да се конфронтират системите в никакъв случай. Трябва да се търси оптималното решение. Парите за сигурност, според мен, не трябва да бъдат намалявани, категорично, защото от сигурността зависи всъщност просперитетът. За да имаме пари за образование, ние трябва да имаме контрол и сигурност, а контролът, в края на краищата, е част от тази система. Разбира се, че е криза и всички ние, аз самата правя ежедневни сметки, така че бюджетът да е балансиран, да е стабилен, да има добри приходи, и в същото време всички системи да функционират. Това не е лесно, но пък за сметка на това, мисля, че в условията на тежка криза резултатите, които показваме, са факт. Нямаме нито един спрян обект по финансови причини. Бизнесът получава своите пари, ако попитате фирмите, с които работи общината, подчертавам общината, тъй като има общински фирми, които имат затруднения, и тук доста често се спекулира, но общината, нейните контрагенти се разплащаме абсолютно в срокове, нямаме забавяния и затова и обектите вървят.

Тъй като госпожа Фандъкова сама заговори за това, само логично да се прикрепя, защо се оказва, че шефове на губещи общински предприятия и фирми получават заплати повече от тази на премиера на държавата? „Софийски имоти"...

И на кмета.

Да, и на Вашата. „Галатея", която стопанисва ученическите лагери, „Топлофикация", „Столичен електротранспорт"...

След като установихме такива разминавания, аз съм голям привърженик на това когато се работи, има резултати, да се получават и добри заплати, няма нищо лошо в добрите заплати.

Това е логиката, така е.

Но да има и много по-ясни критерии. Наредбата, по която получават заплатите си директорите и ръководствата на общинските дружества, от 2008 г., тя включва няколко критерия, сред които, между другото, е и рентабилност, но също така и размерът на дълготрайните материални активи. Още през месец март, след като установихме всичко това, направих всичко възможно, издадох една заповед, с която поне да не се възползват от придобивките на работещите по колективен трудов договор, и например, заплатите на ръководството на Центъра за градска мобилност бяха намалени с 35%. А в същото време направихме една експертна група, която вече е готова, имам и доклада й, и той ще бъде внесен още септември месец, след ваканцията на Общинския съвет, за това да се добавят нови критерии. Особено важен за мен...

Какви?

Особено важен за мен е размерът на собствените приходи на дружеството. Всяко търговско дружество трябва да има по-големи приходи и да се стреми за това. Така че този критерий го включваме и в същото време включваме и санкции. Когато приходите намаляват, трябва да има и санкции. Както има поощрения, така трябва да има и санкция. Също така въвеждаме и санкция за директори, които не внасят осигурителни вноски навреме, т.е. не се грижат за своя персонал, така че това е нещо, което вече сме направили и се надявам Общинският съвет да одобри тези наши предложения.

Аз искам да Ви попитам нещо, което никога не е на належащ дневен ред и винаги отлагаме, а е важно, според мен. В София съществуват няколко спорни места, около които има все още дебати. Това са мястото на бившия мавзолей, паметникът пред НДК, дори паметникът на Съветската армия, около който имаше събития само преди месец и половина, в Борисовата градина подходът към обелиска беше премахнат и сега е една странна поляна, и още няколко подобни места, натоварени, разбира се, с минало. Има ли дългосрочен план за градоустройство на тези места, тъй като аз не отдавна разговарях с млади архитекти и те имат страхотни идеи за това нещо.

Всъщност ние поощряваме именно активността на гражданите, особено на младите хора и гражданските организации, за такива дискусии. Много е хубаво, че има дискусии за града, за знакови и ключови места. Не отдавна по програма „Европа" на Столичната община беше финансиран проектът на „Архитекти за София", млади хора, които направиха цялостно обсъждане на парка на НДК. Там имаше много интересни предложения, някои от тях безспорно ще влязат в проектите, които се подготвят за парка на НДК. Те включват, разбира се, и решения за паметника, в същото време и друг подход вече подготвихме, това е Международен конкурс за Княжеската градина, мястото, градината, където е паметникът на Съветската армия, който възбуди много дискусии. Аз мисля, че това са сериозните проблеми - да има дискусия, да има дебат, но в същото време и професионалисти, и то утвърдени имена да се включват в решаването, а не някой политик или кметът еднолично казва: това ми харесва, това не ми харесва.

Добре ли Ви разбрах, че има решение за този паметник пред НДК - „1300 години България"? Т.е. знае се каква ще е съдбата му?

Все още не се знае, не мога да го кажа, но се подготвя цялостен проект, в който ще влезе категорично и този паметник. В момента, знаете, той от няколко години се обезопасява, защото беше опасен, свалиха се плочите, които падаха непрекъснато, но, наистина, истинското решение за мен трябва да бъде след сериозна дискусия.

Сега да поговорим малко и за една съдебна битка, която се очертава. Съдебната битка за такса „Смет". Националният ни омбудсман - Константин Пенчев, е категоричен, че ще сезира Конституционния съд, ако тази такса не се промени. Той е готов за битка, но за битка, разбирам, сте готова и Вие. Ще обжалвате решението на Софийския административен съд пред Върховния административен съд. Направихте ли го вече?

Не става въпрос за битки. Не можем да воюваме с един толкова сериозен и съществен въпрос, тук става въпрос отново за професионално, компетентно, реалистично решение на един въпрос, който е ключов за развитието на града. С парите от такса „Смет" градът се поддържа, вече говорихме за това, че видим резултат има в това отношение, и тук трябва да внимаваме между баланса за размера на таксата, т.е. тя да бъде социално поносима, да може семействата да могат да плащат тази такса и в същото време да търсим справедливия подход. Аз също искам подходът да бъде справедлив и да плащате толкова, колкото изхвърляте. Как обаче се мери и как е възможно да се премери при нашите условия, това именно правят в момента експерти, при това чужди експерти, ангажирани в анализа на втория етап на завода за битови отпадъци. В същото време Министерството на екологията, колегите от Сдружението на общините търсим решение, защото това решение е за цялата страна. То не е само за София.

Така е, но вече има решение на Софийски административен съд и той казва...

Решението засяга само процедурни пропуски. Ако го прочетете много внимателно, ще видите, че там се говори за пропуски, а не за незаконност на таксата, нещо повече - подчертавам, имаше призиви да не се плаща, това е абсолютно безотговорно. Подчертавам, че законът ясно казва, че ако няма механизъм да се премери количеството, грубо казано, тогава може да се използва основа, която общинският съвет решава каква да бъде. Имаме решение на Общински съвет, това е законосъобразен акт. Разбира се, че ще обжалваме, за да докажем, ние няма да воюваме, а ще докажем, че всъщност са спазени тези изисквания, но може би в процеса на съдебното дело не са представени достатъчно доказателства.

Ако обаче Върховният административен съд постанови същото, което е постановил вече Софийският административен съд?

Аз очаквам, че ще защитим тезата и ще продължим да работим за намирането на различни варианти за заплащане на таксата, по-справедливи.

Защо казвате и защо смятате, че ако такса смет се промени не на базата на данъчната оценка, както е до сега, а на базата на...различни са вариантите - дали количеството изхвърлен боклук, дали на броя на живущите в даден апартамент или в дадена кооперация, това ще оскъпи услугата.

Това не го казвам аз, това са разчети, които се правят в хода на работата. Аз не твърдя колко ще бъде, но наистина има риск, защото в момента ако има някой наистина потърпевш, и аз това го казвам ясно, бизнесът наистина е по-натоварен в заплащането на таксата „Смет" от семействата, именно затова да бъде тя социално поносима за хората и за семействата. Но за бизнеса пък, за сметка на това, сме предприели и сме въвели други механизми, от които бизнесът може да се възползва. Това е именно заплащане на голяма част от таксата на база на количество, като заявяват брой контейнери, или пък пряко договаряне с фирми, които директно да извозват отпадъците. Така че не мислете, че това е едно решение, което може да се вземе - просто сядаме днес и решаваме: до тук беше така, от утре става по друг начин. Как се мери количество в 20-етажен блок? Как се инвестира в нови помещения, в нови...от къде идват тези пари? Те са пак от таксата. Таксата е цената за дадената услуга, цената е тази, която виждаме, парите, които разходваме за почистването на града.

Ако нещата, последен въпрос по тази тема, ако нещата стигнат до Конституционния съд?

Аз вярвам в справедливите решения на съда, работим усилено, пак казвам, ние работим в посока промяна, обсъждаме, но се изисква време, изискват се точни разчети и отговорни решения.

Едно от основните обещания, с които идват кметовете в София, и което някак си се изгубва пътьом, е строежът на паркинги, подземни или надземни. Какво се случва, сложно ли е изграждането?

Май месец се открива, следващата година, се открива заедно с участъка от метрото, за който говорих, най-големият буферен паркинг на Цариградско шосе, в момента се строи.

Колко места?

1300 места. Едновременно с него още 3 буферни паркинга, общо за 2800 места ще имаме следващото лято, при това на подходите към метрото, и с възможност да оставите колата си и да дойдете...

На подходите там?

Да, това са буферни...

Т.е. за влизащите в София?

Не само влизащи в София, а влизащи към центъра на София. Това е на Централна гара, на бул. „Черни връх", на Цариградско шосе, т.е. идвайки от „Дружба", например, оставяте автомобила си, вземате метрото, слизате в центъра.

Центърът на София все така остава проблемна зона за паркиране, за паркинги.

Тенденцията навсякъде е да се ограничава влизането на автомобили с позитивни мерки. Т.е. с осигуряването на добър градски транспорт, с осигуряването именно на буферни паркинги, а не непременно строежът на много паркинги и влизането на автомобили. Това е лошо и за екологията, лошо е и за трафика, разбира се.

Сега, вярно ли е това, тъй като за паркинги говорихте, това, което вчера каза Ангел
Джамбазки от ВМРО, че София била осеяна с незаконни паркинги и най-ярък пример за това бил паркингът между Народното събрание и храма „Св. Александър Невски".

Г-н Джамбазки 4 години е общински съветник, при това председател на комисия. Аз лично се изненадвам, когато хора, които работят, и с които работим, изведнъж откриват нещо в София. Ако има нещо незаконно, г-н Джамбазки знае отлично, че в момента, в който ми се даде информация, се прави цялостна проверка и съответно се взимат мерки. Това е подход, който сме наложили. Специално, ако става дума за паркинга на Народното събрание, там има договор, плаща се, Народното събрание плаща наема за този паркинг, но ако нещо го тревожи, има някаква...

Кой е собственикът на този паркинг?

Това е общинска собственост, така че Народното събрание плаща на общината месечен наем, но ако има някакъв проблем, господин Джамбазки е добре дошъл, за да даде тази информация и веднага ще я проверя.

Ще Ви бъде ли г-н Джамбазки опонент в предизборната битка за София?

Много кандидати има вече, предстои сигурно още да се появят. Всички работим за София, аз вярвам, че в конкуренцията е истината, защото така се раждат и добрите идеи. В края на краищата, всяка добра идея, независимо от къде е дошла, е много ценна, защото е за града.

Взехте ли вече Вашето лично решение?

Ами още малко остана, но, както виждате, аз не виждам някаква
разлика между това, до нищо няма да доведе обявяване или не. Така или иначе, нещата, процедурите се развиват, въпрос на процедура е и на решение, важното е да си вършим работата и тя да бъде видима наистина, т.е. да облекчава живота на хората.

Всъщност какво Ви накара да вземете това решение наистина да продължите битката, да продължите с още един мандат, за да свършите определени неща, какво Ви мотивира да...

Все още разсъждавам по въпроса с мотивацията, с резултатите, но тъй като сме вече почти втората половина на август, аз затова мога уверено да говоря за резултати, при това много сериозни резултати, които се проектират в бъдещето. Това са, както казах, големите проекти за метрото, след 3 дни подписваме, следващия вторник всъщност, подписваме договор с министър Плевнелиев за модернизация на градския транспорт за над 60 млн. евро безвъзмездно европейско финансиране за подмяна на тролейбусния парк, за изграждане на нови трамвайни линии, подмяна на старите трамвайни линии, изграждане на интелигентна система за управление на градския транспорт. Това е проект, който...т.е. ние може да говорим не за намерения, аз мога да говоря с конкретни срокове в следващите години и с осигурено финансиране. Това е голяма мотивация, защото това е резултат от работата на много хора и на един чудесен екип, който имам.

Притеснява ли Ви обаче, че и при Вас ще се получи като в президентската надпревара - всички срещу ГЕРБ, най-вероятно такава ще е играта?

Това вече не зависи от мен, всеки има правото да си прави стратегията, да си има своето виждане. За мен е важно да можем да покажем на хората какво сме направили и да можем да докажем какво имаме намерение да направим, а не просто да говорим за мечти, а да говорим за конкретни проекти.

Вие сте известна, г-жо Фандъкова, с това, че говорите в конкретика. Има ли нещо в изминалия мандат, което отчитате като грешка?

О, сигурно има много грешки. Който не работи, той не греши. Има забавени проекти, има обективни обстоятелства...

Проблеми с комуникацията?

Ние говорихме вече за един такъв проблем. Безспорно, когато работиш с много хора, винаги е възможно. Аз затова се радвам много, когато...даже имам срещи с гражданите. Аз събота, неделя ходя, не ползвам служебния си автомобил, ходя и пеш, срещам се с хората и това е най-добрата връзка, защото тогава мога лесно да разбера, както и в разговора с вас, къде има скъсана нишка и съответно да се работи за нейното възстановяване. Винаги са възможни грешки, важното е обаче да има ясни планове, да има програми, които са разписани, и които всеки може да проследи във времето как се изпълняват. Такава е и програмата за изграждане на детски градини. Вече първото изцяло ново училище завършва, дворът в момента се работи, оборудва се, на 15 септември откриваме учебна година в ново училище. Няма как да не се мотивираме от такива резултати.

Последен въпрос. Защо така не му върви на Закона за София? Ето, преди няколко месеца си спомням, че председателят на Общинския съвет - г-н Иванов, каза, че ей сега, след няколко седмици той ще бъде внесен за обсъждане.

Аз не мисля, че трябва да се бърза със Закона за София. Още повече че една от важните функции на Закона за София е да регламентира взаимоотношенията между общината и държавата. Това наистина е много важно. Но в момента ние, така или иначе, работим в изключително партньорство с държавата. Имаме пълната подкрепа, не само ние, общините работят с държавата на един много ясен, регламентиран принцип, така че няма спешност, напротив - трябва да се изчистят много внимателно нещата, защото това е закон, той се прави в последните...в новото време за първи път, така че е хубаво да се обмисли и да се обсъди. Няма спешност в това, според мен.

Т.е. това няма да се случи в рамките на сегашния състав на Столичен общински съвет, ще се прехвърли към следващия?

Не мисля, че е необходимо, и че е толкова фатално.