Елате да се преброим!
Елате да се преброим! / снимка: Sofia Photo Agency, архив, БГНЕС, архив
Елате да се преброим!
41474
Елате да се преброим!
  • Елате да се преброим!

Години наред морския бряг на курорта Албена беше притегателен център за журналистите. В най-добрите години на фестивала Mediamixx (името му не винаги е било това) той продължаваше по 10 дни в началото на юни. Дните на фестивала се скъсяваха с настъпването на кризата , за да се стигне до миналата година, когато медийния фестивал се премести в центъра на София в градинката на ъгъла между столичните улици „Раковски" и „Гурко". Само за една вечер Георги Кузмов събра приятели, но награди имаше. Както и донесен от Албена пясък и малък басейн.

Тази година Mediamixx се връща там, където му е мястото - в красивата Албена. Пясъкът ще е в изобилие, басейните ще са много, както и солената морска вода. „Елате да се преброим!" е мотото на фестивала тази година. От 2 до 4 юни журналистите ще бистрят теми като: „Медии и избори", „Политическата реклама", „Продуктово позициониране", „Дигиталното мастило", „Блоговете - интерактивните медии". Награди обаче за първи път няма да има. Защото няма да има и състезателна част.

„Юни е близо и звучи логично: Албена, Медии, Дискусии, Море, Слънце и много настроение! Ако това Ви интересува и привлича - продължи нататък!" - така звучи поканата от сайта на Mediamixx, където вече е качена програмата на фестивалните дни, както и лекторите и модераторите по различните теми. Спортната програма също ще е на ниво - плажен тенис, голф и танци ги чакат участниците във фестивала.

Както винаги „главен виновник" за медийния фестивал, представящ се за team leader на mediamixx.info, е Георги Кузмов. Ето какво разказа той за 17-то издание на фестивала:

Миналата година медийният фестивал не успя да стигне до Албена, но все пак го имаше. Тази година се завръща на морския бряг, макар и по-кратък - от 2 до 4 юни. Какво да очакваме тази година от Mediamixx?

Ние сме казали слогана - „Елате да се преброим". Малко шеговито е казано, но все пак наистина да видим какво се случва в нашите медийни редици - кой е оцелял, какво се е променило. Пък и самата година е предизборна, както всички знаем. Затова част от темите са посветени на тези избори. Има „Медии и избори" заедно със СЕМ, с Гого Лозанов и други експерти. Имаме политическата реклама, която се очаква да вдигне по някакъв начин рекламния пазар в края на годината. Запазили сме модерни теми като „Блоговете - интерактивните медии", „Дигиталното мастило", тема за издателското бъдеще на книгите и изобщо на печата. Надявам се, че ще бъде достатъчно интересно и приятно.

Това, което изброихте, ще бъде по скоро под формата на дискусионна част?

Да, това е дискусионна част в рамките на форума. Тази година не предвиждаме състезателна част.

Защо?

От две-три години говоря с моите партньори, че трябва да вървим към по-модерно форми на фестивал. Това е крос-медията и ние сме приготвили някакъв регламент, но решихме, че самите медии като че ли все още не са готови да минат на тази платформа. Затова решихме да оставим за догодина този конкурс. Самата истина е, че не знаехме дали има смисъл да организираме фестивал в целия му блясък и под каква форма ще бъде. Забавихме се, а участие с медийни продукти все пак изисква най-малко тримесечна подготовка.

Но догодина смятате, че е напълно възможно да се подготви вече и състезателна част?

Да, само че ще бъде абсолютно друга, много по-опростена и по-модерна.

Какво точно имате предвид?

Ще разглеждаме как един медиен продукт преминава в другите медийни форми. Да кажем една радиопрограма как е позиционирана в интернет или как е качена да се слуша в мобилните телефони - изобщо всички нови форми, които се появяват. Креативът е изключително важен, защото никак не е просто да вземеш един медиен продукт и да го хвърлиш в другата медия. Знаем, че всяка медия изисква собствена форма, всяко нещо трябва да бъде пригодено към другия формат.

От 2 до 4 юни в Албена да очакваме ли вечерите? Традиционно преди бяха запазени за презентации на различни медии, купони, на които се срещаха медийните хора.

Това ще го има и този път, Има вече заявени партита на Дисни, има 20 години на Атлантическия клуб в България, обсъждаме много голяма и весела изненада. Организираме вечер на телевизионните кулинари - да кажем Ути Бъчваров, Лео, Бон Апети, телевизия Фиеста ще хранят една вечер гостите на фестивала - шоу представяне и готвене. Предвиждаме да направим астрологическа прогноза на медийния пазар и медиите до 2025 година.

Кой ще направи тази прогноза?

Имаме астроложка, която ще я направи.Всеки, който желае, ще може да я получи.

И за още нещо интересно ще ви разкажем петъчната ни медийна рубрика. Става дума за награди. Петима студенти ще имат шанса да стажуват в редакцията на „24 часа" и да получат стипендия от вестника. Тя е предназначена за студенти по журналистика. Срокът за кандидатстване е 20 май. Условията - отличен успех и удостоверение за доход, разказва първия зам.-главен редактор на в. „24 часа" Борислав Зюмбюлев:

Това е наша традиция, защото ги направих на 15-годишнината. Когато празнуваме юбилей, идват много гости, които носят по правило цветя и това е голям празник за софийските цветарки. От няколко години пишем на поканите и ги насърчаваме да не се дават парите за букети, които се изхвърлят на другия ден. Ако искат да похарчат нещо в наша чест, поставяме урни, където те пускат пари и по този начин се събира значителна сума, която раздаваме на млади талантливи деца. Във формата, който сме избрали, подпомагаме връстници на вестника. Преди пет години бяха на 15 години и бяха ученици, тази година, понеже ставаме на 20 години, да са 20-годишни. Решихме, понеже все пак сме във вестник, да насърчим хората, които учат журналистика.

Как ще определите кои ще получат стипендия, какъв ще бъде нейният размер и за колко време?

Прилагаме два стандартни критерия - младежът да е перспективен, да се учи добре, да има висок успех, да учи в добро учебно заведение и другият критерий е да е в затруднено положение. Това изискваме от кандидатите, както и свидетелство от първия семестър - с колко за завършили, какъв доход имат и ще изберем поне петима. Освен тези пари, които събрахме на самото тържество, имаше фирми, които пожелаха да преведат пари.

Освен чисто финансовата помощ, която ще дадете на тези студенти, ще имат ли възможност на терен те да видят как се прави журналистика?

За това нещо винаги сме били отворени и това си личи от съдържанието на вестника. При нас винаги е имало най-много млади хора.

Кога ще започнат обучението, стажът и стипендиите?

До 20 май сме обявили срок за кандидатстване. Реално ще ги даваме от следващата учебна година. На 15-годишните им ги давахме месец за месец, а сега сумата е малко по-голяма и мислим да им я дадем накуп. Това са зрели хора и част от зрелостта е да можеш сам да управляваш парите си.