Калфин и Бишчевич обсъдиха възможностите за инфраструктурните проекти в Югоизточна Европа
Калфин и Бишчевич обсъдиха възможностите за инфраструктурните проекти в Югоизточна Европа / cнимкa: Sofia Photo Agency, Надя Коцева
Вицепремиерът и министър на външните работи Ивайло Калфин се срещна днес в МВнР с Генералния секретар на Съвета за регионално сътрудничество в Югоизточна Европа Хидо Бишчевич.

Хидо Бишчевич е информирал министър Калфин за усилията, които новосформираният Съвет за регионално сътрудничество полага в идентифицирането и координирането на приоритетни регионални проекти в Югоизточна Европа, се посочва в съобщението на МВнР.

Като най-перспективни области на транснационално сътрудничество в региона са били посочени енергийната и транспортната инфраструктури, управлението на водните ресурси, сътрудничеството в образованието, телекомуникациите, взаимодействието между правосъдните и полицейските органи.

Привличането на международни финансови институции като стратегически партньори в осъществяването на конкретни проекти са били определени като ключов фактор за успеха на всяка регионална инициатива. Не може да има устойчиво икономическо развитие на държавите от Югоизточна Европа без изграждането на адекватна инфраструктура, е посочил Хидо Бишчевич. Когато ресурсите на отделните държави от региона се комбинират, от това ще спечелят всички, е подчертал той. Хидо Бишчевич е отбелязал гъвкавостта и прагматизма като водещи принципи при участието на отделните държави в реализацията на различни проекти в региона.

Министър Калфин е подчертал необходимостта от активно участие в регионални проекти на всички участници в Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа, изтъквайки, че никой не може да спечели от самоизолация. Той е запознал Генералния секретар на Съвета за регионално сътрудничество с приоритетите на

България в инфраструктурната и енергийната политика. Вицепремиерът е откроил стремежа на страната ни за привличане на повече инвестиции в транспортната инфраструктура. Той е отбелязал реализацията на трансевропейските коридори, пресичащи България, увеличаването на контейнерните превози през Черно море, оползотворяването на възможностите на р. Дунав като транспортен път, увеличаването на капацитета на летищата в страната.