/ БГНЕС, архив
Държавата улеснява пререгистрирането на коли
93935
Държавата улеснява пререгистрирането на коли
  • Държавата улеснява пререгистрирането на коли
Държавата улеснява по спешност пререгистрирането на автомобили при покупко-продажба. До няколко седмици ще бъде подготвен и изпробван софтуер, чрез който при покупка на кола нотариусите ще подават информацията за новия собственик до КАТ, а оттам данните ще стигат до общината. Мярката беше набелязана по време на работна среща при премиера Бойко Борисов, с участието на държавната администрация и общините. Ще се работи също за премахване на свидетелствата за съдимост и свързване на имотния регистър с кадастъра.
 
Управляващите ще предприемат мерки за улесняване на процедурата при покупка на вече регистриран у нас автомобил. Според сегашните правила продавачът и купувачът трябва да изповядат сделката при нотариус, а след това новият собственик да подаде куп документи в КАТ и в общината.
 
МВР ще прави нов сайт на КАТ-София, за да се справи с опашките
 

Росен Желязков
БГНЕС

Възможният вариант, който може да се случи чрез изпробване на нов софтуер, разясни Росен Желязков, председател на агенция "Електронно управление". "Гражданинът продавач и гражданинът купувач на един употребяван автомобил отиват при нотариуса с личните си карти и до там. Нотариусът е свързан с местни данъци и такси, защото е лице, осъществяващо публични функции, свързан е с КАТ. При сделката данните отиват в КАТ, от КАТ отиват в общината и човекът не ходи нито в КАТ, нито в общината. Възможно е да заяви да си получи талона по пощата", обясни Желязков.
 
Ако употребяваният автомобил е внесен и няма регистрация, нотариална заверка не се изисква, което означава, че купувачът ще трябва да мине по целия път на регистриране в КАТ и общината.

Ще глобяват мудни чиновници за калпава работа
 

Томислав Дончев
БГНЕС, архив

Другата мярка, по която ще работи правителството, е отпадане на свидетелството за съдимост. "Свидетелство за съдимост може да отпадне след няколко седмици, ако не са необходими допълнителни промени в нормативната база", каза вицепремиерът Томислав Дончев. Платформата - регистър, която позволява справки по служебен път, е налична. Трябва да се реши въпросът с тези 3,8 млн. лв. по-малко приходи, но това не е аргумент. Като не се предоставя тази услуга, все пак и разходите ще бъдат по-малко, подчерта вицепремиерът.
 
Дончев констатира наличието на излишни режими, които трябва да отпаднат, както и услуги, за които в различните общини се изискват различни документи.