Под плавателния канал в Белослав да бъде изграден тунел. По тази амбициозна идея Община Белослав работи активно от известно време, като изграждането на подземното съоръжение е напълно реалистично да се случи в следващите години. Това разкри пред Дарик кметът на Белослав инж. Деян Иванов.
Ако бъде направен, тунелът под фериботната линия би бил първото подобно съоръжение у нас. Според инж. Иванов, подобни тунели има под река Темза в Лондон.
Бъдещият тунел в Белослав ще бъде с дължина от около 2 км. Предвижда се да минава под най-тесния участък на канала, където разстоянието между бреговете е 720 метра. Входовете към подземното съоръжение ще са на по около 700 метра от водата, като няма да се налага отчуждаване на имоти, обясни белославският кмет.
В Белослав търсят вариант за осигуряване на втори ферибот
Тунелът ще минава на минимум 6-7 метра от дъното на канала Варна-Девня, който е дълбок 12.5 метра. Ще е с височина около 7 метра и почти толкова ширина, като пътят ще разполага с 2 ленти. Предвижда се да има осигурителна тръба, която ще се използва при аварийни ситуации, каза още инж. Иванов, който е дипломиран специалист по „Експлоатация на пристанища и флота".
През юли тази година се очаква да завърши предпроектното проучване за тунела. След това може да започне и проектирането. Все още не може да се каже кога може да започне реалното строителство и колко точно би струвало.
Проучването на кметската администрация в Белослав започва преди повече от 3 години, предвид нуждата от нова връзка между двата бряга в Белослав, който е разделен на две от плавателния канал Варна-Девня.
Разгледани са били и два варианта за изграждане на мост над канала. Подобни съоръжения обаче биха стрували доста повече от прокопаване тунел. При спазване на изискванията за наклон, при 700-800 метра ширина в най-тясната част на канала мостът над него би трябвало да е с размерите на Аспаруховия.
Повдигащ се мост също не е удачен вариант, тъй като при сегашния корабен трафик в канала би трябвало да стои вдигнат за около 8 часа сумарно на ден. Годишната издръжка на фериботната линия в Белослав е 1,4 милиона лева, като с всяка изминала година се увеличава. При наличие на тунел курсовете на ферибота, които сега са през 10 минути, ще бъдат разредени.
Плаващата платформа ще служи и като резервен вариант при аварийна ситуация в тунела. Годишно фериботът в Белослав превозва около половин милион коли и около 130 хиляди пътници.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Ако бъде направен, тунелът под фериботната линия би бил първото подобно съоръжение у нас. Според инж. Иванов, подобни тунели има под река Темза в Лондон.
Бъдещият тунел в Белослав ще бъде с дължина от около 2 км. Предвижда се да минава под най-тесния участък на канала, където разстоянието между бреговете е 720 метра. Входовете към подземното съоръжение ще са на по около 700 метра от водата, като няма да се налага отчуждаване на имоти, обясни белославският кмет.
В Белослав търсят вариант за осигуряване на втори ферибот
Тунелът ще минава на минимум 6-7 метра от дъното на канала Варна-Девня, който е дълбок 12.5 метра. Ще е с височина около 7 метра и почти толкова ширина, като пътят ще разполага с 2 ленти. Предвижда се да има осигурителна тръба, която ще се използва при аварийни ситуации, каза още инж. Иванов, който е дипломиран специалист по „Експлоатация на пристанища и флота".
През юли тази година се очаква да завърши предпроектното проучване за тунела. След това може да започне и проектирането. Все още не може да се каже кога може да започне реалното строителство и колко точно би струвало.
Проучването на кметската администрация в Белослав започва преди повече от 3 години, предвид нуждата от нова връзка между двата бряга в Белослав, който е разделен на две от плавателния канал Варна-Девня.
Разгледани са били и два варианта за изграждане на мост над канала. Подобни съоръжения обаче биха стрували доста повече от прокопаване тунел. При спазване на изискванията за наклон, при 700-800 метра ширина в най-тясната част на канала мостът над него би трябвало да е с размерите на Аспаруховия.
Повдигащ се мост също не е удачен вариант, тъй като при сегашния корабен трафик в канала би трябвало да стои вдигнат за около 8 часа сумарно на ден. Годишната издръжка на фериботната линия в Белослав е 1,4 милиона лева, като с всяка изминала година се увеличава. При наличие на тунел курсовете на ферибота, които сега са през 10 минути, ще бъдат разредени.
Плаващата платформа ще служи и като резервен вариант при аварийна ситуация в тунела. Годишно фериботът в Белослав превозва около половин милион коли и около 130 хиляди пътници.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК