Реализацията на стадион „Варна” е свързана с няколко нерешени въпроса за града, сподели в интервю за Дарик Варна Красимир Македонски, управител на Project Management Company – фирмата, която управлява инвестиционния процес и строителството на бъдещия стадион „Варна”. Първият от проблемите е неприетият още ОУП (общият устройствен план). Без неговото въвеждане няма как прилежащите терени да променят предназначението си, за да започнат да обслужват част от функциите, които са необходими на стадиона, категоричен е Македонски.
Според него може да се продължи със строителството, но няма гаранция, че инвестициите няма да бъдат спрени не на етап „подпорни стени”, а на етап „конструкция”.
Следващата пречка, по думите на Красимир Македонски, също е инфраструктурна. Връзките с бул. „Левски” и кв. „Виница” – това са комуникациите, които трябва да се свържат с бъдещите подземни паркинги, които са предвидени за 4000 автомобила. Освен това по изискване на ФИФА трябва да бъдат разделени потоците на феновете на отборите, които играят. Много сложно е комуникационно как трябва да бъде организирана инфраструктурата около и на стадиона, за да бъде сертифициран, сподели Македонски. Той разкри, че няколкократното искане да бъде направена реконструкция на бул. „Левски” в този участък, за да се отпушат подземните комуникации, не се е приело от Община Варна.
Но в същото време по стадиона се работи, увери Красимир Македонски. Разработват се няколко варианта на проекта, защото първоначалният е бил с много съпътстващи дейности, които не са изискуеми за дейността на стадиона. „Ясно е, че тези дейности трябва да бъдат ревизирани при променената икономическа ситуация, оттам и целият проект, както и размерът на инвестицията. Първоначално тя беше 186 млн. лева, сега инвеститорът се старае да се побере в 80 млн., но това в никакъв случай няма да ощети стадиона.”, каза управителят на мениджърската компания.
Красимир Македонски алармира за още една пречка пред строителството на стадиона. "Това е извършената приватизация на търговските обекти в подлезите – най-смешното, най-комичното, най-глупавото и неразбираемо нещо - нито за специалистите, нито за гражданите. Няма никакво законно основание въпросните обекти да бъдат превърнати от публична общинска в частна общинска собственост, за да бъдат приватизирани. Това е направено в разрез на морала, в разрез на статута на подлезите – продадени са магазини под булевард „Левски”, пък и не само там."
Заради тази грешка на общинската администрация (приватизацията на подлезите е извършена в началото на 90-те години - бел. ред.) инвеститорът сега трябва да обезщети собствениците, за да възстанови инфраструктурата.
Ако ОУП влезе в сила, проектът веднага ще стартира, а това може да стане още през 2012 година, каза Македонски.
Инвеститор на стадион "Варна" е специално създаденото дружество „Спортен комплекс Варна” АД, в което 65 % от акциите са на „Химимпорт” АД, а останалите 35 % на Община Варна.
Красимир Македонски е с 40-годишен опит в строителството и в управление на крупни инвестиционни проекти. В момента е управител на Project Management Company, фирма, в чието портфолио вече има управлявани инвестиционни процеси за над 550 млн. лв. – хотели, молове, предприятия, обекти от САПАРД и много други.
Красимир Македонски има средно техническо и висше икономическо образование - Институт по икономика и право, Русия.
В периода 1999 - 2002 г. е зам.-кмет на Найден Зеленогорски, отговарящ за регионалното развитие, търговията и икономиката. Напуска след внесена оставка в общинския съвет.След поредица от гласувания оставката на Македонски е приета, той напуска Плевен и от девет години живее и работи във Варна.
Компанията, ръководена от Македонски, менажира и строителството на Стадион „Варна”.