Възпитаници от детска градина „Мечо Пух" в Казанлък ще представят по време на Празника на розата в града през 2018 година част от операта „Кармен" на Бизе. Това съобщи Аксения Тилева, директор на детското заведение. Представлението ще бъде на една от откритите сцени по време на празника. За спектакъла децата ще бъдат подготвени от художествени ръководители от операта и балета в турския град Мерсин. Представлението е част от международен проект „Творческо и иновативно обучение на деца, базирано на дигитални материали и игри". Проектът е с най-голямото финансиране за дейности по програма „Еразъм+" и продължава до август 2018 година.
В него освен казанлъшката детска градина „Мечо Пух" участва и Отделът за информационни и комуникационни технологии на Департамента по образованието на гр. Анкара, Анкарският Университет Hacettepe, училища от Великобритания, Италия и Словакия, както и Държавната опера и балет на гр. Мерсин, Турция. Целта е в следващите три години да се разработят дигитални материали и игри, които да се използват в обучението на деца на възраст от 4 до 7 години в пет основни направления - английски език, математика, музика, изобразителни дейности и физическо възпитание. Предвидено е да се проведат три обучения на учители за прилагане методиката на обучение на Мария Монтесори, както и за използване на уеб базирани инструменти за подготовка на обучителни материали.
"Методът Монтесори" е метод за възпитание още от най-ранна детска възраст. Основан е на практическите наблюдения и на научните открития на италианския лекар и възпитател д-р Мария Монтесори. Методът се прилага успешно вече повече от 100 години и печели популярност в цял свят. Мария Монтесори е широко подкрепяна от прогресивните умове на своето време. Сред най-известните й поддръжници се нареждат Томас Едисън и Александър Бел. Заради огромния си принос към съвременното образование, създателката на метода е номинирана три пъти последователно за Нобеловата награда.
Заради свободата, която дава на развитието на личността и заради това, че насърчава разнообразния потенциал на всяко дете по ненасилствен начин да се прояви, оценявайки и утвърждавайки неговата уникалност, различност и ценност, методът не е толериран в тоталитарни режими, стремящи се към егалитаризъм.