В основата на този инцидент, станал между две момичета, не е момче. Казват, че доскоро били приятелки. Публикуван в социалната мрежа Фейсбук клип, който показва как едното момиче бие другото, стана поредната българска сензация. Национални медии се „втурнаха” по следата на „голямата новина”, която мнозинството ще забрави до седмица-две.
Мерките срещу агресията в училище
Примерът, че филмирайки насилие, състоящо се от ритник и няколко юмрука, можеш да станеш „звезда” с временен национален статут, никак не е добър. Проблемът е много сериозен и е необходимо да бъде изследван в дълбочина, а не просто да стане поредната сензация-еднодневка.
Момичето, което в деня за християнска прошка 10 март, в центъра на Габрово е нанесло побоя над своя, вероятно вече бивша приятелка, е от професионалната гимназия по туризъм „Пенчо Семов” – едно училище на ниво, чиито екип има своите постижения и поводи за гордост. Казват, че ученичката е проблемна. Клипът е сниман от други две момичета от компанията и пуснат от тях в социалната мрежа. Всички от компанията се познават и са близки от основното училище. Момичето, нанесло побоя има своите предишни прояви, различни от общоприетите.
„Всички деца търсят съответното внимание. Много голяма част от тях не получават такова в къщи, в семейството. Личното ми мнение е, че голяма част от семействата са абдикирали от функциите си. Виждаме го ежедневно, включително и с родителите или хора, ангажирани да се грижат за децата”, разказва директорът Радослав Стоянов. Той споделя, че има родители, които учителите не са виждали, тъй като са в чужбина, както казва Стоянов: „борейки се за насъщния”.
България представи пред ООН добри практики за приобщаването на младежи в риск
Нездравата семейна среда води до съответните проблеми, смята той. Радослав Стоянов е провел разговор с агресивното момиче, което е станало в присъствието на педагогически съветник и представители на Детска педагогическа стая. С момичето се работи постоянно, казва директорът. Определя я като по-буйна и невъздържана, но е категоричен, че тя не е побойник.
Предстои педагогически съвет да обсъди какво ще стане с момичето. Изготвен е план за работа с нея, но още не се знае дали тя ще остане в същото училище. Предстои да започне и работа с психолог.
Радослав Стоянов споделя, че в класа на момичето има негативна реакция по повод побоя, който е нанесла. Директорът разказва за случай отпреди години. Прави се опит за обща родителска среща. Учениците приготвят ястия, с които да бъдат почерпени - все пак става въпрос за училище, което обучава в кулинарния бранш.
Избрано е място в центъра на Габрово за родителската среща. От възможни 800 родители, идват 27. Учениците са стъписани. Това показва колко трудна е връзката между различните системи, които са ангажирани във формирането на децата и младежите. Радослав Стоянов е категоричен, че възпитанието в семейството трябва да излезе на преден план.
„Възпитавайте себе си, защото децата приличат на вас”, припомня директорът една позната сентенция.
Случаят с побоя в центъра на Габрово дава повод за доста размисли. Радослав Стоянов събира ученици и учители. Иска да научи колко от младежите са споделили клипа в социалните мрежи, но за да не се притесняват кара преподавателите да се обърнат. От около 200 присъстващи на тази среща само 11 вдигат ръка.
От тях едно момче казва, че има основателна причина да го направи. При разговор само с директора младежът разказва, че в основното училище е тормозен години наред, тъй като го смятат за различен. Споделяйки клипа, той иска родителите да научат какво се е случило. Казва, че точно те рядко знаят какво става с децата им.
Мерките срещу агресията в училище
Примерът, че филмирайки насилие, състоящо се от ритник и няколко юмрука, можеш да станеш „звезда” с временен национален статут, никак не е добър. Проблемът е много сериозен и е необходимо да бъде изследван в дълбочина, а не просто да стане поредната сензация-еднодневка.
Момичето, което в деня за християнска прошка 10 март, в центъра на Габрово е нанесло побоя над своя, вероятно вече бивша приятелка, е от професионалната гимназия по туризъм „Пенчо Семов” – едно училище на ниво, чиито екип има своите постижения и поводи за гордост. Казват, че ученичката е проблемна. Клипът е сниман от други две момичета от компанията и пуснат от тях в социалната мрежа. Всички от компанията се познават и са близки от основното училище. Момичето, нанесло побоя има своите предишни прояви, различни от общоприетите.
„Всички деца търсят съответното внимание. Много голяма част от тях не получават такова в къщи, в семейството. Личното ми мнение е, че голяма част от семействата са абдикирали от функциите си. Виждаме го ежедневно, включително и с родителите или хора, ангажирани да се грижат за децата”, разказва директорът Радослав Стоянов. Той споделя, че има родители, които учителите не са виждали, тъй като са в чужбина, както казва Стоянов: „борейки се за насъщния”.
България представи пред ООН добри практики за приобщаването на младежи в риск
Нездравата семейна среда води до съответните проблеми, смята той. Радослав Стоянов е провел разговор с агресивното момиче, което е станало в присъствието на педагогически съветник и представители на Детска педагогическа стая. С момичето се работи постоянно, казва директорът. Определя я като по-буйна и невъздържана, но е категоричен, че тя не е побойник.
Предстои педагогически съвет да обсъди какво ще стане с момичето. Изготвен е план за работа с нея, но още не се знае дали тя ще остане в същото училище. Предстои да започне и работа с психолог.
Дарик
Избрано е място в центъра на Габрово за родителската среща. От възможни 800 родители, идват 27. Учениците са стъписани. Това показва колко трудна е връзката между различните системи, които са ангажирани във формирането на децата и младежите. Радослав Стоянов е категоричен, че възпитанието в семейството трябва да излезе на преден план.
„Възпитавайте себе си, защото децата приличат на вас”, припомня директорът една позната сентенция.
Случаят с побоя в центъра на Габрово дава повод за доста размисли. Радослав Стоянов събира ученици и учители. Иска да научи колко от младежите са споделили клипа в социалните мрежи, но за да не се притесняват кара преподавателите да се обърнат. От около 200 присъстващи на тази среща само 11 вдигат ръка.
От тях едно момче казва, че има основателна причина да го направи. При разговор само с директора младежът разказва, че в основното училище е тормозен години наред, тъй като го смятат за различен. Споделяйки клипа, той иска родителите да научат какво се е случило. Казва, че точно те рядко знаят какво става с децата им.