Таня Христова, Нела Рачевиц и Маргарита Доровска на  „Плаващите кейове“
Таня Христова, Нела Рачевиц и Маргарита Доровска на „Плаващите кейове“ / 100 вести

За осъществяването на една невъзможна" задача пише днес вестник „100 вести" днес. Изданието описва споделени преживявания от посещението в Изео на Таня Христова, Нела Рачевиц и Маргарита Доровско.

Да се срещнеш с Кристо на Изео? Невъзможна задача! Освен ако не си от ранга на Джермано Челант - човекът, направил възможна идеята „Плаващите кейове". Със същата вероятност можеш да отнемеш минутки от времето на Владимир Явашев, директор на проекта.

Кристо събра света в шепа

Особено, когато до края остават два дни, по златистите понтони на италианското езеро вече са минали 1.3 милиона души и се очакват поне още 200 000. Да докажат, че мисията е възможна, се заеха кметът на Габрово Таня Христова, зам.-кметът „Социално-икономическо развитие" Нела Рачевиц и новоназначеният директор на Дома на хумора и сатирата, културологът Маргарита Доровска, чиято визитка просто изисква тя да е част от случващото се на Изео - завършила е Кралския колеж на изкуствата в Лондон, специалност „Куриране на съвременно изкуство".

Задачата - да съпреживеят, да почувстват, да подкрепят последното творение на Почетния гражданин на Габрово Христо Явашев. И сами да получат подкрепа за една стара идея - изграждането на Център на модерното изкуство в родния град на твореца. Успяха. Хванаха кажи-речи последния влак, в случая лодка, за да преминат боси, като хиляди други българи, по златистата пътека на една сбъдната приказка и да се върнат с думите: „Аз съм щастлив човек!"

Таня Христова: „Кристо, от първо лице вече преживяно, наистина е емоция, която е неповторима! Вече мога да кажа - аз съм един щастлив човек, защото се докоснах до неговото наистина велико изкуство!"

Нела Рачевиц: „Какво ще видим, в голяма степен беше очаквано поради съвременните медии - достъп до снимки, видеа и т. н. Това, което особено ме впечатли, бяха хората! Многото хора!"

Маргарита Доровска: „Много голямо очакване, признавам си, донякъде умора от това постоянно оранжево, което се появяваше във Фейсбук, в медиите, някакъв гняв, че толкова много образност, това ще ти развали усещането, когато най-накрая отидеш там. Много силно преживяване от гледна точка на изкуството! Особено силен момент беше, че това е преживяване за всички сетива! Това е нещо, което чувстваш с цялото си същество, защото очите лъжат много, образът лъже много. В съвременното изкуство определено има тенденция за ангажиране на повече сетива и за намаляване на този приоритет на образа, на това, което виждаме с очите си".